استان کرمان ظرفیت ۱۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی را دارد

نذیر کرمان/کرمان سرپرست معاونت هماهنگی اقتصادی استانداری کرمان گفت: صادرات غیرنفتی استان کرمان با توجه به توان حوزه‌های معدنی، کشاورزی، گردشگری و صنایع پایین دستی محصولات معدنی می‌تواند به ۱۰ میلیارد دلار برسد. امیر حسن‌زاده امروز هفتم تیرماه در کارگروه توسعه صادرات استان کرمان که به صورت مجازی با حضور رایزنان بازرگانی ایران در ۱۸ […]

نذیر کرمان/کرمان سرپرست معاونت هماهنگی اقتصادی استانداری کرمان گفت: صادرات غیرنفتی استان کرمان با توجه به توان حوزه‌های معدنی، کشاورزی، گردشگری و صنایع پایین دستی محصولات معدنی می‌تواند به ۱۰ میلیارد دلار برسد.

امیر حسن‌زاده امروز هفتم تیرماه در کارگروه توسعه صادرات استان کرمان که به صورت مجازی با حضور رایزنان بازرگانی ایران در ۱۸ کشور برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت صادرات غیرنفتی استان کرمان سه میلیارد دلار است که با توجه به توان استان در حوزه‌های معدنی، صنایع دستی، کشاورزی و گردشگری و صنایع پایین دستی محصولات معدنی می‌تواند به ۱۰ میلیارد دلار برسد.

وی با اشاره به نگاه دولت سیزدهم در توسعه فعالیت‌های تجاری با کشورهای مختلف گفت: تعداد رایزنان بازرگانی ایران در دولت سیزدهم به ۲۰ نفر در کشورهای همسایه و هدف رسیده است.  

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان، هدف از این نشست را معرفی ظرفیت‌های استان به بازرگانان در خارج از کشور عنوان کرد و گفت: با ارتباط تولیدکننده و تجار با بازرگانان یک مرحله از کار بازرگانی و صادرات در خارج از کشور کاسته می‌شود و علاوه بر کاهش هزینه‌ها، به واسطه اعتبار رایزنان، بازار بهتری پیدا می‌شود. 

حسن‌زاده، این ارتباط را موجب حضور موثرتر کالاهای استان در بازارهای بین‌المللی و با نشان کرمان دانست و ادامه داد: از سوی دیگر، رایزنان بازرگانی ایران می‌توانند نیازهای بازارهای هدف را به ما اعلام کنند تا تولیدکنندگان در این مسیر قدم بردارند و تولیدات صادرات محور و هدفمند داشته باشیم. 

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان، هدف فعلی استان را در محصولات گلخانه‌ای، پسته، خرما و گیاهان دارویی عنوان کرد و گفت: موضوع حمل و نقل هوایی در جنوب استان را برای صادرات محصولات کشاورزی که نیاز به حمل سریع دارند، با سازمان هواپیمایی در حال پیگیری داریم.

انتهای پیام




استان کرمان ظرفیت ۱۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی را دارد

منبع: ایـسنا
? استان کرمان ظرفیت ۱۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی را دارد