استان کرمان جزو چهار استانی است که دچار کم آبی است

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: کرمان جزو چهار استانی است که به شدت مشکل آب از جمله تنش آبی، کمبود آب و عدم پایداری آب دارد. فت فتو کرمان – سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در مراسم اجرای پروژه نهضت آبرسانی مرد میدان سپهبد حاج قاسم سلیمانی بیان داشت: در استان کرمان اموراتی […]

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: کرمان جزو چهار استانی است که به شدت مشکل آب از جمله تنش آبی، کمبود آب و عدم پایداری آب دارد.

فت فتو کرمان – سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در مراسم اجرای پروژه نهضت آبرسانی مرد میدان سپهبد حاج قاسم سلیمانی بیان داشت: در استان کرمان اموراتی که نیاز است برای آن کار جهادی صورت بگیرد اولویت بندی کرده و در حوزه ستاد راهبردی ۶ مولفه را برای استان تعریف کرده ایم که اولویت آن آب شرب است.

او با اشاره به اینکه ما جزو چهار استانی هستیم که به شدت مشکل آب از جمله تنش آبی، کمبود آب و عدم پایداری آب داریم، گفت: بعد از بررسی‌هایی که انجام شد و طبق اطلاعاتی که به دست آمده هزار و ۲۰۰ روستای استان دچار مشکل آب هستند.

سردار معروفی با بیان اینکه شهربابک نیروی انسانی و پشتیبانی مالی خوبی دارد، می‌گوید: تمام توان خیران و واقفان، مسئولان، بنگاه‌های اقتصادی را باید پای کار آورد.

او گفت: اولویت دوم ما در استان بهداشت است که در همین راستا طی یک سال و نیم گذشته ۳ هزار و ۵۰۰ دشویی و حمام در جنوب و شرق استان ساخته ایم.

سردار معروفی اولویت سوم را اشتغال خرد دانست و گفت: باید بنگاه‌های اقتصادی پای کار آیند.

او از احداث مسکن برای محرومان و مدد جویان به عنوان اولویت چهارم یاد کرد گفت: ما ۶ هزار و ۲۰۰ مدد جو داریم که خانه ندارند و ۵ هزار نفر از آنان در شهر هستند و هزار و ۲۰۰ نفر دیگر در روستا.

سردار معروفی خدمات اجتماعی همچون ازدواج و کمک‌های مومنانه اولویت پنجم عنوان کرد و می‌گوید: اولویت ششم حوزه فرهنگی و اجتماعی است در در این راستا نباید از هدف ترویج گفتمان مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی غفلت کرد و همانطور که اقتصاد اصل و پایه است، فرهنگ هم اکسیژن محسوب می‌شود.

سرهنگ محمدرضا استایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهربابک نیز در ادامه گفت: شهربابک زیرساخت‌های خوبی دارد و این پسندیده نیست که جایی در این شهرستان از آب شرب سالم محروم باشد.

او گفت: در راستای نهضت آبرسانی مرد میدان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی روستا‌هایی در شهرستان که فاقد آب بودند یا آب سالم نداشتند احصا شد و امروز بخشی از لوله‌هایی که نیاز است برای آبرسانی به روستا‌ها ۵۰ درصد از لوله‌هایی که نیاز است برای فاز اول برای ۲۰ روستا، ۲۳ هزار متر لوله تهیه شده است.

سرهنگ استایی با بیان اینکه به همت مسئولان و شرکت‌های فعال در شهرستان هزینه حمل و نقل این لوله‌ها که ۲۰۰ میلیون تومان بوده تامین شده است، گفت: کار آبرسانی به این روستا‌ها تا قبل از عید انجام شود.

انتهای پیام/س




استان کرمان جزو چهار استانی است که دچار کم آبی است

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? استان کرمان جزو چهار استانی است که دچار کم آبی است