استان کرمان تنها ظرفیت پذیرش ۱۰۰ بیمار دیگر را دارد/ وضعیت فوق بحرانی است

فت فتو/کرمان استاندار کرمان گفت: اگر ۱۰۰ تا ۱۵۰ بیمار کرونایی دیگر به مجموع بیماران استان کرمان اضافه شود، مانند دیگر استان‌ها باید مردم داخل راهروها بخوابند و وضعیت نگران کننده ای است. دکتر”علی زینی‌وند” ظهر امروز ۲۳ مردادماه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به اینکه براساس امکانات موجود، ظرفیتمان تکمیل است، […]

فت فتو/کرمان استاندار کرمان گفت: اگر ۱۰۰ تا ۱۵۰ بیمار کرونایی دیگر به مجموع بیماران استان کرمان اضافه شود، مانند دیگر استان‌ها باید مردم داخل راهروها بخوابند و وضعیت نگران کننده ای است.

دکتر”علی زینی‌وند” ظهر امروز ۲۳ مردادماه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به اینکه براساس امکانات موجود، ظرفیتمان تکمیل است، اظهار کرد: اگر ۱۰۰ تا ۱۵۰ بیمار کرونایی دیگر به مجموع بیماران استان کرمان اضافه شود، مانند دیگر استان‌ها باید مردم داخل راهروها بخوابند و وضعیت نگران کننده ای است.

وی افزود: ظرفیت تخت های آی سی یو تکمیل است و در بیمارستان افضلی پور کرمان تمام راهرو، نمازخانه و زیرزمین مملو از بیمار است ضمن اینکه همچنان آمار تست ها و بیماران سرپایی به سرعت در حال افزایش است و اگر فکری نکنیم دچار فاجعه‌ای مانند مشهد و دیگر استانها می شویم.

زینی وند با اشاره به اینکه باید تصمیمات مهمی بگیریم، تصریح کرد: با این شیوه برنامه های ماه محرم که در کرمان برگزار می شود، هر نوع مقابله ما با ویروس کرونا بی فایده است و استان با پیک جدید ناشی این مراسم ها که دسته روی و عدم رعایت پروتکل ها دارند مواجه خواهد شد.

استاندار کرمان بیان کرد: با کمک نیروهای نظامی و بسیج و سپاه باید محدودیت ها در تعطیلات یک هفته ای کشور اعمال و نظارت شود.

وی خطاب به فرمانداران گفت: اگر جایی مواردی می گوییم اعمال نشود نماینده تام الاختیار به شهرستان ها می فرستیم و از فردا همه محدودیت ها را در سطح استان کرمان اعمال می کنیم و به هیچ وجه اجازه ورود و خارج شدن از استان کرمان داده نمی شود.

زینی وند تصریح کرد: باید آرایش جنگی در مقابل خطر بسیار وحشتناکی که پزشکان به ما هشدار داده اند، داشته باشیم. ستاد ملی اختیاراتی را به استان ها می دهد و مواردی هم که ندادند خودمان تصمیم می گیریم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه هیچ خودرویی حق ورود از استان های دیگر به استان کرمان را ندارد، بیان کرد: درون شهرستان ها نیز فرمانداران باید ورودی مناطق ییلاقی و پارک ها را با موانع فیزیکی مسدود کنند.

وی افزود: کار به فوق بحران کشیده و تمام مشاغل غیر از گروه یک برای تامین مایحتاج ضروری مردم، باید از عصر روز یکشنبه ۲۴ مردادماه جاری مطلقا تعطیل باشند.

زینی وند اظهار کرد: تجربه نشان داده که تعطیلی همگانی از بیماری کم می کند، اما باید موارد دیگر در شناسایی بیماری دنبال و از تجمع های خانوادگی و غیره جلوگیری شود.

وی با تاکید مجدد بر اجرای طرح شهید سلیمانی در استان کرمان گفت: هر هیئت عزاداری که در فضای بسته یا خیابان دسته روی داشته باشد، نیروی انتظامی معرفی کند و باید برخورد شود.

انتهای پیام



منبع:ایـسنا
? استان کرمان تنها ظرفیت پذیرش ۱۰۰ بیمار دیگر را دارد/ وضعیت فوق بحرانی است