استاندار: ۷۰ کیلومتر سیل بند در جنوب کرمان ترمیم می شود

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان با اشاره اهمیت سیل بند جیرفت در حفاظت از شهرستان‌های جنوبی گفت: ۷۰ کیلومتر سیل بند در جنوب کرمان ترمیم می شود. به گزارش روز چهارشنبه فت فتو و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، علی زینی وند در ستاد بازسازی مناطق سیلزده این استان افزود: […]

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان با اشاره اهمیت سیل بند جیرفت در حفاظت از شهرستان‌های جنوبی گفت: ۷۰ کیلومتر سیل بند در جنوب کرمان ترمیم می شود.

به گزارش روز چهارشنبه فت فتو و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، علی زینی وند در ستاد بازسازی مناطق سیلزده این استان افزود: تاکنون در مناطق سیلزده کرمان حدود ۷۰ کیلومتر ترمیم و بازسازی سیل بندها و احداث دایک‌های حفاظتی انجام شده است.

وی ادامه داد: با نظارت فرمانداران، اجرای سیل بندها و لایروبی پل‌ها و روخانه‌ها ادامه می‌یابد. 

استاندار کرمان بیان کرد: در ارتباط با پرداخت هزینه‌ها از محل اعتبارات تنخواه ابلاغی استانداری، ذیحسابی کار را در سریعترین زمان ممکن انجام دهد. 

زینی‌وند از اهمیت سیل بند جیرفت در جلوگیری از خسارت به شهرستان‌های جنوبی یاد کرد و افزود: حجت‌الاسلام رئیسی رئیس جمهور در سفر به جنوب کرمان عنایت ویژه‌ای نسبت به این مسئله داشتند و مراتب را نیز دنبال می‌کنند. 

استاندار کرمان، همچنین از نظر مساعد وزیر نیرو برای تکمیل سیل بند جیرفت نام برد و گفت: آب منطقه ای مسئول پیگیری اجرای این سیلبند تا حصول نتیجه است.

وی تاکید کرد: بر اساس مصوبات جلسات ستاد مدیریت بحران با حضور وزیر کشور، دستگاه‌های اجرایی با تلاش بیشتری، اقدامات بهسازی را دنبال کنند. 

استاندار کرمان همچنین با اشاره به ابلاغ اعتبار مربوط به جبران خسارت سیل در استان کرمان، تسریع در امضا و مبادله موافقت نامه‌های دستگاه‌های اجرایی را مورد اشاره قرار داد تا دستگاه مناقصات خود را برگزار کنند. 

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان نیز به تداوم فعالیت ماشین‌آلات در مناطق سیلزده جنوب اشارخدکرد و اظهار داشت: کمیته امداد، دام‌های خانواده‌های تحت پوشش آسیب دیده را تحویل داده و ستاد اجرایی فرمان امام نیز در حال تهیه دام دیگر دامداران آسیب دیده از سیل است. 

مجید سعیدی ابراز داشت: اثاثیه منازل خانواده‌های آسیب دیده نیز در توافق بنیاد علوی در مرحله سفارش کالا است و با هماهنگی فرمانداری‌ها توزیع می‌شود. 

وی عنوان کرد: اعتبارات بازسازی و ترمیم واحدهای مسکونی مصوبه سیل اول نیز ابلاغ و ۵۰ درصد اعتبارات بلاعوض به حساب آسیب دیده‌ها واریز و کار تعمیر و بازسازی آغاز شده است. 

مدیرکل مدیریت بحران استان ادامه داد: درخواست جبران خسارت سیل دوم نیز از سوی وزیر کشور به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده تا اقدامات لازم برای واحدهای مسکونی آسیب دیده انجام شود. 

سعیدی گفت: سرویس‌های بهداشتی تخریب شده در قلعه‌گنج و منوجان طبق گزارش فرمانداران در حال احداث است و شهرستان رودبار جنوب با هماهنگی ستاد اجرای فرمان امام پیگیری لازم صورت می‌گیرد. 

ستاد بازسازی مناطق سیلزده استان کرمان با حضور معاونان عمرانی و توسعه مدیریت، مدیرکل مدیریت بحران، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در ارتباط تصویری با فرمانداران شهرستان‌های جنوبی کرمان برگزار شد.




استاندار: ۷۰ کیلومتر سیل بند در جنوب کرمان ترمیم می شود

منبع: ایرنـا
? استاندار: ۷۰ کیلومتر سیل بند در جنوب کرمان ترمیم می شود