استاندار کرمان: هنرمندان برای توانمندی اقتصادی راهکار ارائه کنند

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان با اشاره به اهمیت پیوند هنر با بخش اقتصادی گفت: باید راهکارهایی پیدا کنیم تا هنرمندان حمایت شوند، روی پای خود بایستند و خود اصحاب فرهنگ و هنر برای توانمندی اقتصادی ایده و راهکار ارائه دهند. به گزارش فت فتو، محمدمهدی فدارکار روز چهارشنبه در آیین معارفه مدیرکل […]

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان با اشاره به اهمیت پیوند هنر با بخش اقتصادی گفت: باید راهکارهایی پیدا کنیم تا هنرمندان حمایت شوند، روی پای خود بایستند و خود اصحاب فرهنگ و هنر برای توانمندی اقتصادی ایده و راهکار ارائه دهند.

به گزارش فت فتو، محمدمهدی فدارکار روز چهارشنبه در آیین معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی بر سه بخش فرهنگ عمومی، هفت حوزه فعالیت های فرهنگی و هنری و پاسداشت پیشکسوتان بنا شده است.

به گفته وی، هنرمندان و اصحاب فرهنگی که بازنشسته و پیشکسوت هستند زحمات زیادی کشیده اند اما به آنان کمتر توجه شده که لازم است کاری جدی برای آنان انجام شود.

فداکار بیان کرد: جرقه کارهای بزرگ در حوزه فرهنگ و هنر در استان کرمان زده و ایده و برنامه های دهه کرامت از استان کرمان آغاز شد؛ این استان در برنامه های جشنواره بین المللی امام رضا(ع) نیز  پیشرو بوده است.

استاندار کرمان با بیان اینکه شهید سلیمانی مراد و مورد علاقه همه آزادگان جهان است اظهار داشت: از پیشنهاد و ایده بزرگ جشنواره فرهنگی بین المللی شهید سلیمانی حمایت می کنیم و هنرمندان نیز برای برگزاری این رویداد بزرگ پای کار بیایند.

وی تصریح کرد: امیدواریم تالار مرکزی شهر کرمان هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد تا فضای فرهنگی خوبی برای اجرای برنامه‌ها فراهم شود.

تصویر امروز کرمان عزت و افتخار است

به گزارش فت فتو نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: کرونا بر فعالیت های فرهنگی و هنری سایه انداخته اما با تلاش دولت فضا برای فعالیت جدیدی در این عرصه ها فراهم شده است و ابزار هنر به شادی و نشاط جامعه منتهی می شود.

محمدرضا پور ابراهیمی تصریح کرد: امروز نگاه ملی و بین المللی به استان کرمان تغییر کرده است و با وجود سردار شهید سلیمانی، تصویر کرمان عزت و افتخار است.

وی تاکید کرد: استان کرمان باید به مرکزی برای برگزاری رویدادهای بزرگ فرهنگی و هنری در عرصه مقاومت تبدیل و با وجود ظرفیت ها انتظار درایم این موضوع پیگیری شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید ظرفیت بنگاه های اقتصادی را در عرصه هنر به کار بگیریم تا به توانمند سازی هنرمندان و ارتقای فرهنگ کمک شود.

به گزارش فت فتو این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان، معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در محل تالار برق کرمان برگزار شد.

در این آیین محسن روحی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان معرفی و از خدمات هفت ساله محمدرضا علیزاده قدردانی شد.




استاندار کرمان: هنرمندان برای توانمندی اقتصادی راهکار ارائه کنند

منبع: ایرنـا
? استاندار کرمان: هنرمندان برای توانمندی اقتصادی راهکار ارائه کنند