استاندار کرمان: هفته قوه قضاییه فرصت بازخوانی آرمان‌های عدالت‌خواهانه انقلاب است

کرمان – فت فتو –  استاندار کرمان با گرامیداشت هفته قوه قضاییه این مناسبت را فرصت مناسبی برای بازخوانی آرمان های عدالت‌خواهانه نظام و انقلاب اسلامی خواند. به گزارش خبرنگار فت فتو  محمدمهدی فداکار روز چهارشنبه در نخستین روز هفته قوه قضاییه در دیدار مدیران قضایی استان کرمان با بیان اینکه دستگاه قضا ملجا و پناه […]

کرمان – فت فتو –  استاندار کرمان با گرامیداشت هفته قوه قضاییه این مناسبت را فرصت مناسبی برای بازخوانی آرمان های عدالت‌خواهانه نظام و انقلاب اسلامی خواند.

به گزارش خبرنگار فت فتو  محمدمهدی فداکار روز چهارشنبه در نخستین روز هفته قوه قضاییه در دیدار مدیران قضایی استان کرمان با بیان اینکه دستگاه قضا ملجا و پناه مردم است به شرایط سخت کار قضا اشاره و تاکیدکرد: بررسی روزانه ۲ هزار و ۴۰۰ پرونده طی سال گذشته خود نشان از حجم و سختی این کار است که جای قدردانی دارد.

فداکار با تاکید بر اینکه مراجعات مردمی نشان دهنده اعتماد آنان به دستگاه قضاست اظهارداشت: برخی کاستی ها و نقص های موجود در روندهای اجرایی موجب تشکیل برخی پرونده ها می شود.

وی تاکید کرد: بودن آمار سرقت ها تنها به دلیل مسائل اقتصادی و فقر نیست بلکه این مهم به فرهنگ سازی، تربیت خانواده و اجتماع و نیز میزان نظارت ها نیز بستگی دارد.

به گزارش فت فتو حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رییس کل دادگستری استان کرمان نیز در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان آیت الله بهشتی و سپهبد سلیمانی اظهارامیدواری کرد که  با تاسی به شهدا بتوانیم راه را بهتر تشخیص دهیم و از این چراغ های هدایت در راهی که پیش داریم، بهره ببریم.
وی با بیان اینکه ۶۲۰ هزار پرونده وارده دادگستری استان کرمان طی سال گذشته بوده که ۹۷ درصد آنها رسیدگی شده است اظهارداشت: این حجم پرونده نشانگر اعتماد مردم به دستگاه قضاست اما از سوی دیگر بیانگر بیماری و آسیب های اجتماعی نیز هست که سبب وقوع اختلاف و جرم می شود.

حجت الاسلام حمیدی اظهارداشت: حجم پرونده ها بیانگر تلاش جهادی قضات و کارکنان دستگاه قضایی است.

رییس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: در بین جرائم رخ داده در استان، سرقت اولین جرم است و سال گذشته سرقت، بیش از ۱۳ درصد پرونده های کیفری استان را به خود اختصاص داده است.

وی با تاکید بر ضرورت ریشه یابی وقوع جرائم اعلام آمادگی کرد که با طرح های مشترک و پیشگیرانه در همکاری سایر دستگاه های اجرایی بتوان موفق عمل کرد.

حجت الاسلام حمیدی افزود: اکثر سرقت ها، سرقت های خرد هستند اما زنگ خطری به شمار می روند که باید در شورای تامین، دادگستری و دستگاه اجرا ریشه یابی دلایل بروز این جرم را داشته باشند.

وی تصویب قانون کاهش مجازات حبس را یکی از دلایل افزایش جرم سرقت دانست و گفت: نباید اجازه داد خلاء های قانونی، زمینه افزایش برخی جرائم از جمله سرقت که موجب گلایه مندی مردم است را ایجاد کند.

به گزارش فت فتو استاندار کرمان با همراهی رییس کل دادگستری استان ضمن دیدار با قضات و کارکنان اداری بخش های مختلف از جمله محاکم تجدیدنظر و عمومی و انقلاب دادگستری، با اهدای شاخه گل از خدمات قضات قدردانی کرد.

همچنین رییس کل و کارکنان دادگستری استان کرمان صبح امروز با حضور در گلزار شهدای شهر کرمان به مقام شامخ شهدا بخصوص سپهبد شهید سلیمانی ادای احترام و با آرمان های امام راحل و شهدا تجدید پیمان کردند. 




استاندار کرمان: هفته قوه قضاییه فرصت بازخوانی آرمان‌های عدالت‌خواهانه انقلاب است

منبع: ایرنـا
? استاندار کرمان: هفته قوه قضاییه فرصت بازخوانی آرمان‌های عدالت‌خواهانه انقلاب است