استاندار کرمان: هفته قوه قضائیه فرصت بازخوانی آرمان‌های عدالت‌خواهانه انقلاب اسلامی ایران است

استاندار کرمان گفت: اقدام در مسیر تحقق عدالت، بسیار دشوار و ارزشمند بوده و هفته قوه قضائیه فرصت بازخوانی آرمان‌های عدالت‌خواهانه انقلاب اسلامی ایران است. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان صبح امروز در دیدار با حجت‌الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان به مناسبت هفته قوه […]

استاندار کرمان گفت: اقدام در مسیر تحقق عدالت، بسیار دشوار و ارزشمند بوده و هفته قوه قضائیه فرصت بازخوانی آرمان‌های عدالت‌خواهانه انقلاب اسلامی ایران است.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان صبح امروز در دیدار با حجت‌الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان به مناسبت هفته قوه قضائیه با گرامیداشت این هفته و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی اظهار داشت: اجرای عدالت از مهمترین وظایف دستگاه قضایی است که از شئون حاکم جامعه و از دلایل تحقق حکومت اسلامی به شمارمی‌رود.

وی با بیان اینکه اقدام در مسیر تحقق عدالت، بسیار دشوار و ارزشمند است، گفت: هفته قوه قضائیه فرصت بازخوانی آرمان‌های عدالت‌خواهانه انقلاب اسلامی ایران است.

استاندار کرمان نظارت را از دیگر وظایف مهم دستگاه قضایی دانست و تاکید کرد: دستگاه قضایی استان کرمان به صورت میانگین روزانه به دو هزار و ۴۰۰ پرونده رسیدگی کرده است که کار بزرگی بوده و مراجعات مردم به دستگاه قضایی نشان دهنده اعتماد آنها به این دستگاه است.

وی با بیان اینکه کاستی‌ها و نقایص موجود در روند اجرایی موجب تشکیل برخی پرونده‌ها است، ادامه داد: بالا بودن آمار سرقت‌ها تنها به دلیل مسائل اقتصادی و فقر نیست و به فرهنگ، تربیت اجتماعی و میزان نظارت‌ها نیز بستگی دارد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز در این دیدار اظهار داشت: هفته قوه قضائیه فرصت بسیار خوبی برای تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های قوه قضائیه در بین مردم و ارائه گزارش اقدامات انجام شده به مردم است.

وی با اشاره به لزوم تعامل بین دستگاه‌های قضایی و اجرایی برای شناسایی بسترهای بروز جرائم و آسیب‌های اجتماعی، گفت: لازم است که بر مبنای تعامل بین دستگاه قضایی و دستگاه اجرایی بسترهای بروز جرائم و آسیب‌های اجتماعی شناسایی و رفع شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه شهیدان بهشتی و سلیمانی به تعبیر امامین انقلاب اسلامی ملت و مکتب معرفی شده‌اند، افزود: امام راحل از شهید بهشتی به عنوان یک ملت برای ملت یاد کرده‌اند و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نیز از سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک مکتب یاد کرده‌اند و امیدواریم با تاسی به این شهدا راه را بهتر تشخیص دهیم زیرا شهدا چراغ‌های هدایتی هستند که در مسیر راه ما قرار گرفته‌اند.

وی وظیفه و رسالت اصلی دستگاه قضایی را حل و فصل خصومت‌های مردم و رسیدگی به پرونده‌های قضایی دانست و تاکید کرد: قوه قضائیه مرجعی است برای رسیدگی به اختلافات حقوقی و جرائمی که در جامعه اتفاق می‌افتد.

حمیدی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۶۲۰ هزار پرونده به دستگاه قضایی استان کرمان وارد شده و ۹۷ درصد این پرونده‌ها مورد رسیدگی قرار گرفته است، افزود: حجم پرونده‌هایی که مورد رسیدگی قرار گرفته، بیانگر تلاش جهادی قضات و کارکنان دستگاه قضایی و نشان‌دهنده اعتماد مردم به این دستگاه است.

وی گفت: تعداد پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی استان کرمان از سوی دیگر بیانگر وجود بیماری و آسیب‌های اجتماعی در جامعه است و نشان می‌دهد که باید عوامل بروز جرائم، اختلافات و مسائل حقوقی و قضایی شناسایی شده و در راستای رفع آنها اقدام شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان: دستگاه قضایی مقابله با فساد را از درون خود آغاز کرده است
رئیس کل دادگستری استان کرمان: انتظارات مردم از دستگاه قضا با اجرایی شدن “سند تحول و تعالی قضایی” برطرف می‌شود
رئیس کل دادگستری استان کرمان: تصمیمات دولت برای ریشه‌کن کردن مفاسد اقتصادی شجاعانه بود

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه سرقت دارای بیشترین فراوانی جرائم در استان کرمان است، تاکید کرد: در سال گذشته ۱۳٫۵ درصد پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی استان کرمان مربوط به سرقت بوده و ضرب و جرح در رتبه دوم قرار دارد.

وی با بیان اینکه اکثر سرقت‌ها، سرقت‌های خرد هستند، گفت: از طرف دیگر زنگ خطری هستند که باید در شورای تامین، دادگستری و دستگاه اجرایی ریشه یابی شده و برای دلایل بروز این جرم اقدام شود.

حمیدی تصویب قانون کاهش مجازات حبس را یکی از دلایل افزایش جرم سرقت دانست و افزود: نباید اجازه داد که خلاهای قانونی، زمینه افزایش برخی جرائم از جمله سرقت که موجب گلایه‌مندی مردم است را ایجاد کند.

انتهای پیام/۵۱۱/ح




استاندار کرمان: هفته قوه قضائیه فرصت بازخوانی آرمان‌های عدالت‌خواهانه انقلاب اسلامی ایران است

منبع: تسنــیم
? استاندار کرمان: هفته قوه قضائیه فرصت بازخوانی آرمان‌های عدالت‌خواهانه انقلاب اسلامی ایران است