استاندار کرمان: نظام اداری کنونی کشور مستعد فساد و رانت است

گروه استان‌ها – استاندار کرمان گفت: نظام اداری کنونی کشور مستعد فساد و ایجاد رانت بوده است در حالی که باید شفاف، غیر رانتی و چابک باشد. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان ، علی زینی‌وند پیش از ظهر امروز در بیست و سومین جشنواره شهید رجایی استان کرمان و تقدیر […]

گروه استان‌ها – استاندار کرمان گفت: نظام اداری کنونی کشور مستعد فساد و ایجاد رانت بوده است در حالی که باید شفاف، غیر رانتی و چابک باشد.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان ، علی زینی‌وند پیش از ظهر امروز در بیست و سومین جشنواره شهید رجایی استان کرمان و تقدیر از دستگاه‌های اجرایی برتر سال۹۹ که با حضور معاونان استاندار و جمعی از مسئولان و مدیران استان در محل سالن شهید مرتضوی‌زاده استانداری برگزار شد با بیان اینکه این دولت شأن خود را فسادستیزی می‌داند، اظهار داشت: ریشه فسادستیزی در مبنای اصلاح نظام اداری است.

وی با اشاره به اینکه نظام اداری کارمند محور فسادزا بوده و توسعه دولت الکترونیک از این فساد جلوگیری می‌کند ادامه داد: دولت الکترونیک برای جلوگیری از رانت‌های فسادزا و محدود کردن امضاهای طلایی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

استاندار کرمان با بیان اینکه هر چقدر قوانین و مقررات شفاف و غیر تفسیرپذیر و ساختارها چابک و شفاف باشند عملکرد ما با موفقیت بیشتری همراه است گفت: این‌ها شاخصه‌های نظام اداری سالم هستند و سلامت اداری تضمین کننده تسهیل روند اداری است.

وی با اشاره به اینکه نظام اداری در حکومت اسلامی باید شفاف، غیر رانتی و چابک باشد افزود: بسیاری از فرایندهای نظامی اداری ما باید اصلاح شود و وجود مواردی از فساد نشان می‌دهد که ما بسترهای فساد را مسدود نکرده‌ایم.

بازداشت یکی از مدیران کل وابسته به استانداری کرمان به اتهام اختلاس
تشکیل پرونده “اختلاس، ارتشاء و پولشویی” برای ۶۲ ‌مدیر‌ ارشد و معاونان اداره کل استان کرمان
اختلاس و کلاهبرداری در ۲ اداره‌کل جنوب استان کرمان/ ۷ متهم تحت تعقیب قرار گرفتند

زینی‌وند با بیان اینکه رئیس جمهور نیز ریشه فساد در قوانین و مقررات و نظام اداری می‌داند، گفت: نظام اداری کنونی ما مستعد فساد و ایجاد رانت بوده و نباید منکر آن باشیم.

وی با اشاره به اینکه تحقق یک نظام اداری سالم هستیم با شفاف و چابک‌سازی محقق می‌شود ادامه داد: قوانین در نظام اداری ما باید تفسیر ناپذیر بوده و یا کمتر تفسیرپذیر باشد.

استاندار کرمان با بیان اینکه تمرکزگرایی در نظام بروکراتیک فسادزا است و حذف امضای طلایی با تحقق دولت الکترونیک محقق می‌شود ادامه داد: نظام اداری ما در بخش غیرالکترونیک شخص محور است و باید قوانین و نظام اداری ما اصلاح شود.

انتهای پیام/۵۱۱/ی




استاندار کرمان: نظام اداری کنونی کشور مستعد فساد و رانت است

منبع:تسنــیم
? استاندار کرمان: نظام اداری کنونی کشور مستعد فساد و رانت است