استاندار کرمان: علل تصادفات نوروزی در این استان تحلیل شود

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان با اشاره به آمار بالای تصادفات نوروزی در این استان گفت: باید علل و عوامل موثر بر تصادفات در کرمان با توجه به آمار دقیق تجریه و تحلیل شود. به گزارش فت فتو، علی زینی وند روز یکشنبه در نشست ستاد تسهیلات و خدمات سفر استان کرمان، افزود: باید […]

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان با اشاره به آمار بالای تصادفات نوروزی در این استان گفت: باید علل و عوامل موثر بر تصادفات در کرمان با توجه به آمار دقیق تجریه و تحلیل شود.

به گزارش فت فتو، علی زینی وند روز یکشنبه در نشست ستاد تسهیلات و خدمات سفر استان کرمان، افزود: باید با شناسایی نقاط آسیب و خطر آفرین از تلفات رانندگی جلوگیری شود و تصادفات منجر به فوت در درون شهرها قابل توجیه نیست.

وی تصریح کرد: کمیسیون ایمنی و شورای ترافیک استان و شهرستان‌ها تا پایان اردیبهشت‌ نسبت به آسیب‌شناسی دقیق این آمار بپردازند تا برنامه‌ریزی‌های استان برای رفع آنها متمرکز شود.

استاندار کرمان تاکید کرد: حجم سفرها در ایام نوروز امسال در این استان بالاتر از آمار ارائه شده است و استقبال مسافران چشمگیر بود.

وی خاطرنشان کرد: در ورودی شهرهای استان وضعیت سرویس های بهداشتی و بهداشت محیط رضایت بخش نیست که برای آن چاره اندیشی شود.

زینی وند افزود: در بازدیدی که از دبیرستان پسرانه دوره دوم متوسطه داشتم، دانش آموزان، شهر کرمان را نازیبا و جوانان این شهر را نشاط آور نمی دانند و کرمان در خور شأن زیباسازی نشده است که باید به این موضوع مورد توجه قرار گیرد و اقداماتی در این راستا انجام شود.

وی ادامه داد: اماکن تاریخی استان توسط رسانه ها به خوبی معرفی نشده است و تاکید داریم تا احداث اردوگاه شهید حاج قاسم سلیمانی سرعت بیشتر داشته باشد.  

بیش از ۴۵۶ هزار نفر از جاذبه های گردشگری کرمان در ایام نوروز بازدید کردند 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان هم در این نشست گفت: در ایام تعطیلات نوروزی تعداد : ۴۵۶ هزار و ۲۰۰ نفر از جاذبه های گردشگری و ۲۶۶ هزار و ۷۰۸ نفر نیز از اماکن تاریخی استان بازدید کردند که باغ شاهزاده ماهان، حمام گنجعلی‌خان و ارگ بم بیشترین  بازدید را داشتند.

فریدون فعالی افزود: همچنین تعداد ۲ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۲۹۶ نفر در ایام نوروز وارد استان کرمان شدند که نسبت به قبل از سال ۹۸ حدود ۳۸.۸ درصد رشد داشته است.  

وی بیان کرد: در تعطیلات  نوروزی امسال ۷۶ هزار و ۷۸۷ در تاسیسات گردشگری استان کرمان اقامت کردند که میزان رشد اقامت در تاسیسات گردشگری نسبت به سال ۹۸، ۲۷.۱ درصد بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان یادآور شد: در ایام نوروز ۱۴۰۱، تعداد ۹۵ هزار و ۶۴۸ گردشگر در اقامتگاه های مربوط به آموزش و پرورش اسکان داشتند و همچنین کمیته اسکان زائران شهید حاج قاسم سلیمانی ۹ هزار و ۶۱۹ نفر را اسکان داد که در مجموع  ۱۸۲ هزار و ۶۶۷ نفر گردشگر نوروزی در کرمان اقامت کردند.

وی ادامه داد: ضریب اشغال مراکز اقامتی استان کرمان در طول تعطیلات نوروزی ۸۵ درصد بود، در حالی که ضریب اقامت در هتل ها به ۹۵ درصد هم رسید.

فعالی  گفت: ۱۹ نمایشگاه صنایع دستی در قالب ۵۵۹ غرفه در استان برپا شد که حدود ۵.۵ میلیارد تومان فروش داشته است.

وی با بیان اینکه ۶۴۰ مورد بازدید و نظارت از تاسیسات گردشگری استان کرمان انجام شد تصریح کرد: در ایام نوروز شماره تماس ۰۲۹۲۶ برای شکایات مسافران اختصاص یافت  که بالغ بر ۹۶ هزار تماس در ایام از سراسر کشور با این سامانه تماس و شکایت کردند که خوشبختانه بحز چهار مورد جزئی، هیچ یک از تماس ها مربوط به استان کرمان نبوده است.  




استاندار کرمان: علل تصادفات نوروزی در این استان تحلیل شود

منبع: ایرنـا
? استاندار کرمان: علل تصادفات نوروزی در این استان تحلیل شود