استاندار کرمان: صنعت گردشگری این استان مغفول مانده است

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان گفت: هر چند کارهای خوبی در حوزه گردشگری این استان انجام شده، اما این حوزه در کرمان مغفول واقع شده است. به گزارش خبرنگار فت فتو، محمدمهدی فداکار عصر شنبه در آیین افتتاح هتل کاروانسرای وکیل کرمان افزود: گردشگری در کرمان در زیر سقف معادن، صنعت و کشاورزی […]

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان گفت: هر چند کارهای خوبی در حوزه گردشگری این استان انجام شده، اما این حوزه در کرمان مغفول واقع شده است.

به گزارش خبرنگار فت فتو، محمدمهدی فداکار عصر شنبه در آیین افتتاح هتل کاروانسرای وکیل کرمان افزود: گردشگری در کرمان در زیر سقف معادن، صنعت و کشاورزی گم شده که امید می رود این صنعت در این استان از غربت بیرون بیاید.

وی تاکید کرد: کرمان دارای پنج فرودگاه در مناطق مختلف این استان است که از وزیر میراث‌فرهنگی درخواست داریم از ظرفیت های این مناطق بازدید کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با توجه به محدودیت‌های مالی و بودجه ای دولت یکی از هدف گذاری ها این است که اشتغال با کمترین میزان سرمایه‌گذاری ایجاد شود و در همین راستا گردشگری و صنایع دستی با کمترین میزان سرمایه‌گذاری می‌تواند بیشترین اشتغال را فراهم کند، اما کم کاری هایی در این حوزه صورت گرفته است.

محمدرضا پور ابراهیمی افزود: سال آینده ۲۰ هزار میلیارد تومان امکان جذب اعتبار تبصره ۱۸ وجود دارد و درخواست داریم هر استان که امکان دارد سهم بیشتری از تسهیلات جذب کند.

وی با اشاره به افتتاح هتل کاروانسرای وکیل کرمان تاکید کرد: مشابه مجموعه بنای کاروانسرای وکیل در این استان زیاد وجود دارد که امکان مرمت آنها فراهم است.

به گزارش فت فتو، هتل کاروانسرای وکیل کرمان مکان مناسبی برای برگزاری کنسرت، همایش، جشنواره و غیره با گنجایش هزار نفر است ضمن اینکه زمینه اشتغال ۶۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۷ نفر را به‌طور غیرمستقیم فراهم کرده است.

هتل کاروانسرای وکیل کرمان با ۱۱ هزار متر مربع مساحت و چهار هزار متر مربع زیربنا ۱۵۲ تخت ظرفیت پذیرش مسافر دارد.

کاروانسرای وکیل کرمان در سال ۱۲۷۷، توسط محمد اسماعیل خان وکیل الملک والی وقت کرمان ساخته شده که جزئی از مجموعه بزرگ شامل حمام، مسجد و بازار است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، قبل از ظهر امروز از طریق فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی وارد استان کرمان شد.

سید عزت الله ضرغامی که به منظور افتتاح رسمی هتل کاروانیکا وکیل، بازدید از چند پروژه تاریخی و گردشگری و حضور در پنجمین نمایشگاه گردشگری به کرمان سفر کرده بود در ابتدای ورود به این استان مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت.

کرمان با هشت اثر ثبت جهانی بیشترین آمار آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان های کشور به خود اختصاص داده است. ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی ترین درفش جهان از این کویر در منطقه شهداد به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و نیز روستای دارستان سیرجان و این شهرستان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی سیرجان از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند.




استاندار کرمان: صنعت گردشگری این استان مغفول مانده است

منبع: ایرنـا
? استاندار کرمان: صنعت گردشگری این استان مغفول مانده است