استاندار کرمان: ساختارهای برگرفته از نظام جمهوری اسلامی بصورت فنی برای مردم تبیین شود

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر جهاد تبیینی تاکید می فرمایند و استحکام بخشی در اینجا معنا پیدا می کند گفت: در این حوزه ساختارهای برگرفته از نظام مقدس جمهوری اسلامی باید به صورت فنی برای مردم تبیین شود. به گزارش فت فتو، علی زینی وند […]

کرمانفت فتو – استاندار کرمان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر جهاد تبیینی تاکید می فرمایند و استحکام بخشی در اینجا معنا پیدا می کند گفت: در این حوزه ساختارهای برگرفته از نظام مقدس جمهوری اسلامی باید به صورت فنی برای مردم تبیین شود.

به گزارش فت فتو، علی زینی وند روز شنبه در نشست ستاد دهه فجر استان کرمان افزود: از جمله این ساختارها می توان به بسیج، سپاه، دولت و ولایت فقیه اشاره کرد که باید برای مردم تبیین شوند.

استاندار کرمان با بیان اینکه تبیین کننده و کسی که گفتمان را ترویج می دهد بسیار مهم است تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد از مردم ما، جمعیت پس از انقلاب هستند و ۳۰ درصد در تاخت و تاز فضای مجازی درگیر مطالبی هستند که در تخریب مولفه های هویتی ما تلاش می کنند.

وی ادامه داد: ما نتوانستیم برای جوانان و نوجوانان کاری کنیم تا با مولفه های انقلاب اسلامی ارتباط برقرار کنند.

وی همچنین با اشاره به شیوع موج جدید کرونا گفت: این موج با رعایت چارچوب های اعلام شده نباید روی کیفیت و کمیت جشن های انقلاب اسلامی در این برهه تاثیر بگذارد.

استاندار کرمان اظهار داشت: منتظر ابلاغ دستورالعمل های ستاد ملی کرونا هستیم اما چارچوب هایی را نیز در ستاد استانی تعریف کردیم.

وی گفت: برگزاری برنامه های دهه فجر طی ۲ سال گذشته در کرمان برای کشور یک الگوی موفق بود زیرا در کرمان و شهرستان ها همه جشن ها را در جاهای مشخص برگزار کردیم.

زینی وند افزود: برنامه های محوری از جمله راهپیمایی روز ۲۲ بهمن را می توان در فضای باز برگزار کرد.

استاندار کرمان گفت: فضاهای روباز و سربسته خوبی در استان کرمان داریم لذا مسئولان با رعایت پروتکل های بهداشتی برای برگزاری جشن های محدود و فراگیر انقلاب برنامه ریزی کنند که این جشن ملی امسال باشکوه برگزار شود و مردم نیز رنگ و بوی آن را ببینند.

تزریق واکسن جلوی مرگ و میرهای کرونا را گرفته است

وی یادآور شد: شیوع موج جدید کرونا در دنیا به معنای بی اثر بودن واکسن کرونا که ماهم از کشورهای پیشتاز در آن هستیم، نیست.

زینی وند افزود: واکسن کرونا تاثیر خود را گذاشته و جلوی مرگ و میرها را گرفته و دوره گذار از بیماری را تسهیل کرده است.

وی ابراز داشت: موج جدید بیماری به هیچ وجه به معنی زیر سوال بردن دستاوردهای نظام سلامت و دولت مردمی حضرت آیت الله رییسی نیست و فعالیت های خوبی در دولت سیزدهم انجام شده است.

تشکیل نهضت خدمات رسانی محله ای همزمان با سالگرد انقلاب

استاندار کرمان گفت: در حوزه امیدآفرینی همه شهرداری ها بویژه دستگاه های خدمات رسان در دهه فجر دوشادوش دستگاه های حمایتی نهضت خدمات رسانی محله ای را در دستور کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: این نهضت مشکلات محله ای را باید رفع کند که مردم به شکرانه پیروزی انقلاب این هدیه نظام و دستگاه ها را ببینند.

وی با بیان اینکه برنامه های مفصلی در افتتاحیه ها و حوزه های مختلف استان کرمان طی دهه فجر سال جاری داریم گفت: بیانیه گام دوم انقلاب سه مولفه مهم از جمله مروری بر گذشته همراه با آسیب شناسی و ذکر نقاط قوت، تبیین وضع موجود و راهبرد آینده نظام با رویکردهای جدید را دارد که باید به آن پرداخته شود.

زینی وند افزود: یکی از کلیدواژه های اساسی مقام معظم رهبری در موضوع راهبرد آینده، کلید واژه نوسازی عقلانی بود که مقام رهبری در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری اعلام کردند و اینها باید به مردم گفته شود.

مردم در سیل دیدند که نظام و دولت در کنارشان هستند

استاندار کرمان گفت: در استان کرمان واقعه سیل را داشتیم که در آن با حضور دولت و نظام در کنارشان آرامشی برای مردم ایجاد شد و مردم دیدند که همه دولت و نظام در کنارشان هستند.

وی بیان داشت: نتوانستیم همه مشکلات مردم سیل زده استان کرمان را رفع کنیم اما اینکه یک ساختار اجرایی به نام ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره)، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و گروه های جهادی ساختارهای جمهوری اسلامی و نهادها انقلابی هستند، که در کنار مردم حضور یافتند، و مقرر شد دامها و حتی محل نگهداری دام در همان محیط خریداری و به آنان داده شود و وسایل خسارت دیده منزلشان نیز تحویلشان می شود.

وی افزود: آقای رییس جمهور بدون هیچ تکلفی بدون هیچ مسئولی فقط با تیم حفاظتی به عنوان شخص اول اجرایی کشور به کرمان آمد، حتی بدون اینکه حداقل های تشریفات لحاظ شود.

زینی وند یادآور شد: شورای تامین در سالگرد سردار دلها در گلزار شهدا تشکیل شد که همه تمهیدات در آن وجود داشت و در آنجا اعضای شورای تامین با قدرت اعلام کردند که هیچ اتفاقی نمی گذاریم بیفتد و استحکام داخلی نظام به همین معنی است و اینها را باید تبیین کرد و با زبان خاص به مردم گفت.

وی ابراز داشت: بخشی از فشارهای اقتصادی به واسطه تحریم ها و بخشی از عملکرد دستگاه ها ممکن است باشد و واقعا فشار جهانی روی مردم باید بحث شود.

استاندار کرمان گفت: همه دستگاه ها یک فضا سازی متفاوت در دهه فجر امسال ایجاد کنند، از فرصت استفاده کنید وقتی مردم وارد اداره ای می شوند بدانند که جشن انقلاب است و ضمن آنکه باید پیامی از این جشن انقلاب بگیریم.

وی ادامه داد: شهرداران، بخشداران، فرمانداران و دهیاران در تبلیغات محیطی ابتکار به خرج دهند و مطالب مفهومی در فضای مجازی تحویل جامعه دهید و تیم ارزیابی ستاد دهه فجر نیز از افراد برگزیده در فضاسازی متفاوت تقدیر کند و همه دستگاه ها هم در برنامه های محوری، مردمی و سرکشی از خانواده های شهدا و ایثارگران و غبارروبی از گلزار شهدا تقسیم کار کنند و مسئولان جلودار این حرکت باشند.

زینی وند افزود: مناطق سیل زده به برکت جشن انقلاب حمایت شدند و مردم دانستند که نظام در کنارشان است و هیات دولت و رییس جمهوری در این واقعه خوش درخشید و مصوباتی را برای این استان گرفتیم.

وی ابراز داشت: در سفر رییس جمهور به جنوب کرمان مسیر را زمینی رفتیم و مسائل استان کرمان را به گونه ای به ریاست جمهوری اعلام کردیم که در سه جلسه سفر استانی این اتفاق نمی افتاد و ایشان هم با بزرگواری از آن حمایت کرد و دستور سیل بند جیرفت را صادر کرد.




استاندار کرمان: ساختارهای برگرفته از نظام جمهوری اسلامی بصورت فنی برای مردم تبیین شود

منبع: ایرنـا
? استاندار کرمان: ساختارهای برگرفته از نظام جمهوری اسلامی بصورت فنی برای مردم تبیین شود