استاندار کرمان: توزیع دارو خارج از شبکه شناسایی و برخورد شود

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان با اشاره به مشاهده بیماری قارچ سیاه در این استان و هزینه های بالای درمان و داروی این بیماران گفت: دستگاه های نظارتی توزیع دارو خارج از شبکه را شناسایی و رصد کنند. به گزارش فت فتو، علی زینی وند روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا در […]

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان با اشاره به مشاهده بیماری قارچ سیاه در این استان و هزینه های بالای درمان و داروی این بیماران گفت: دستگاه های نظارتی توزیع دارو خارج از شبکه را شناسایی و رصد کنند.

به گزارش فت فتو، علی زینی وند روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا در استان کرمان افزود: طول دوره درمان و هزینه بیماران قارچ سیاه بسیار بالا و برای بخش بزرگی از جامعه غیر قابل تحمل است؛ باید دانشگاه های علوم پزشکی ملزم به تهیه و توزیع داروهای این بیماران باشند.

بازگشایی اصناف با لحاظ شرایط 

وی همچنین با اشاره به کاهش شیوع ویروس کرونا در استان گفت: در بازگشایی مشاغل، فرمانداران، اصناف و روسای دانشگاه های علوم پزشکی اقتضایی و با ملاحظه شرایط بیماری کرونا در منطقه تصمیم بگیرند و تصمیم عمومی برای همه اصناف گرفته نمی شود.

زینی وند اظهارداشت: در حالت فعلی که نزول همه گیری ویروس کروناست حدود یک هزار و ۲۵۸ نفر بیمار بستری داریم و به لحاظ بیماران بستری از پیک کشوری بالاتر هستیم که نشان از شکننده بودن بیماری دارد.

وی اظهارداشت: ۲ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است که باید این تعداد را حفظ کنیم و حتی افزایش دهیم و همه مراکز درمانی و بیمارستان ها باید آمادگی خود را حفظ کنند.

استاندار کرمان تاکید کرد: باید از فرصت پیش آمده تنفس و کاهش مراجعان در بیمارستان ها برای بالا بردن آمدگی استفاده کنیم چون مشخص نیست حتی با وجود واکسیناسیون پیک بعدی بیماری چگونه باشد.

اعزام عمومی برای اربعین نداریم

زینی وند ادامه داد: در بحث راهپیمایی اربعین نیز تا این لحظه آمار و رقم مشخص نیست و اعزام عمومی نداریم، لذا مردم بدون توجه به اطلاعیه های حج و زیارت و سامانه ثبت نام اقدام به برنامه ریزی سفر زمینی نکنند.

وی ادامه داد: تصمیم در خصوص مراسم جاماندگان راهپیمایی اربعین نیز به فرمانداران واگذار می شود تا انتخاب و نحوه برگزاری مراسم به صورت محدود، سختگیرانه و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی را باهمکاری دانشگاه علوم پزشکی تدبیر و مدیریت کنند.

به گزارش فت فتو مسئولان علوم پزشکی در استان کرمان نیز در این جلسه اعلام کردند اگرچه روند بستری بیماران کرونایی طی هفته اخیر کاهش یافته اما فوتی کرونا در برخی مناطق رشد داشته و این درحالی است که ترددها نیز در استان رشد یافته و مقام سوم کشور را به خود اختصاص داده است؛ لذا شرایط موجود شکننده است و باید همچنان مراقبت ها در دستور کار باشد.




استاندار کرمان: توزیع دارو خارج از شبکه شناسایی و برخورد شود

منبع:ایرنـا
? استاندار کرمان: توزیع دارو خارج از شبکه شناسایی و برخورد شود