استاندار کرمان به مقام شامخ شهدای گمنام کهنوج ادای احترام کرد

فت فتو/کرمان استاندار کرمان در ادامه سفر به جنوب استان و در بدو ورود به شهرستان کهنوج با حضور در گلزار شهدای گمنام این شهر به مقام شامخ شهدا این منطقه ادای احترام کرد. به گزارش فت فتو، محمدمهدی فداکار به اتفاق فرماندار کهنوج، نماینده پنج شهرستان جنوبی استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی […]

فت فتو/کرمان استاندار کرمان در ادامه سفر به جنوب استان و در بدو ورود به شهرستان کهنوج با حضور در گلزار شهدای گمنام این شهر به مقام شامخ شهدا این منطقه ادای احترام کرد.

به گزارش فت فتو، محمدمهدی فداکار به اتفاق فرماندار کهنوج، نماینده پنج شهرستان جنوبی استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان این شهرستان ضمن غبار روبی و نثار فاتحه با آرمان‌های امام راحل(ره) و شهدای این شهر تجدید پیمان کرد.

براساس این گزارش همچنین استاندار کرمان در ادامه سفر به شهرستان های جنوبی استان و کهنوج، با حضور در خانه آزاده شهید محمد شهسواری از رزمندگان دفاع مقدس با خانواده ایشان دیدار و گفت‌وگو کرد.

آزاده شهید سردار محمد شهسواری در سوم اسفند ۱۳۳۴ در روستای شیخ‌آباد کهنوج به دنیا آمد؛ وی تا سال ششم نظام قدیم ادامه تحصیل داد و به دلیل نبود  مدرسه در کهنوج، از ادامه تحصیل باز ماند. او که در سه سالگی پدر خود را از دست داده بود، از این پس برای تأمین مخارج خانواده به جزیره کیش رفت و بعد از سه سال به کهنوج بازگشت و در راهسازی بین کهنوج و جیرفت به کارگری مشغول شد. 
  
برپایه این گزارش، با شروع جنگ تحمیلی، محمد به جبهه رفت که حضورش در جنگ با آغاز «عملیات بیت‌المقدس» مصادف شد. محمد شهسواری در ۲۲ اسفند ماه ۶۳ طی عملیات بدر، در شرق رودخانه دجله به اسارت نیروهای بعثی درآمد. 

شهید شهسواری در سال ۶۹ به همراه سایر اسرا به کشور بازگشت و پس از بازگشت، از سوی مسئولین مورد تفقد قرار گرفت و از دست ریاست جمهوری وقت مدال شجاعت دریافت کرد. 

آزاده سرافراز، باقی سال‌های عمر خود را به سرایداری یک مدرسه گذراند و سرانجام در ۲۰ مرداد ماه ۷۵ در حالی که عازم مأموریت محوله از سوی لشکر ۴۱ ثارالله (ع) بود، در مسیر زاهدان به فیض شهادت نایل آمد. 

استاندار کرمان امروز بعد از سفر به جیرفت و بازدید از شهرک صنعتی وارد کهنوج شد و قرار است فردا پنجشنبه به شهرستان‌های فاریاب و عنبرآباد سفر کند
انتهای پیام




استاندار کرمان به مقام شامخ شهدای گمنام کهنوج ادای احترام کرد

منبع: ایـسنا
? استاندار کرمان به مقام شامخ شهدای گمنام کهنوج ادای احترام کرد