استاندار کرمان: برنامه‌های حقوق کودک متناسب با شرایط استان‌ها تدوین شود

کرمان- فت فتو- استاندار کرمان با بیان اینکه الزامات و شرایط حوزه کودکان در شهرها و مناطق مختلف کشور فرق دارد تاکید کرد که برنامه های مربوط به حقوق کودک باید متناسب با شرایط و ظرفیت هر منطقه تدوین شود. به گزارش خبرنگار فت فتو محمدمهدی فداکار روز سه شنبه در دیدار معاون حقوق بشر و […]

کرمان- فت فتو- استاندار کرمان با بیان اینکه الزامات و شرایط حوزه کودکان در شهرها و مناطق مختلف کشور فرق دارد تاکید کرد که برنامه های مربوط به حقوق کودک باید متناسب با شرایط و ظرفیت هر منطقه تدوین شود.

به گزارش خبرنگار فت فتو محمدمهدی فداکار روز سه شنبه در دیدار معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک افزود: باتوجه به الزامات حوزه کودکان در شهرهای مختلف در این زمینه باید بافت سنتی و رشد جمعیتی را نیز در نظر داشت.

وی کرمان را استانی به‌نسبت جوان یاد کرد و ادامه داد: باید بر مبنای ظرفیت ها و شرایط هر منطقه برنامه های مربوط به حقوق کودکان را در استان ها اجرایی کرد.

استاندار کرمان افزود: نمی توان با یک نسخه مشترک، در کل کشور در حوزه حقوق کودکان گام برداشت.

فداکار در ادامه با تاکید بر اینکه از تمامی ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت استان استفاده خواهیم کرد، گفت: در ارتقای شاخص‌های اجتماعی همکاری و همراهی لازم انجام را خواهیم داد.

به گزارش فت فتو فتاح احمدی معاون وزیر دادگستری نیز در این دیدار بر شناسایی ظرفیت های غیردولتی، سمن‌ها(سازمان های مردم نهاد) و افراد برای حمایت از حقوق کودکان تاکید کرد و گفت: اگر فعالیت های کاری از حالت جزیره ای خارج شود، موفقیت حاصل می شود.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: لازم است تمامی ظرفیت های موجود در استان ها از جمله در استان کرمان به منظور حفظ حقوق کودکان استفاده شود.

احمدی اضافه کرد: با نظارت استاندار و میدان داری دفتر اجتماعی استانداری امیدواریم بتوانیم ظرفیت های غیردولتی را در موضوع حقوق کودک و معضلات مرتبط با آن به کار گیریم و وضعیت را تا حدی کنترل تا به سمت ساماندهی و اجرا حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کودکان ۳۸ درصد جمعیت استان کرمان را تشکیل می دهند و از این رو باید برای آنان برنامه های مناسب و متناسب را تدوین و اجرایی کرد.

معاون وزیر دادگستری همچنین بر برگزاری همایشی با حضور کرمانی های مقیم مرکز و کرمانی های خارج از کشور به منظور استفاده از کمک ها و اندیشه های آنان در حوزه حقوق کودک تاکید کرد.




استاندار کرمان: برنامه‌های حقوق کودک متناسب با شرایط استان‌ها تدوین شود

منبع: ایرنـا
? استاندار کرمان: برنامه‌های حقوق کودک متناسب با شرایط استان‌ها تدوین شود