استاندار کرمان: آثار ثبت جهانی دیار کریمان با هنر سینما معرفی شوند

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان با اشاره به ثبت جهانی هفت اثر تاریخی و طبیعی استان گفت: این آثار تاکنون بخوبی معرفی نشده اند و می توان از تولیدات هنری و سینمایی برای شناساندن آنها استفاده کرد. به گزارش خبرنگار فت فتو، محمد مهدی فداکار روز پنجشنبه در دیدار رییس سازمان سینمایی کشور […]

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان با اشاره به ثبت جهانی هفت اثر تاریخی و طبیعی استان گفت: این آثار تاکنون بخوبی معرفی نشده اند و می توان از تولیدات هنری و سینمایی برای شناساندن آنها استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار فت فتو، محمد مهدی فداکار روز پنجشنبه در دیدار رییس سازمان سینمایی کشور افزود: استان کرمان با صنایع معدنی مثل مس شناخته می شود، اما در حوزه فرهنگ و هنر  افراد شاخص و کارهای فاخری را شاهد هستیم که تاکنون مغفول مانده اند.

وی با بیان اینکه کرمان در حوزه سینما عقب ماندگی دارد تصریح کرد: جنوب استان با وجود اداره مستقل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ساختمانی ندارد که باید پیگیر مرکزی مجزا برای توسعه فرهنگ، هنر و پرورش استعدادها شود.

استاندار  کرمان با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری یک ضرورت است تاکید کرد: در مصوبات سفر آتی رییس جمهور به کرمان مسائل فرهنگی استان دیده شده است.

وی با اشاره به وجود مزار شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان بیان کرد: آمادگی داریم تا این استان میزبان جشنواره های مختلف سردار سلیمانی و مقاومت باشد.

فداکار با اشاره به مشکلات فرهنگی استان گفت: عملیات احداث پروژه تالار مرکزی  کرمان پس از سال ها باید با کمک همه در آینده نزدیک به پایان برسد.

وی همچنین خواستار کمک سازمان سینمایی برای اختصاص تجهیزات و امکانات سینماها و سالن های نمایش فیلم در استان کرمان شد.




استاندار کرمان: آثار ثبت جهانی دیار کریمان با هنر سینما معرفی شوند

منبع: ایرنـا
? استاندار کرمان: آثار ثبت جهانی دیار کریمان با هنر سینما معرفی شوند