استاندار: وضعیت شیوع کرونا در کرمان به مرز فاجعه نزدیک شده است

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان گفت: تصمیمات جدید ستاد کرونا برای اصناف ایجاد اذیت و زحمت می‌کند، اما وضعیت شیوع کرونا در این استان به مرز فاجعه نزدیک شده است. به گزارش روز یکشنبه فت فتو و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، علی زینی وند در پنجمین نشست کارگروه تنظیم بازار […]

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان گفت: تصمیمات جدید ستاد کرونا برای اصناف ایجاد اذیت و زحمت می‌کند، اما وضعیت شیوع کرونا در این استان به مرز فاجعه نزدیک شده است.

به گزارش روز یکشنبه فت فتو و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، علی زینی وند در پنجمین نشست کارگروه تنظیم بازار استان با دستور کار بررسی قیمت نان، شیر خام، شن و ماسه و صدور مجوزهای جدید مرغداری و جوجه‌ریزی افزود: اتفاق نظر پزشکان بر این است که پیک بیماری بدون اعمال محدودیت جدی پایین نمی‌آید و راهی غیر از اجرای شبه قرنطینه طی ۲ هفته آینده نداریم.

زینی‌وند به تصمیمات ستاد کرونا اشاره و تصریح کرد: وضعیت بسیار نگران کننده‌ای داریم‌ و همه مدیران به اجرای تصمیمات در حوزه کرونا کمک کنند.

استاندار کرمان همچنین از سایت‌های عزاداری خواست تا مجالس را کوتاه و با رعایت کامل پروتکل‌ها در فضای باز، فاصله‌گذاری، استفاده از ماسک و بدون پذیرایی برگزار کنند.

وی گفت: همه ما به برگزاری آیین مذهبی داریم زیرا سال‌ها با روح ما عجین شده‌اند، اما از خانواده‌ها و مردم درخواست داریم در منازل عزاداری کنند و در هیات‌هایی که رعایت پروتکل ندارند به هیچ‌وجه شرکت نکنند.

مدیران با جدیت کار مردم را دنبال کنند

استاندار کرمان با اشاره به جابجایی دولت و استقرار وزرای جدید گفت: مدیران به ویژه در حوزه تنظیم بازار، با جدیت تمام کارها را دنبال کنند.

وی با اشاره به جابجایی دولت و استقرار وزرای جدید اظهار داشت: از مدیران توقع داریم به ویژه در حوزه تنظیم بازار، جدی پای کار باشند و به هیچ وجه کارها رها نشود و پیگیری‌ها برای کار مردم ادامه یابد.

رئیس سازمان صمت استان کرمان نیز با اشاره به دستور کارهای این جلسه گفت: درخواست اتحادیه نانوایان بر تغییر در قیمت نان با توجه به هزینه‌های حمل، سوخت و غیره بود که آنالیز از استان‌های همجوار گرفته‌ایم و پیشنهاد کارشناسی ۳۵ تا ۳۷ درصدی داده‌ایم که البته برای عملیاتی شدن باید به تصویب وزارت کشور و صمت برسد.

مهدی حسینی‌نژاد عنوان کرد: این تغییر کمکی به جلوگیری از تخلف کم فروشی و سواستفاده‌ها از خلا در قیمت‌گذاری نان خواهد داشت.

وی همچنین از پیگیری برای دریافت مجوز جوجه‌ریزی در استان نام برد و افزود: کسری مرغ  از استان‌های همجوار رفع می‌شود و شهرستان‌هایی که طیور بیشتری دارند علاوه بر رفع نیاز خودشان تا سقف ۲۰ درصد بالاتر از آن سرانه، می‌توانند در کمک به مناطق با تولید کمتر  سهیم باشند.

رئیس سازمان صمت استان درباره قیمت شیر بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها برای دامداران و نگاه حمایت از مصرف کننده، با کرایه حمل و درصد چربی قیمت هر کیلوگرم شیر هشت هزار تومان در شهر کرمان مصوب شد.

به گفته سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، برای ۱۱۵ واحد مرغداری با ظرفیت یک میلیون و ۸۸۴ هزار قطعه موافقت اصولی صادر شده است.



منبع:ایرنـا
? استاندار: وضعیت شیوع کرونا در کرمان به مرز فاجعه نزدیک شده است