استاندار: نمی‌توانیم به فاجعه مدیریت مصرف آب در کرمان ادامه بدهیم

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان با اشاره به نامتوازن بودن مدیریت مصرف آب در این استان گفت: نمی‌توانیم به فاجعه مدیریت مصرف آب در کرمان ادامه بدهیم. به گزارش فت فتو، علی زینی وند روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه کرمان با بیان اینکه برخی طرح های بزرگ این استان […]

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان با اشاره به نامتوازن بودن مدیریت مصرف آب در این استان گفت: نمی‌توانیم به فاجعه مدیریت مصرف آب در کرمان ادامه بدهیم.

به گزارش فت فتو، علی زینی وند روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه کرمان با بیان اینکه برخی طرح های بزرگ این استان به دلیل تامین فقط هفت لیتر آب دچار مشکل شده اند افزود: آمار و ارقام در مصرف آب این استان تکان دهنده است و از حدود ۶ میلیارد برداشت و مصرف آب، حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب در بخش خانگی، ۷۰ میلیون متر مکعب در بخش صنعت و پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه مدیریت دقیقی بر مصرف آب در کرمان وجود ندارد تصریح کرد: برای تامین آب کارخانه لاستیک فوق سنگین که بخش عمده ای از آن در این استان مصرف می شود، مشکل داریم و باید توجه کنیم که صنعت به عنوان یکی از بخش های ایجاد اشتغال پایدار به حداقل تخصیص آب نیاز دارد.

استاندار کرمان تاکید کرد: ۱۳۰ هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه گذاری با اشتغالزایی ۱۴ هزار نفر در این استان در حال اجرا است که بخش عمده آنها با مشکل تامین آب مواجه هستند.

وی ادامه داد: صنعت باید با استفاده از تکنولوژی های کم آب بر، بازچرخانی آب، استفاده از پساب و صرفه جویی، آب مورد نیاز خود را تامین کند، البته توسعه صنعتی باید مبتنی بر توسعه متوازن و با رعایت اصول زیست محیطی انجام شود.

زینی وند با اشاره به راه حل تخصیص آب به طرح ها و پروژه های استان کرمان اظهار داشت: طرح هایی که کف سرمایه گذاری آنها سه هزار میلیارد تومان است با تضمین تامین منابع آب باورپذیر و قابل قبول و شرط اینکه وزارت نیرو تعهدی بر تامین آب آنها ندارد، طبق ضوابط، از حداقل تخصیص آب برخوردار می شوند.

وی با اشاره به جذب نشدن اسناد خزانه توسط برخی دستگاه های استان کرمان گفت: اگر دستگاهی اسناد خزانه مربوط به خود را جذب نکند، اعتبار آن بازگشت داده می شود که مدیر دستگاه حتما باید جوابگو باشد.  

کرمان در جذب اسناد خزانه عقب مانده است

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: در حوزه استانی یکهزار و ۳۵ میلیارد تومان اعتبارات تخصیصی اسناد خزانه داریم که متوسط جذب آن حدود ۲۱ درصد است که با توجه به تخصیص اعتبارات ملی خزانه، در مجموع حدود ۲۸ درصد اسناد خزانه توسط دستگاه های استانی جذب شده که در این زمینه از متوسط کشوری عقب هستیم.

جعفر رودری افزود: با توجه به اینکه در برخی از دستگاه ها با مشکل جذب اعتبارات مواجه شدیم و طبق مصوبه جلسه قبل مقرر شد، دستگاه هایی که تا ۱۵ اسفند نتوانند اعتبارات خود را جذب کنند، اعتبار آنها جابجا شود.

وی بیان کرد: مقرر شد دستگاه های اجرایی که امکان جذب اسناد خزانه را ندارند، با شرط تعهد جذب به ما اعلام کنند و اگر دستگاهی اعلام نکند، به منزله جذب اسناد تلقی می شود و مدیر دستگاه عواقب آن را باید بپذیرد، اما هیچ یک از دستگاه های اجرایی و شهرداری ها اعلام نکرده اند که نمی توانند اسناد خزانه را جذب کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان اظهار داشت: ۹۸۹ میلیارد تومان اعتبارات هزینه ای برای این استان ابلاغ شده که ۸۸۶ میلیارد تومان و معادل ۹۰ درصد آن تخصیص داده شده است.

وی تصریح کرد: همچنین  چهار هزار و ۲۶۶ میلیارد تومان تملک دارایی سرمایه ای ابلاغ شده که یکهزار و ۴۹۳ میلیارد تومان، معادل ۳۵ درصد تخصیص داده شده و از این میزان، حدود یکهزار ۱۸۳ میلیارد تومان آن اسناد خزانه و مابقی نقد است.




استاندار: نمی‌توانیم به فاجعه مدیریت مصرف آب در کرمان ادامه بدهیم

منبع: ایرنـا
? استاندار: نمی‌توانیم به فاجعه مدیریت مصرف آب در کرمان ادامه بدهیم