استاندار در بازدید از مناطق سیل زده ریگان در مراسم تدفین کودکان جان باخته در سیل شرکت کرد

فت فتو/کرمان علی زینی‌وند صبح امروز دوم بهمن‌ماه از مناطق سیل زده شهرستان ریگان بازدید کرد.  بازدید از پل تخریب شده توکل آباد اولین گام استاندار کرمان در ریگان بود.  به گزارش فت فتو، این پل محور ایرانشهر _ ریگان براثر وقوع سیل روز چهارشنبه تخریب شده بود که روز گذشته توسط مسیر انحرافی بازگشایی […]

فت فتو/کرمان علی زینی‌وند صبح امروز دوم بهمن‌ماه از مناطق سیل زده شهرستان ریگان بازدید کرد. 

بازدید از پل تخریب شده توکل آباد اولین گام استاندار کرمان در ریگان بود. 
به گزارش فت فتو، این پل محور ایرانشهر _ ریگان براثر وقوع سیل روز چهارشنبه تخریب شده بود که روز گذشته توسط مسیر انحرافی بازگشایی شد و هم‌اکنون برای بازسازی پل، آب را نیز منحرف کرده اند. 
برپایه این گزارش، فرماندار ریگان گفت: حدود ۴۰۰ کیلومتر از راه های روستایی در سیل اخیر تخریب شده‌اند اما خوشبختانه تقریبا هیچ یک از روستاها دچار آبگرفتگی نشده‌اند. 
استاندار کرمان در این بازدید گفت: گذرهای موقت ایمن احداث و ظرف یک هفته باید انجام شود لذا از فردا بازسازی پل‌ها را به پیمانکاران واگذار کنید و منابع مورد نیاز تامین خواهیم کرد. 
وی تاکید کرد: لایه‌روبی رودخانه‌ها را دوباره تکرار کنید و ظرف نهایت ۱۵ روز آینده اقدامات اورژانسی برای ایمنی شهرها و روستاها در برابر سیل انجام شده باشد. 
زینی‌وند با اشاره به حجم بارندگی‌ها عنوان کرد: طبق گزارش اداره کل محیط زیست استان کرمان در حال حاضر تالاب جازموریان ۲.۵ برابر ۵۰ سال گذشته( طبق تصاویر هوایی) آبگیری شده است.

وی اجرای طرح آبخیزداری و آبخوان داری در بالادست رودشور را مورد تاکید قرار داد. 
به گزارش فت فتو، امین باقری فرماندار ریگان نیز گفت: تجهیزات و امکانات برای بازسازی پل ها نیاز داریم. 
وی ادامه داد: در سال گذشته حدود ۴ میلیارد تومان برای لایروبی رودخانه ها و کارهای حفاظتی رودخانه ها هزینه کردیم که این اقدام باعث جلوگیری از خسارات زیاد سیلاب شد. 
رفتن به منطقه ای(پل محمدآباد پیرداد) که دو کودک ریگانی براثر سیلاب غرق شدند و پل ۸۰۰ متری مقاصد بعدی زینی‌وند بودند. 
استاندار کرمان با رفتن به روستای ناصرآباد چاه ملک در مراسم تدفین دو کودکی که در سیل جان خود را از دست داده بودند و نیز همدردی با خانواده آنان شرکت کرد.
امام جمعه نگین کویر نیز در این دیدار خطاب به استاندار کرمان گفت: از همدردی شما با طایفه شهیکی تشکر می کنم.
وی درباره جاده ریگان _ نرماشیر سخن گفت و افزود: مالچ پاشی و حمایت از محصولات خرما از دیگر مطالبات مردمی اعلام کرد و همچنین تقاضای توجه بیشتر به شرق استان داریم.
 استاندار کرمان نیز در جمع مردم این روستا درباره گلایه مردم از عدم حضور رئیس جمهور و وزیر کشور در ایم منطقه گفت: رئیس جمهور و وزیر کشور برنامه بازدید از شرق استان داشتند اما به دلیل نامناسب بودن شرایط جوی بالگرد نتوانست پرواز کند. 
وی تاکید کرد: مقرر بود جلسه جمع بندی خسارات سیل کل استان در بم برگزار شود اما شرایط جوی این اجازه به ما نداد. 
زینی‌وند با تشریح وضعیت مناطق سیل زده جنوب استان اطهار کرد: در جنوب استان حدود ۵ هزار خانوار گرفتار سیلاب شده بودند و خانه های آنها دچار آبگرفتگی شده بود. 
وی تاکید کرد: در حال پیگیری رفع مشکلات شرق استان هستیم و جاده ترانزیتی ریگان _نرماشیر امسال پیوست بودجه می شود در حال پیگیری است و هیچ کوتاهی در شرق استان نخواهیم داشت. 
انتهای پیام




استاندار در بازدید از مناطق سیل زده ریگان در مراسم تدفین کودکان جان باخته در سیل شرکت کرد

منبع: ایـسنا
? استاندار در بازدید از مناطق سیل زده ریگان در مراسم تدفین کودکان جان باخته در سیل شرکت کرد