استاندار آغاز قرن جدید را به کرمانی ها تبریک گفت

استاندار کرمان در پیامی با تبریک فرا رسیدن سال نو و رستاخیز طبیعت، از تمامی افرادی که در سال ۱۴۰۰ در راه اعتلای استان تلاش کردند قدردانی کرد. متن پیام علی زینی وند به شرح زیر است: به نام آفریدگار بهار بهار، جلوه‌ای از جمال حضرت دوست بر گستره طبیعت، رستاخیز طبیعت و پیام آور […]

استاندار کرمان در پیامی با تبریک فرا رسیدن سال نو و رستاخیز طبیعت، از تمامی افرادی که در سال ۱۴۰۰ در راه اعتلای استان تلاش کردند قدردانی کرد.

متن پیام علی زینی وند به شرح زیر است:

به نام آفریدگار بهار

بهار، جلوه‌ای از جمال حضرت دوست بر گستره طبیعت، رستاخیز طبیعت و پیام آور تحول و تازگی است و عید باستانی نوروز جشن نکوداشت والاترین آیین‌های انسانی و میعادگاه صلح، مهربانی، مودت و مهرورزی و آغازی مجدد برای برنامه‌ریزی و بهره‌مندی از تجربه‌های گذشته در مسیر ساخت آینده‌ای برای بهتر زیستن است.

سالی پر فراز و نشیب همراه با سختی‌ها و گشایش‌ها را پشت سر گذاشتیم. تحریم‌های ظالمانه و بیماری کرونا شرایط خاصی را در کشور ایجاد کرد. وقوع سیلاب‌های کم سابقه در استان کرمان سختی فراوانی را به مردم در شرق و جنوب استان تحمیل کرد. هر چند تبعات سیل به راحتی قابل جبران نیست، اما با اقدامات دولت و حضور همدلانه و مسئولانه شخص رئیس جمهور، معاون اول، وزیر کشور و دیگر مسئولان در کنار مردم صبور و نجیب استان و همکاری همه دستگاه‌ها بخوبی مدیریت شد.

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا در استان کرمان با مشارکت و امانتداری حداکثری بعنوان نماد بارز دموکراسی در سال گذشته بار دیگر ثابت کرد که مردم فهیم استان کرمان تحت زعامت مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) حامی سرسخت آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا هستند.

دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها شهید سلیمانی نیز باشکوه و در امنیت کامل برگزار شد و مردم مهربان استان کرمان با مهمان نوازی بی نظیر از زائران جلوه‌هایی از اربعین حسینی را به نمایش گذاشتند.

از ابتدای سال ۱۴۰۰ و با تشکیل کارگروه شعار سال کار‌های عظیمی در زمینه شعار سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها صورت گرفت و اسنادی تدوین شد که بر روی قوانین کشور تاثیر بسزایی داشت.

با اقدامات موثر و راهبردی در سال ۱۴۰۰ مانند معرفی ۵ شهرِ استان کرمان به عنوان شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر، ثبت ۵ شهر استان به عنوان شهر‌های ملی صنایع دستی، امضا سند استقرار دائمی دبیرخانه جشنواره موسیقی نواحی در کرمان و برگزاری سالانه جشنواره در کرمان، توسعه مشاغل خانگی، فعالیت‌های گسترده در حوزه سازگاری با کم آبی مانندآغاز به کار مرکز قنات استان، استفاده از گردش مالی بنگاه‌های اقتصادی بزرگ در ایجاد اشتغال و احیای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی، ریل گذاری خوبی انجام و استان در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته است.

از همه افرادی که در سال گذشته با همت، تلاش و عشق به توسعه استان کهن کرمان کمک کردند سپاسگزارم و امیدوارم در سال ۱۴۰۱ مسیر توسعه و آبادانی استان کرمان با تعامل، هم افزایی، برنامه ریزی، انگیزه و انسجام همگانی با شتاب بیشتری سپری شود. در این مسیر اهتمام داریم تا همگام با برنامه‌های دولت سیزدهم، انجام پروژه‌های اقتصادی و عمرانی، افزایش سهم خدمات در اشتغال و اقتصاد، افزایش سهم بخش خصوصی از سرمایه‌گذاری در استان، احیای بیشتر مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های بزرگ، صنایع و معادن در راه اعتلای استان کرمان و توسعه متوازن گام‌های موثری برداریم.

با توجه به نامگذاری سال جدید بنام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای پیشرفت و توسعه استان باید از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنیم و سرمایه گذاری‌ها و دانش برای ارتقا شاخص‌های تولید و اشتغال هم راستا شوند.

تولیدات دانش بنیان با افزایش کیفیت و کاهش قیمت نقش مهمی در اشتغال زایی و موفقیت در سطح ملی و جهانی دارند.

از همه‌ی مردم عزیز به‌ویژه نخبگان، دانشگاهیان، مدیران و کارکنان بخش‌های دولتی و خصوصی می‌خواهم که همه‌ی توان، ظرفیت و استعداد خود را برای ارتقا شاخص‌های استان و اجرای برنامه‌های توسعه و رشد استان بکار گیرند.

به روح بزرگ شهدای گرانقدر استان کرمان و در راس آنها، سیدالشهدای جبهه مقاومت، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای امنیتی که در سال گذشته جان خود را در راه آرامش و امنیت هم استانی‌های خود فدا کردند، درود می‌فرستم و فرا رسیدن سال ۱۴۰۱ هجری شمسی، عید باستانی نوروز و طلیعه بهار پرطراوت که مقارن شده است با میلاد سراسر نور حضرت، ولی عصر (عج) را به مردم فهیم و نجیب استان کهن و تمدن ساز کرمان تبریک و تهنیت عرض نموده و آرزو دارم همگام با طبیعت با زمزمه یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ بهترین حال و تقدیر نصیب‌تان گردد.

در سال جدید از پروردگار متعال برای همه مردم نجیب استان کرمان تندرستی، عزت، برکت، عاقبت بخیری و توفیق روز افزون را مسألت دارم.

علی زینی وند
استاندار کرمان

فت فتو کرمان کرمان




استاندار آغاز قرن جدید را به کرمانی ها تبریک گفت

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? استاندار آغاز قرن جدید را به کرمانی ها تبریک گفت