از کمبود شدید نیرو تا لزوم بازنگری برخی قوانین برای حمایت از محیط‌بانان

فرمانده یگان حفاطت محیط زیست استان کرمان گفت: در سطح استان با کمبود شدید نیروی محیط‌بان مواجه هستیم. نادر سیدی در گفتگو با سرویس اجتماعی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ با اشاره به این‌که در سطح استان کرمان ۱۱۶ نفر محیط‌بان در بخش‌های مختلف اداره کل حفاظت محیط زیست فعالیت دارند، گفت: محیط‌بانان در تمامی سطح استان […]

فرمانده یگان حفاطت محیط زیست استان کرمان گفت: در سطح استان با کمبود شدید نیروی محیط‌بان مواجه هستیم.

نادر سیدی در گفتگو با سرویس اجتماعی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ با اشاره به این‌که در سطح استان کرمان ۱۱۶ نفر محیط‌بان در بخش‌های مختلف اداره کل حفاظت محیط زیست فعالیت دارند، گفت: محیط‌بانان در تمامی سطح استان از حیات وحش حفاظت می‌کنند و در برخی مناطق تحت مدیریت، تمرکز فعالیت بیشتر است.

فرمانده یگان حفاطت محیط زیست استان کرمان با تأکید بر این‌که بیشترین فعالیت محیط‌بانان در پارک ملی خبر، تنها پارک ملی استان است، ابراز کرد: فعالیت‌های یک محیط‌بان شامل گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به‌ صورت خودرویی، موتوری و پیاده است که طی این گشت و کنترل در صورت مشاهده متخلفین  شکار غیرمجاز، نسبت به دستگیری آنها اقدام می‌کنند و به نوعی مهم‌ترین وظیفه محیط‌بان حضور در مناطق هدف، جهت جلوگیری از تعرض به عرصه‌های طبیعی و حیات وحش است.

وی با بیان این‌که در سطح استان با کمبود شدید نیروی محیط‌بان مواجه هستیم، اظهار کرد: استان کرمان با وسعت بالغ بر ۱۸ میلیون هکتار، ۲۳ منطقه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست به وسعت بالغ بر دو میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار، با تعداد ۱۱۶ محیط‌بان حفاظت می‌شود و  تنها راه جذب محیط‌بان هم در حال حاضر از طریق آزمون استخدامی در سراسر کشور می باشد.

سیدی اظهار کرد: مهم‌ترین مشکلات در عرصه حفاظت محیط زیست کمبود نیروی انسانی، کمبود امکانات مانند خودرو و تجهیزات، عدم وجود زیرساخت‌های لازم در بسیاری از مناطق تحت مدیریت و دیگر مسائل است.

فرمانده یگان حفاطت محیط زیست استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر با تعامل ایجاد شده بین یگان حفاظت و مراجع قضایی استان، حمایت‌های دستگاه قضایی در حد مناسبی است؛ اما برای حمایت بیشتر از محیط‌بانان نیاز به بازنگری برخی قوانین در سطح ملی است.

انتهای خبر/م
 




از کمبود شدید نیرو تا لزوم بازنگری برخی قوانین برای حمایت از محیط‌بانان

منبع:آرمـان
? از کمبود شدید نیرو تا لزوم بازنگری برخی قوانین برای حمایت از محیط‌بانان