از چالش‌های ساماندهی الله‌آباد و شیشه‌گر کرمان تا مشکلات سهامداران شرکت تعاونی فرهنگیان

فت فتو/کرمان مسائل مربوط روستای الله‌آباد و شیشه‌گر کرمان و شرکت تعاونی فرهنگیان در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال در دادگستری کل استان کرمان با حضور جمعی از مسئولین ارشد قضائی و استانی بررسی شد. در این نشست یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: مسائل مربوط به پلاک ۲۹۷۵ روستای الله‌آباد و […]

فت فتو/کرمان مسائل مربوط روستای الله‌آباد و شیشه‌گر کرمان و شرکت تعاونی فرهنگیان در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال در دادگستری کل استان کرمان با حضور جمعی از مسئولین ارشد قضائی و استانی بررسی شد.

در این نشست یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: مسائل مربوط به پلاک ۲۹۷۵ روستای الله‌آباد و شیشه‌گر مرتبط با شهرداری با همکاری بنیاد مسکن و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی است.

وی افزود: مشکل نزدیک به ۷۰ درصد اراضی قابل حل است اما در خصوص زمین‌های مسکونی باید فکری شود؛ همچنین قطعات غیرمسکونی باید آثار تصرف در آن‌ها جمع‌آوری شود و مخالفتی با تخریب وجود ندارد.
موحد ادامه داد: قسمت مسکونی نیز در زمانی که مهلت داده شده تعیین تکلیف خواهد شد و بدیهی است به کسانی که زمان بیشتری در آن‌جا سکونت داشتند نگاه دیگری باید داشت.
وی تأکید کرد: طرح جامعی که تدوین شده باید هماهنگ پیش رود. انجام این کار گام بلندی است، کاری که سال‌ها در مورد آن غفلت شده و شهرداری بر اساس تصمیماتی که گرفته شده قدم‌های خوبی برداشته است.
موحد ابراز کرد: خواهشمندیم این کار هر روز قوت پیدا کند و تهدید و سست‌شدن در کار سبب بی اثر شدن زحمات نشود.
وی تصریح کرد: بحث طرح‌های هادی و مصوب باید تا سه ماه دیگر مشخص شود؛ همچنین یک قاضی برای رسیدگی به مسائل مربوط به تصرف و پیشگیری از تصرفات مشخص می‌کنیم.
موحد تأکید کرد: استانداری هم پشتیبانی تجهیزاتی را از شهرداری داشته باشد؛ همچنین کمیته مشترک دستگاه‌های نظارتی هم تشکیل شود تا مشکل انشعابات موقت حل شود.
در این جلسه حسینی، در بیان ارائه گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده برای بهبود وضعیت پلاک ۲۹۷۵ الله‌آباد و شیشه‌گر بیان کرد: در وهله اول باید مدیریت واحدی ایجاد شود تا همه امورات مربوط به پلاک ۲۹۷۵ در این مدیریت واحد انجام شود.
وی در ادامه ارائه گزارش گفت: مکاتبه با معاونت عمرانی استاندار در خصوص تعیین تکلیف کاربری اراضی متعلق به شهرداری بین روستای الله آباد و شیشه‌گر انجام شد که در حال حاضر در مرحله کارشناسی قرار دارد.
حسینی با اشاره به اینکه برای انجام اقدامات لازم است برای بخشی تعیین تکلیف‌ها طرحی حاکم شود ادامه داد: طرح هادی مصوب روستای الله آباد از بنیاد مسکن دریافت شد اما مشکلی که وجود دارد عدم مقبولیت این طرح توسط دهیاری الله آباد است و آن را اجرا نمی‌کند بنابراین بر بخشی از زمین‌ها نمی‌توان اقداماتی انجام داد.
حسینی در ادامه  افزود: سپس مکاتبه با فرمانداری انجام شد که مشخص کند طرح اصلی، طرح دهیاری است یا بنیاد مسکن.
وی در رابطه با اقدامات حقوقی توضیح داد: یکی از این اقدامات مکاتبه با دادستان و درخواست همکاری نیروی انتظامی برای برخورد با جرائم مشهود است.
همچنین سعید شعرباف، شهردار کرمان، نیز از نداشتن طرح کاربری محدوده بین الله‌آباد و شیشه‌گر انتقاد کرد و این موضوع را چالش بزرگی دانست.
سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان نیز در این جلسه بیان کرد: طرح هادی کاربری طرح بنیادمسکن است بنابراین فرماندار به دهیار تذکر خواهد داد که از طرح بنیاد مسکن پیروی شود.
وی در رابطه با مشکلات انشعابات موقت توضیح داد: مشکلی برای دریافت مجوز موقت وجود ندارد؛ همچنین شهرداری می‌تواند اراضی را برای استفاده آموزشی در اختیار آموزش و پرورش انجام دهد.
در این جلسه همچنین نظرات نهادهای مرتبط با مسئله سهام شرکت تعاونی فرهنگیان در رابطه با اختصاص قطعات زمین در محدوده هفت‌باغ علوی به فرهنگیان مطرح و طبق اکثریت آراء با این مسئله مخالفت شد.
انتهای پیام




از چالش‌های ساماندهی الله‌آباد و شیشه‌گر کرمان تا مشکلات سهامداران شرکت تعاونی فرهنگیان

منبع: ایـسنا
? از چالش‌های ساماندهی الله‌آباد و شیشه‌گر کرمان تا مشکلات سهامداران شرکت تعاونی فرهنگیان