از ورود ۳۰۰۰ پرونده به دستگاه قضایی بم پیشگیری شد

فت فتو/کرمان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: با اقدام دستگاه قضایی و شورای پیشگیری از وقوع جرم در رابطه با تعیین تکلیف وضعیت شهرک امام (ره) بم، از ورود بیش از ۳۰۰۰ پرونده به دستگاه قضایی جلوگیری شده است. سیدمهدی قویدل امروز ۲۵ دی ماه در حاشیه شورای […]

فت فتو/کرمان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: با اقدام دستگاه قضایی و شورای پیشگیری از وقوع جرم در رابطه با تعیین تکلیف وضعیت شهرک امام (ره) بم، از ورود بیش از ۳۰۰۰ پرونده به دستگاه قضایی جلوگیری شده است.

سیدمهدی قویدل امروز ۲۵ دی ماه در حاشیه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان بم افزود: امروز مقرر شد حداکثر طی یک هفته آینده اسناد آماده شده مربوط به شهرک امام(ره) در اختیار مردم قرار گیرد و سایر اسناد مربوطه نیز صادر شود و با این اقدام مشکلات ۲۵ هزار نفر حل خواهد شد.

وی عنوان کرد: دستگاه قضایی در اجرای اصل ۱۵۶ قانون اساسی و قانون پیشگیری از وقوع جرم مصوب سال ۹۴ وظیفه دارد در حوزه اقدامات پیشگیرانه برنامه‌ریزی کند و سایر دستگاه های فرهنگی و اجتماعی نیز وظیفه دارند که با دستگاه قضایی همکاری کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان یادآور شد: در شهرستان بم شاهد مشکلاتی از جمله در حوزه شهرک حضرت امام(ره) و حاشیه شهر (شهرک قشمی) بودیم که بازدیدی از این منطقه انجام شده و در سال گذشته با برگزاری جلسه ای مقرر شد مشکلات این منطقه بررسی شود و به سمت و سویی رفته ایم که بسیاری از مشکلات این منطقه حل شده و به نتیجه رسیده است.

قویدل تصریح کرد: در خصوص حاشیه شهر نیز مقرر شد در اسرع وقت شورای پیشگیری شهرستان تشکیل جلسه داده و وظایف هر یک از دستگاه ها -که توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان احصاء شده- به دستگاه ها ابلاغ شود تا حداکثر ظرف دو ماه آینده درباره حاشیه شهر، هر یک از دستگاه ها وظیفه خود را انجام دهند.

وی گفت: دستگاه قضایی درباره وظیفه دستگاه ها مطالبه گری کرده و موضوعاتی که منجر به وقوع دعاوی و تشکیل پرونده می شود و برای مردم و جامعه مشکل ایجاد می کند را با پیش بینی های لازم شناسایی و رفع می کند و در این رابطه با هرگونه ترک فعل نیز توسط دادستان های استان برخورد قانونی لازم انجام می شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: متاسفانه  موضوع قاچاق سوخت در شرق استان به مرکز استان نیز کشیده شده و شمال را نیز درگیر کرده است که این موضوع به صورت ویژه و مستمر در مرکز استان توسط دستگاه اجرایی و قضایی پیگیری و رصد می شود و در شهرستان های شرق استان نیز دستگاه قضایی به موضوع ورود کرده و موضوعات رصد می شود و درباره جایگاه هایی که در این موضوع همکاری داشته باشند، اعلام جرم صورت می گیرد.

قویدل گفت: مصوباتی برای ساماندهی قاچاق سوخت انجام شده و امیدواریم با راه اندازی کامل سامانه های مربوطه از سوی اداره کل راهداری و شرکت پخش فرآورده های نفتی این موضوع به صورت ویژه پیگیری شود و دستگاه قضایی نیز با حساسیت ویژه این موضوعات را رصد کرده و با افراد متخلف برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام




از ورود ۳۰۰۰ پرونده به دستگاه قضایی بم پیشگیری شد

منبع: ایـسنا
? از ورود ۳۰۰۰ پرونده به دستگاه قضایی بم پیشگیری شد