از نقش برجسته استان کرمان در حمایت از پیام نور تا لزوم تقویت این دانشگاه

نذیر کرمان/کرمان همایش مدیران اداری و مالی دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور امروز ۱۷ آبان ماه به میزبانی پیام نور استان کرمان برگزار شد. علی بیگ زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در غزه اظهار کرد: رژیم صهیونیستی برای جبران شکست مفتضحانه اطلاعاتی و نظامی که خورده، دست […]

نذیر کرمان/کرمان همایش مدیران اداری و مالی دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور امروز ۱۷ آبان ماه به میزبانی پیام نور استان کرمان برگزار شد.

علی بیگ زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در غزه اظهار کرد: رژیم صهیونیستی برای جبران شکست مفتضحانه اطلاعاتی و نظامی که خورده، دست به کشتار زنان و کودکان و در واقع دست به نسل کشی و کودک‌کشی زده و این عمل وقیحانه به جز بردن آبرویشان نزد هر انسان آزادی‌خواه در دنیا، چیزی نصیبشان نمی‌کند.

وی در ادامه با اشاره به وجود ۲۵ شهرستان در استان کرمان بیان کرد: در حوزه آموزش عالی قریب به ۱۰۰ واحد دانشگاهی و بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در همه حوزه‌ها در وزارت علوم، بهداشت و … در استان کرمان داریم.

بیگ زاده تصریح کرد: نهادهای بسیاری از خدمات آموزشی پیام نور برای ارتقاء آگاهی و دانش مدیران بهره برده‌اند و باید این دانشگاه تقویت شود.

معاون استاندار کرمان با اشاره به توجه ویژه مسئولان استان به آموزش عالی، گفت: در سفر رئیس جمهور، بودجه قابل توجهی به پیام نور استان اختصاص داده شد.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از پیشران‌های مهم اقتصادی استان کرمان معدن است و بیش از ۴۲ نوع ماده معدنی شناخته شده در استان داریم.

بیگ زاده افزود: دومین پیشران اقتصادی استان، کشاورزی است که سالیانه بیش از هفت و نیم میلیون تن تولید محصولات متنوع را شاهد هستیم از جمله خرما که به بیش از ۶۰ کشور دنیا صادر می‌شود و در شمال استان محصولات استراتژیک پسته و گردو را که دارای رتبه‌های برتر تولید در کشور است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان تصریح کرد: قریب به ۱۵۰۰ کارخانه تابع استاندارد اجباری در استان کرمان فعال است و مهم‌ترین آنها خودروسازی‌های بم و لاستیک بارز است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان کرمان بیان کرد: بیشترین تعداد آثار ثبت جهانی متعلق به استان کرمان است.

به گزارش نذیر کرمان، سلطانی معاون پارلمانی دانشگاه پیام نور کشور نیز در این همایش بیان کرد: حمایت مسئولان استانی و محلی در حفظ موجودیت، توسعه کمی و کیفی دانشگاه پیام نور نقش بسیار محوری و اساسی دارد.

وی افزود: اگر پیام نور توانست طوفان‌های هولناکی را که مربوط به بخش خصوصی فعال در آموزش عالی است را از سر بگذراند، به علت حمایت مقامات محلی و نمایندگان مجلس بود.

سلطانی بیان کرد: استان کرمان در حمایت از دانشگاه پیام نور، دفاع از موجودیت این دانشگاه و توسعه آن نقش برجسته‌ای دارد.

همچنین دکتر فاطمه معین الدینی رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان در این همایش اظهار کرد: اقبال و محبت مردم دنیا و ایران به دیار کریمان، به دلیل وجود پربرکت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.

وی اظهار کرد: پیام نور کرمان از قدیمی ترین دانشگاه های پیام نور کشور است که در سال ۶۷ تاسیس شده و بیش از ۶۰ هزار فارغ التحصیل به جامعه علمی کشور در دوره‌های مختلف تحویل داده‌ایم.

انتهای پیام




از نقش برجسته استان کرمان در حمایت از پیام نور تا لزوم تقویت این دانشگاه

منبع: ایـسنا
? از نقش برجسته استان کرمان در حمایت از پیام نور تا لزوم تقویت این دانشگاه