از مخالفت با تعیین نرخ دستوری سرویس مدارس تا موافقت با جابجایی اعتبار تامین برق مجتمع ساروج پارس

حسین چناریان در نشست علنی شورای شهر به دخالت دستگاه‌هایی که نقشی در تعیین نرخ و نظارت بر سرویس مدارس ندارند اشاره کرد و گفت: دخالت بی‌جا سبب شده است که هزینه سرویس مدارس واقعی نباشد. به گزارش سروی اقتصادی نذیر کرمان؛ یکصدمین نشست علنی شورای شهرکرمان با حضور ۱۰ نماینده و شهردار کرمان در […]

حسین چناریان در نشست علنی شورای شهر به دخالت دستگاه‌هایی که نقشی در تعیین نرخ و نظارت بر سرویس مدارس ندارند اشاره کرد و گفت: دخالت بی‌جا سبب شده است که هزینه سرویس مدارس واقعی نباشد.

به گزارش سروی اقتصادی نذیر کرمان؛ یکصدمین نشست علنی شورای شهرکرمان با حضور ۱۰ نماینده و شهردار کرمان در محل سالن جلسات شورای شهر برگزار شد.

امروز هم مانند دیگر روزهای شورا، مصوبات یکی پس از دیگری مورد رای گیری قرار گرفت در حالی که این مصوبات قبلا در جلسات تخصصی متعلق به هر کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته و امروز برای تصویب نهایی به صحن علنی آمده بودند، اما با این اوصاف برخی برای بررسی بیشتر به کمیسیون مطبوع برگشته و برخی هم مصوب شده و برای اجرا به نهاد مربوطه اعلام شد.

از موضوعاتی که امروز مورد بحث قرار گرفت دیون عمرانی شهرداری بود که برخی جهت پرداخت تایید و برخی دیگر نیازمند بررسی بیشتر شد.

جابجایی ریالی از ردیف خرید ماشین آلات عمرانی به ردیف تکمیل و بهسازی آرامستان جدید

پروژه حایل دیوار آرامستان از دیگر موضوعاتی بود که به درخواست شهردار در شوار مطرح شده بود، که امروز  مورد بررسی قرار گرفت؛  متن نامه شهردار به شرح ذیل بود؛
به استحضار می‌رساند با توجه به ضرورت احداث دیوار حایل بتنی زمینهای ارتش و جاده آرامستان جدید که طی بند ٢ صورتجلسه کمیسیون امنیتی مورخ ٢٨/٠٦/١٤٠١ به آن اشاره شد و همچنین معرفی شرکت مورد اعتماد ارتش جمهوری اسلامی ایران طی نامه شماره ۲۸۸۶۰/۵/۴۸۴/۰۱ مورخ ۰۵/۱۱/۱۴۰۱ قرارگاه فرماندهی نزاجا و تخصیص بودجه درنظر گرفته شده جهت تکمیل آرامستان جدید (١٠٠ میلیارد ریال از ردیف بودجه شهرداری مرکز و٥٠ میلیارد ریال از ردیف بودجه سازمان آرامستان‌ها) به این پروژه و اتمام اعتبار ردیف بودجه در نظر گرفته شده،  است.

سعید شعرباف تبریزی شهردار کرمان پیشنهاد کرده بود: جهت تامین اعتبار ادامه عملیات عمرانی پروژه های احداث گلبرگ ٢٠٥ ،ساختمان اداری و غسالخانه، تکمیل برق رسانی به آرامستان، روشنایی مسیر و احداث خاکریز دیوار ارتش، جابجایی ردیف بودجه از ردیف خرید ماشین آلات عمرانی نزد معاونت حمل و نقل و امور زیر بنایی مرکز (به مبلغ ١٥٠ میلیارد ریال) به ردیف تکمیل و بهسازی آرامستان جدید  موافقت صورت پذیرد.

وی عنوان کرده بود: ضمن اینکه هزینه‌های باقی مانده آرامستان جدید به این شرح؛ حداث ساختمان اداری و غسالخانه هفتاد میلیارد ریال، احداث و تکمیل گلبرگ ٢٠٥ میلیارد ریال، تکمیل روشنایی آرامستان جدید با ٢٠ میلیارد ریال، تکمیل و بهره‌برداری برق آرامستان جدید ١٠ و احداث خاکریز دیوار ارتش ٣٠ میلیاردریال، است.

بنابراین با تعداد ۸ رای پبرو نامه و پیشنهاد شهرداری به شماره ۵۱۲۹۵-۱۷/۳/۱۴۰۲ در خصوص جابه‌جایی یکصد و پنجاه میلیارد ریال از ردیف خرید ماشین آلات عمرانی به ردیف تکمیل و بهسازی آرامستان جدید، اعضای شورا موافقت کردند.

دخالت دستگاه‌ها سبب غیر واقعی شدن هزینه سرویس مدارس شده است

دیگر موضوعی که بسیار حاشیه برانگیز بود و مورد اختلاف اعضای شورای شهر نیز بود  افزایش نرخ کرایه سرویس مدارس بود. 

حسین چناریان به تعیین نرخ دستوری سرویس‌های مدارس اشاره کرد و گفت: به علت دخالت برخی دستگاه‌ها در این قضیه باعث شده است که این نرخ واقعی نشود و تا زمانی که نرخ واقعی نباشد، مشکلاتی همچون تضییع حقوق هم برای راننده و هم اولیای دانش آموزان با تورم شکل بگیرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تاکید کرد: تعیین نرخ با سازمان تاکسی‌رانی و شهرداری است اما برخی دستگاه‌ها دخالت می‌کنند و این تعیین نرخ را به هیئت تطبیق می‌برند، و به طور مثال در فرمانداری هم اعلام می‌کنند اگر نرخ از این میرانی که ما اعلام می کنیم بیشتر باشد، مورد پذیرش نیست در حالی که باید  نرخ با قیمت کارشناسی شده سازمان تعیین و به دستگاه‌ها ابلاغ و اجرا شود.

وی ابراز کرد: یکی از دستگاه‌هایی که به صورت ویژه دخالت می‌کند، آموزش و پرورش است زیرا مبالغی از اولیاء دریافت می‌کند که به صورت واقعی به دست راننده نمی‌رسد و برخی کسوراتی صورت می‌گیرد که به ضرر راننده تمام می‌شود ضمن اینکه به خانواده‌ها نیز هزینه تحمیل می‌کند.

محمد امینی‌زاده دیگر عضو شورای شهر  نیز به نبود نظارت بر سرویس مدارس اشاره کرد و گفت : متاسفانه سال گذشته برای شخص بنده بعد از اعتراض به مدارس و راننده برای گرفتن بیش از نرخ هزینه  و افزایش مسافرف نه تنها کسی مسئولیت قبول نکرد بلکه مجبور شدیم خودمان راننده فرزندان بشویم، زیرا راننده برایش افزایش نرخی که خودش مطرح کرده بود منطقی بود و چون نظارتی نیست پس کسی رعایت میزان تعداد مسافران را نمی‌کند.

فتح الله مؤیدی رئیس میسیون خدمات شهری شورا اذعان کرد: ۴ درصد از حق پرداخت والدین را آموزش و پرورش بر می‌دارد و عملا ۵۵ درصد نیز به کارگروه می‌رسد و  مابقی ۵۵ درصد با کسورات به راننده  پرداخت می‌شود، بنابراین تعیین نرخ دستوری و غیر واقعی راه درستی برای تعیین نرخ هزینه سرویس مدارس نیست.

با مخالفت بسیار در تعیین نرخ جدید برای سرویس مدارس و به رای نرسیدن این مصوبه با حداکثر آراء، مصوبه مورد بحث برای بررسی بیشتر به کمیسیون تخصصی برگشت داده شد.

 جابجایی اعتبار جهت تامین برق مجتمع ساروج پارس

دیگر موضوعی که مورد بررسی قرار گرفت در خصوص پروژ ساروج پارس بود که پیشنهاد شهردار به این شرح بود؛ بر اساس قرارداد سرمایه‌گذاری فی مابین شهرداری و سرمایه‌گذار عمانی (مجتمع ساروج پارس) شهرداری مطابق بند ١٠ متعهد شده برق لازم و کافی مورد نیاز پروژه تا جلو مجموعه را تامین و در اختیار سرمایه‌گذار قرار دهد لیکن با توجه به نظر شورای شهر مبنی بر عدم هزینه در این خصوص ردیف اعتباری جهت این امر در بودجه سال ١٤٠٢ پیش‌بینی نشده است.

اما با عنایت به مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال و جلسه اقتصاد مقاومتی که با حضور اعضا محترم شورا در محل دفتر ریاست محترم دادگستری استان تشکیل ، و مقرر شد، مجوز لازم جهت انتقال ٧ مگاوات از محل پست واقع در جاده تهران (تقاطع شهید بادپا ) تا مجتمع توسط آن شورا صادر شود،

بنابراین پیشنهاد می‌شود: مبلغ ١٥٠ میلیارد ریال از محل ردیف اعتباری خرید ماشین آلات عمرانی و ١٥٠ میلیارد ریال از ردیف اعتباری خرید ماشین آلات و تجهیزات حمل و نقل عمومی و شهری (با توجه به فعال بودن ٧١ دستگاه اتوبوس در سطح شهر و خرید ٥٨ دستگاه بصورت مشارکتی با وزارت کشور و افزایش بیش از ٥٠ درصدی ظرقیت اتوبوس در سال گذشته که ٣٩ دستگاه از ان هنوز تحویل نشده و احتمال عدم تخصیص اعتبار توسط وزارت کشور در این خصوص در سال‌جاری و وجود ٢٥٠ میلیارد اعتبار مانده جهت هزینه در این امر) کسر و برای اجرای  پروژه فوق تخصیص یابد، که اکثریت اعضای شورای شهر با  این درخواست موافقت کردند.

پروژه فیبرنوری اجرایی می‌شود

در خصوص قرارداد پروژه فیبرنوری با شرکت «های وب» نیز چالش‌هایی وجود داشت که اعضا یک به یک نظریات موافق و مخالف خود را اعلام کردند.

اما پروژه فیبر نوری چرا مدت دار شده است: طبق نامه‌ای که مدیر کل اداره ارتباطات و فناوری استان کرمان به شورا ارسال کرده است و در آن به موضوعاتی که مورد اختلاف شوار بوده است اشاره و عنوان می‌کند؛ با برداشت حق انحصار موافقیم و مشکلی نداریم اما با پرداخت حق السهم شراکه با شهردای به میزان ۸ درصدتعیین شده  مخالفیم و تنها با ۵ درصد موافقت داریم.

ساجدی در ادامه نامه مظرح می کند با توجه به اینکه  اجرا و عملیاتی شدن پروژه زمانبر شده است و شورا و شهرداری به اتفاق نظر نمی توانند برسند موضوع جایگزینی استان سیستان با کرمان مطرح است بنابراین باید سریعا تعیین تکلیف شود.

شورای شهر کرمان امروز در پاسخ به نامه شماره ۵۸۲۱۶-۱۱/۴/۱۴۰۲ مدیرکل محترم اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان و نامه شماره ۴۵۴۵ مورخ ۱۵/۱/۱۴۰۲ شهرداری مطرح شد و با قرارداد مشارکت در احداث و بهره‌برداری از تونل ارتباطی فیبر نوری شهر کرمان، بین شهرداری کرمان، و شرکت داده گستر عصر نوین (های وب) با اصلاح نسبت به عدم انحصار در مدت قرارداد در شرکت مذکور، در متن قرارداد، موافقت شد تا قرارداد اصلاحی به شورای شهر ارائه شود.

انتهای خبر/ طهماسبی

 




از مخالفت با تعیین نرخ دستوری سرویس مدارس تا موافقت با جابجایی اعتبار تامین برق مجتمع ساروج پارس

منبع:آرمـان
? از مخالفت با تعیین نرخ دستوری سرویس مدارس تا موافقت با جابجایی اعتبار تامین برق مجتمع ساروج پارس