از لزوم ارتقا جاده رودبارجنوب_جازموریان تا ایجاد مدارس شبانه‌روزی در شهرستان

شهرستان تازه تأسیس جازموریان در عرصه شاخص‌های توسعه و عمرانی از سطح نرمال کشور عقب است که برای ارتقا در این زمینه، همت والای مسئولان استانی و کشوری را می‌طلبد. به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ در تاریخ ۲۴  اسفند ماه سال ۱۴۰۱  بر اساس تصویب‌نامه تقسیمات کشوری هیات وزیران، بخش جازموریان […]

شهرستان تازه تأسیس جازموریان در عرصه شاخص‌های توسعه و عمرانی از سطح نرمال کشور عقب است که برای ارتقا در این زمینه، همت والای مسئولان استانی و کشوری را می‌طلبد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ در تاریخ ۲۴  اسفند ماه سال ۱۴۰۱  بر اساس تصویب‌نامه تقسیمات کشوری هیات وزیران، بخش جازموریان از شهرستان رودبار جنوب جدا و به شهرستان با مرکز زهکلوت تبدیل شد.

شهرستان‌های تازه تأسیس در ابتدا شکل‌گیری دارای مشکلات متعدد از حیث زیرساخت و امکانات هستند که به‌منظور بررسی مشکلات شهرستان جازموریان با امام جمعه و فرماندار این شهرستان گفتگو کرده‌ایم که مشروح آن را در گزارش زیر می‌خوانید.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صادقی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ با بیان اینکه از زمانی که جازموریان از بخش به شهرستان تبدیل شده، طبیعتاً توقعات و انتظارات مردم نیز بالا رفته است، گفت: در زمینه زیرساخت‌ها و استقرار ادارات نیاز به اقدام جهادی بیشتری باید اتخاذ شود تا تهادهای خدمت‌رسانی همچون ادارات آب، برق، گاز و غیره بتوانند مستقر و چارتشان را تکمیل کنند.

امام جمعه شهرستان جازموریان ادامه داد: مسئله امنیت، یکی از ضروریات است و مردم جازموریان منتظر اقدام در این زمینه و استقرار نهادهای امنیتی اعم از ستاد فرماندهی انتظامی، سپاه، دادسرای شهرستان و سایر نهادها هستند، چرا که این شهرستان، شهرستانی امنیتی است و با توجه به اینکه جازموریان ورودی و کریدور استان از استان سیستان‌وبلوچستان است، باید به مسائل امنیتی توجه و اقدامات بسیار جدی و ضربتی در این زمینه انجام شود.

وی با اشاره به وضعیت جاده‌ای شهرستان جازموریان عنوان کرد: یکی از مسائلی که موجب نارضایتی بسیار شدید مردم شده، زیرساخت جاده مواصلاتی رودبار جنوب به جازموریان و جازموریان به ایرانشهر است؛ چرا که متأسفانه در ۶ ماه گذشته ۲۳ نفر در این جاده فوت شده‌اند و اقدام حیاتی و کلیدی که در این منطقه می‌توان انجاد داد، تکمیل پروژه مربوط به این جاده است و اگر این جاده درست شود برای اشتغال و امنیت منطقه بسیار تأثیرگذار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی بر لزوم تکمیل چارت ادارات متعدد شهرستان تأکید و خاطرنشان کرد: یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور، شهرستان شدن جازموریان بود که این مسئله اجرا شد و موضوع دیگر احداث سیل‌‌بند از جیرفت تا جازموریان بود که این کار نیز باید اجرا شود؛ چرا که با فرا رسیدن فصل سرما مردم منطقه همواره اضطراب وقوع سیل در منطقه را دارند.

محمدجعفر جهانگیری در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ با بیان اینکه شهرستان جزموریان، شهرستان تازه تأسیس است که از نظر زیرساخت مشکلات عدیده‌ای دارد، گفت: در این شهرستان از نظر شاخص‌های عمرانی و توسعه‌ای از سطح نرمال کشوری، عقب هستیم؛ بنابراین از مسئولان استانی و کشوری خواهشمندیم که در این زمینه همکاری کنند و اگر شهرستان به میزان ۵۰ درصد شاخص‌های نرمال کشوری دست پیدا کند، مردم نیز راضی خواهند شد.

فرماندار شهرستان جازموریان با تأکید بر اینکه بخش حائز اهمیت تجهیز جاده رودبارجنوب به جازموریان است، عنوان کرد: در ۶ ماهه گذشته در این جاده ۲۳ نفر فوت شده‌اند که این مسئله، نارضایتی و گلایه‌مندی مردم را در برداشته است؛ چرا که اتفاقات جاده‌ای به‌دلیل عدم تکمیل پروژه تعریض جاده است.

وی بیان کرد: اگر جاده جازموریان_محمدآباد اگر تکمیل شود از لحاظ توسعه، آبادانی، امنیتی و اجتماعی باعث پیشرفت منطقه و راه ارتباطی استان‌های سیستان‌و‌بلوچستان، هرمزگان و کرمان نزدیک خواهد شد و همچنین تأثیرات به‌سزایی در سطح شهرستان دارد.

جهانگیری در خصوص سایر مشکلات شهرستان جازموریان اظهار کرد: پروژه آب‌رسانی به منطقه چاه‌ابراهیم مدنظر است که باید اعتبار آن تأمین شود چرا که اگر این پروژه انجام شود، کمک به مردم منطقه است.

فرماندار شهرستان جازموریان افزود: مسئله دیگر که بسیار حائز اهمیت است، تحصیل دانش‌آموزان در مناطق کوهستانی جازموریان است که در این زمینه به خوابگاهی در منطقه چاه‌ابراهیم برای اسکان دانش‌آموزان پسر و دختر نیاز است که باید مدنظر قرار گیرد.

وی بیان کرد: در سطح شهرستان به سه مدرسه شبانه‌روزی نیاز داریم تا دانش‌آموزانی که از نواحی کوهستانی برای تحصیل مراجعه می‌کنند، مکانی برای اسکان و تحصیل داشته باشند.

جهانگیری با بیان اینکه در سطح شهرستان متأسفانه امکانات رفاهی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: حتی یک سالن ورزشی نداریم و یک سالن مربوط به آموزش و پرورش است که این سالن تجهیز نیست، همچنین پارک تفریحی نداریم و در حوزه آسفالت شهری نیز مشکلاتی وجود دارد که این مسائل باید مرتفع شود.

انتهای خبر/م

 




از لزوم ارتقا جاده رودبارجنوب_جازموریان تا ایجاد مدارس شبانه‌روزی در شهرستان

منبع:آرمـان
? از لزوم ارتقا جاده رودبارجنوب_جازموریان تا ایجاد مدارس شبانه‌روزی در شهرستان