از فعال شدن خطوط انتقال فاضلاب کرمان تا آبرسانی روستاهای کرمان

معاون وزیر نیرو گفت: قرارداد فاضلاب کرمان پنج ساله است وتا ۲ سال آینده خطوط انتقال این پروژ ه فعال خواهد شد به گزارش فت فتو، اتابک جعفری همچنین گفت: در پساب کار‌های خوبی انجام شده و قرارداد‌هایی برای فاضلاب شهرستان زرند، کرمان و سیرجان منعقد شده و کار‌ها به خوبی پیش می‌رودوی افزود: با […]

معاون وزیر نیرو گفت: قرارداد فاضلاب کرمان پنج ساله است وتا ۲ سال آینده خطوط انتقال این پروژ ه فعال خواهد شد

به گزارش فت فتو، اتابک جعفری همچنین گفت: در پساب کار‌های خوبی انجام شده و قرارداد‌هایی برای فاضلاب شهرستان زرند، کرمان و سیرجان منعقد شده و کار‌ها به خوبی پیش می‌رود
وی افزود: با همت همکاران شرکت آب و فاضلاب در حوزه پساب کار‌های میان و بلند مدتی تعریف شده که تا اتمام شبکه پیگیری می‌شود تا مردم و صنایع بتوانند از این منبع خدادادی نهایت بهره را ببرند.
معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) را با همکاری سپاه پاسداران با هدف تامین آب شرب روستایی تشکیل دادیم که این طرح ظرف ۳۰ ماه ۱۶ هزار روستای کشور را آبرسانی می‌کند
وی در حاشیه بازدید از تصفیه خانه پروژه فاضلاب کرمان در جمع خبرنگاران افزود: تامین آب در حوزه روستایی و جا‌هایی که مشکل داریم، در دستور کار دولت قرار گرفته تا روستاییان ما از آب شرب و بهداشتی و گوارا بهره‌مند شوند.
وی اظهار داشت: این طرح ۱۵۰ روستای استان کرمان را نیز آبرسانی می‌کند و اگر احساس کمبودی در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در کشور وجود دارد، تمامی آنان را تا پایان دولت سیزدهم آبرسانی می‌کنیم که تمامی روستاییان از آب شرب بهره‌مند شوند.

وی درباره خط انتقال اب از خلیج فارس یادآور شد: خط انتقال آب از خلیج فارس برای بلند مدت ظرفیت خوبی برای تامین آب کرمان به شمار می‌رود و ضمن برنامه ریزی برای پروژه صفارود می‌توانیم از آن برای تامین آب شرب کرمان استفاده کنیم.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت انتقال آب از خلیج فارس گفت: این پروژه در ۲ بخش فعالیت می‌کند که اعتبار لازم در بخش دولتی تخصیص می‌یابد و در این حوزه صنعت کار‌های خوبی انجام داده که امیدواریم ادامه یابد.
علی رشیدی مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمان هم در این خصوص گفت: این پروژه به یکهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که ۱۹۰ میلیارد تومان آن را از روش‌های مختلف طی سال ۱۴۰۱ تامین اعتبار می‌کنیم و مناقصه آن را برگزار کردیم.
*۲ هزار میلیارد تومان در فاضلاب کرمان هزینه شد*
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان نیز در این نشست گفت: ۲ هزار میلیارد تومان در پروژه‌های فاضلاب استان (کرمان، سیرجان و زرند) سرمایه گذاری شده که با حمایت‌های شرکت مهندسی آبفا و استانداری کرمان امیدواریم با سرعت بیشتری افتتاح شود.
محمد طاهری افزود: پروژه فاضلاب کرمان در حوزه مشارکت بخش خصوصی با شرکت‌های کرمان ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی اظهار داشت: این طرح برای افق ۱۴۲۵ طراحی شده که با شبکه اصلی و فرعی به طول یکهزار و ۹۷۰ کیلومتر، فاضلاب جمعیت ۹۶۳ هزار نفر را جمع آوری می‌کند.
وی تصریح کرد: این پروژه با ظرفیت ۱۲۰ هزار مترمکعب در شبانه روز آب فاضلاب کرمان را به چرخه مصرف بازمی‌گرداند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: مدت قرارداد این پروژه با سرمایه پذیری شرکت آب و فاضلاب استان کرمان و سرمایه گذاری بخش خصوصی ۲۹ سال (پنج سال دوره احداث و ۲۸ سال دوره بهره برداری) چهار سال همپوشانی دوره احداث و بهره برداری دارد.
وی یادآور شد: قرارداد این پروژه برای سرمایه گذاری ۱۳ هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال بوده که تاکنون ۱۲ هزار میلیارد ریال آن اجرا شده و در دوره احداث برای یکهزار و ۸۰ نفر و در دوره بهره برداری ۱۵۰ سال اشتغالزایی می‌کند.
طاهری افزود: شبکه جمع آوری اصلی و فرعی پروژه با اجرای ۵۶۵ کیلومتر ۳۷ درصد، خط انتقال با اجرای ۱۳.۳ کیلومتر ۹۵ درصد و برقراری انشعاب با انجام سه هزار و ۳۳۵ فقره ۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تعهدات تصفیه خانه۹۰ هزار مترمکعب در شبانه روز است که ۲۳ درصد آن اجرایی شده است.
وی یادآور شد: پروژه فاضلاب سیرجان ۳۳۰ نفر اشتغالزایی و در مجموع ۷۷ درصد پیشرفت فیکی دارد که امیدواریم تا ۲ ماه آینده بهره برداری شود.
طاهری گفت: فاضلاب زرند از سال ۹۸ آغاز شد که ۲۱۷ میلیارد تومان قرارداد پروژه است و در زمان اجرای طرح ۲۵۰ و زمان بهره برداری ۹۰ نفر اشتغالزایی کرده و ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
پیمانکار پروژه فاضلاب کرمان هم گفت: اگر حمایت مسئولان و شهرداری نباشد، حرکت بر طبق هدف گذاری دشوار است و این پروژه با روش‌های نوین دنیا اجرایی می‌شود که در اجرای آن فرهنگ سازی و مراقبت ایمنی را هم دنبال کردیم.




از فعال شدن خطوط انتقال فاضلاب کرمان تا آبرسانی روستاهای کرمان

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? از فعال شدن خطوط انتقال فاضلاب کرمان تا آبرسانی روستاهای کرمان