از فعالیت ۱۵۰۰ مجلس روضه خانگی در کرمان تا حضور ۲۵ گروه تبلیغی در مناطق محروم استان

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان با توجه به آغاز ماه عزای سیدالشهدا(ع) برنامه‌های این ایام را در سطح استان تشریح کرد. حجت‌الاسلام محسن عارفی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ ضمن عرض تسلیت فرارسیدن ماه محرم و ایام عزای امام حسین علیه‌السلام گفت: ماه محرم، فرصتی برای مباحث تبلیغ و […]

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان با توجه به آغاز ماه عزای سیدالشهدا(ع) برنامه‌های این ایام را در سطح استان تشریح کرد.

حجت‌الاسلام محسن عارفی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ ضمن عرض تسلیت فرارسیدن ماه محرم و ایام عزای امام حسین علیه‌السلام گفت: ماه محرم، فرصتی برای مباحث تبلیغ و ارتباط با جوانان و نوجوانان و آشنایی جوانان با سیره و زندگی امام حسین علیه‌السلام و فسلفه قیام عاشورا است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان ادامه داد: ماه محرم، فرصتی برای تقویت روحیه استکبار‌ستیزی دشمن‌شناسی و بصیرت تؤامان با رشد و معنویت برای جوانان است؛ مجموعه‌ای از باورها و ارزش‌هایی که جوانان، نوجوانان و یک خانواده باید داشته باشد را در حادثه عاشورا می‌توان دید.

وی افزود: بُعد عفت و غیرت بانوان و بُعد غیرت، شهامت، ایثار و شهادت مردان و مجموعه کاملی از فرهنگی، سبک زندگی اسلامی و سنت پیامبر(ص) را در قیام عاشورا می‌توان مشاهده کرد و ماه محرم فرصتی است که این مسائل را به جوانان و به ویژه در شرایط فعلی انعکاس پیدا کند و جوانان از حرکت مجاهدانه و شهامت امام حسین علیه‌السلام و یاران ایشان می‌توانند درس و الگو بگیرند.

عارفی اظهار کرد: در ماه محرم مجموعه‌های مختلف مردمی فعال می‌شوند و سازمان تبلیغات اسلامی هم باتکیه بر مجموعه‌‌های مردمی، هیات‌های مذهبی، حسینیه‌ها، تکایا و مساجد و حضور فعال فعالین فرهنگی هیات‌های مذهبی، مداحان و ذاکرین، شاعران، قاریان قرآن و مبلغین و مبلغات  در ماه محرم فعال و عمدتا همه مجموعه‌ها به شکل مردمی مدیریت و پشتیبانی می‌شود که رویکرد و رویش خوبی در جَو معنوی جامعه به وجود می‌آورد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان تصریح کرد: تلاش شده که با سیاه‌پوشی اماکن مختلف در سطح شهر و شهرستان‌های استان، روح عزای حسینی را داشته باشیم و سعی شده است اقداماتی ویژه برای کودکان و نوجوانان در مساجد، هیات‌ها و حسینیه‌ها انجام شود، همچنین بخش ویژه بانوان در مواکب و ایستگاه‌های صلواتی در نظر گرفته شده است.

وی ابراز کرد: در بخش محتوا و انجام کارهای رسانه‌ای، به تمامی هیات‌‌های مذهبی عنوان شده است که در عرصه انعکاس، نشر و ترویج فعالیت‌ها اقدام کنند و در فضای رسانه‌ای پاسخ به شبهات، نشر محتواهای حسینی، تولید و نشر کلیپ و موشن توسط هیات‌ها انجام می‌شود تا از بستر هنر برای ترویج فرهنگی حسینی استفاده شود.

عارفی عنوان کرد: بیش از ۶ هزار هیات، حسینیه، مساجد و تکیه در ماه محرم در سطح استان فعال هستند و نزدیک به سه هزار و ۶۰۰ مبلغ و مبلغه فعالیت خواهند کرد و ۲۵ گروه تبلیغی در ماه محرم در سطح استان به ویژه در مناطق محروم فعالیت می‌کنند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان ادامه داد: هزار و ۵۰۰ مجلس روضه خانگی در سطح استان داریم که این تعداد به صورت ثبت شده هستند که این روضه‌ها عمدتا توسط خانواده‌ها مدیریت می‌شوند و گروه‌هایی هم برای پوشش  روضه‌های خانگی در زمینه سخنرانی و مداحی نیز اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که حداقل ۲۰۰ هیات‌ اختصاصی بانوان در سطح استان فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: در کنار این هیات‌ها توصیه کردیم هیات‌های دانش‌آموزی، دستگاه‌ها و ارگان‌ها، مجموعه‌های نظامی و انتظامی برنامه‌هایی در این زمینه داشته باشند.

عارفی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود شاهد افزایش ۱۵۰ درصدی مواکب، ایستگاه‌های صلواتی و مراسمات مذهبی نسبت به سال گذشته باشیم.

انتهای خبر/م

 




از فعالیت ۱۵۰۰ مجلس روضه خانگی در کرمان تا حضور ۲۵ گروه تبلیغی در مناطق محروم استان

منبع:آرمـان
? از فعالیت ۱۵۰۰ مجلس روضه خانگی در کرمان تا حضور ۲۵ گروه تبلیغی در مناطق محروم استان