از فاصله نسل جوان با مسوولان تا چرایی غفلت از ابزار هنر و رسانه

فت فتو/کرمان در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان عنبرآباد ضمن بررسی چرایی غفلت از ابراز هنر و رسانه در جذب جوانان نسبت به فاصله نسل جوان با مسئولان ابراز نگرانی شد.  حجت‌الاسلام حمید بامری امام جمعه عنبرآباد در این جلسه با اشاره به اهمیت جهاد تبیین گفت: جنگ امروز،جنگ روایت است و جنس تبیین امروز […]

فت فتو/کرمان در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان عنبرآباد ضمن بررسی چرایی غفلت از ابراز هنر و رسانه در جذب جوانان نسبت به فاصله نسل جوان با مسئولان ابراز نگرانی شد.

 حجت‌الاسلام حمید بامری امام جمعه عنبرآباد در این جلسه با اشاره به اهمیت جهاد تبیین گفت: جنگ امروز،جنگ روایت است و جنس تبیین امروز با جنس تبیین در گذشته متفاوت است و در جهاد تبیین باید به سمت دشمن شناسی حرکت کنیم.

بامری با بیان اینکه تنها زمانی می‌توانیم در مقابل دشمن مقابله به مثل کنیم که تاکتیک دشمن را شناسایی کنیم و بدانیم دشمن کیست، افزود: دشمن در جنگ امروز تمرکز خود را بر تغییر ذائقه جوانان قرار داده و سبک زندگی در جامعه اسلامی به سمتی حرکت می کند که ارزش ها در حال تبدیل شدن به ضد ارزش هاست.

شورای فرهنگ عمومی یک قرارگاه است

در ادامه  یزدان افشاری پور  فرماندار عنبرآباد نیز با اشاره به جنگ فرهنگی دشمن در جذب جوانان گفت: شورای فرهنگ عمومی یک قرارگاه فرهنگی است لذا باید برنامه‌ریزی های دقیقی در حوزه فرهنگی انجام شود.

وی افزود: متاسفانه برنامه ای جامع برای جذب نسل جوان نداشته ایم و فضای گفتگوی مناسبی جهت شنیدن خواسته های جوانان ایجاد نشده است.

افشاری پور گفت: البته که جوانان پشتیبان نظام هستند و باید به صورتی ریل گذاری کنیم تا جوانان فرصت اثبات خود را داشته باشند.

فرماندار عنبرآباد اظهار کرد: متاسفانه به جوانان میدان داده نشده و نسل جدید به این خودباوری نرسیده است که توانایی انجام کار را در خود ببیند؛ در برخی موارد باید کار ها را به جوانان محول کنیم و ما نیز نظارت داشته باشیم.

وی گفت: جوان ما امروز باید به خودباوری برسد و این مهم تنها با میدان دادن به جوانان به سرانجام خواهد رسید.

به گزارش فت فتو، بهرام مسلمی مهنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان نیز  شورای فرهنگ عمومی را یک پارلمان محلی برای تبیین جایگاه فرهنگ عنوان کرد و ارائه راهکارهای عملی را مورد تاکید قرار داد.

وی از فاصله نسل جوان با مسئولان ابراز نگرانی کرد و افزود: فاصله جوانان با مسئولین زیاد است و متاسفانه نتوانسته‌ایم نقش خود را در جذب نسل جدید به درستی ایفا کنیم.

مسلمی بخشی از مشکلات را حربه دشمنان عنوان کرد و گفت: بخشی از این فاصله گیری نتیجه حربه های دشمن و بخشی از آن نتیجه عدم برنامه ریزی ما به عنوان متولی فرهنگ است.

وی  قرار دادن دین در مقابل  پیشرفت را از شگردهای نرم دشمنان دانست و گفت: دشمن امروز در تلاش است تا دین را در مقابل پیشرفت قرار دهد و به نسل جوان القا کند که با دین، راهی برای پیشرفت وجود ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان عدم استفاده از هنرمندان و رسانه ها  را متذکر شد و افزود: در بحث جذب نسل جوان و ایجاد فضای گفت و گو متاسفانه از هنرمندان و رسانه استفاده نکرده ایم.

وی بر تاثیرگذاری فرهنگ و هنر تاکید کرد و گفت: هنرمندان ابزار فرهنگ هستند و تاثیرگذاری هنر بیشتر از هرچیز دیگری است.

 مسلمی برنامه ریزی و هم افزایی را یک ضرورت اجتناب ناپذیر  دانست و افزود: امروز نیاز داریم به هم افزایی و برنامه ریزی جامع و باید از جزیره ای عمل کردن دوری کنیم.

انتهای پیام




از فاصله نسل جوان با مسوولان تا چرایی غفلت از ابزار هنر و رسانه

منبع: ایـسنا
? از فاصله نسل جوان با مسوولان تا چرایی غفلت از ابزار هنر و رسانه