از ضریح جدید حرم مطهر امامزاده علی (ع) سیرجان رونمایی شد

ضریح جدید امامزاده علی (ع) با حضور معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان کرمان ، جمعی از مسئولان و مردم شهرستان سیرجان رونمایی شد. به گزارش خبرنگار گروه استان های فت فتو از کرمان، امروز پنج شنبه ۲۵ شهریورماه، از ضریح جدید امامزاده علی (ع) با حضور معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان کرمان، امام جمعه سیرجان، فرماندار […]

ضریح جدید امامزاده علی (ع) با حضور معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان کرمان ، جمعی از مسئولان و مردم شهرستان سیرجان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های فت فتو از کرمان، امروز پنج شنبه ۲۵ شهریورماه، از ضریح جدید امامزاده علی (ع) با حضور معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان کرمان، امام جمعه سیرجان، فرماندار ویژه، رییس اداره اوقاف و جمعی از مسئولان و مردم شهرستان سیرجان رونمایی شد.

سیدرضا فاطمی معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: ۸۰ بقعه متبرکه وامامزاده دارای شجره نامه در استان کرمان وجود دارد که برنامه‌های فرهنگی در قالب برنامه‌های مذهبی و مهارت‌های فردی، تحکیم خانواده در آنها اجرا می شود.

او افزود: امروز هم این امامزاده که مورد توجه زائران بسیاری از نقاط مختلف کشور هست دارای امکانات لازم برای برنامه‌های فرهنگی است که ضریع جدید به ابعاد ۴ در ۵ یا ۲۰ مترمربع و با ارتفاع ۳ متر ۶۰ سانت ساخته و نصب شد.

حجت‌الاسلام سید صادق طباطبایی نیز با بیان اینکه هزینه‌های ساخت و نصب این ضریح را یکی از خیران شهرستان سیرجان پرداخت کرده است، تصریح کرد: هزینه ساخت ضریح جدید امامزاده علی (ع) که از نوادگان موسی بن جعفر (ع) است بیش از ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال هزینه ساخت داشته و نصب شده است.

 بقعه متبرکه علی بن محمد بن ابراهیم بن موسی بن جعفر (ع) در ده کیلومتری محور سیرجان به بافت و نزدیکی قلعه سنگ شهر قدیمی سیرجان واقع شده که علاوه بر شرافت ، تقوی و علم در فضیلت هم ممتاز بوده است.

او در سال ۲۰۱ هجری قمری مقارن هجرت امام رضا (ع) از طریق اهواز و فارس به قصد دیدار آن حضرت به این سرزمین آمد و پس از شهادت امام رضا (ع) به دست عمال بنی عباس به فیض شهادت نایل شد که در بنای قدیمی حرم و بقعه و گنبد مستحکمی بنا شده که با نقوش و خطوط زیبا و اشعاری درباره آن بزرگوار دیوار‌ها و سقوف را زینت داده شد و جعبه خاتم کاری که قبر امامزاده را در خود جای داده ارزِش هنری والایی دارد و قدمت آن به چندین قرن قبل می‌رسد.

انتهای پیام/ی




از ضریح جدید حرم مطهر امامزاده علی (ع) سیرجان رونمایی شد

منبع:باشــگاه خبرنگاران
? از ضریح جدید حرم مطهر امامزاده علی (ع) سیرجان رونمایی شد