از رد پای ارتش در احداث راه‌ها در جنوب کرمان تا اتصال محورهای مواصلاتی به استان‌های همجوار

فت فتو/کرمان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و اتصال محورهای مواصلاتی به استان های همجوار را از اولویت های کاری این اداره عنوان کرد که در دستور کار قرار دارند. مجتبی محمودی شامگاه یکشنبه ششم شهریورماه در دیدار با اصحاب رسانه پنج شهرستان های فاریاب، قلعه […]

فت فتو/کرمان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و اتصال محورهای مواصلاتی به استان های همجوار را از اولویت های کاری این اداره عنوان کرد که در دستور کار قرار دارند.

مجتبی محمودی شامگاه یکشنبه ششم شهریورماه در دیدار با اصحاب رسانه پنج شهرستان های فاریاب، قلعه گنج، منوجان، رودبار جنوب و کهنوج با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت و خبرنگار گفت: خدمت رسانی به مردمی که تا پای جان برای نظام ایستاده اند، یک وظیفه همگانی است و برای بیان خدمات نظام همه باید در جایگاه یک خبرنگار انجام وظیفه کرده و ایجاد فضای امیدواری در جامعه برگرفته از قلم خبرنگاران آن هم با تبیین به موقع و صحیح عملکرد دولتمردان محقق می شود. 

محمودی با اشاره به نقش سازنده سازمان حمل و نقل جاده ای در جابجایی زائران عتبات و عالیات گفت: همواره در این راستا سازمان راهداری با اهتمام ویژه ای ورود کرده است که امسال با توجه به اینکه به علت بیماری کرونا سفر به عتبات صورت نگرفته است، این مسئولیت دو چندان شده است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان شناخت کامل از وضعیت راه ها و پروژه های در دست اجرا را یادآور شد و اظهار کرد: اشراف کامل به مناطق جنوب دارم و بیشتر پیگیر به نتیجه رساندن  پروژه ها بودم که به موقع اطلاع رسانی شوند. 

محمودی با این تعبیر که من مدیر پشت میز نشینی نیستم، افزود: دو دوره سیل در شهرستان های جنوبی ۶۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های حوزه ی راهداری خسارت وارد کرد، اما سیل دوم را تا حدودی مدیریت کردیم و در مدت زمان پذیرش این مسئولیت، ۷۲۰ میلیارد تومان قرار داد منعقد کرده ایم که از این مبلغ ۵۸۰ میلیارد تومان آن در حوزه پنج شهرستان جنوبی استان بوده است. 

وی توجه رئیس جمهور و هیات دولت را در سفر به جنوب کرمان یک فرصت دانست و گفت: هیات دولت قبل از سفر جلسات متعددی را برای توجه به محرومیت ها که بی سابقه است برای جمع بندی برگزار کرد که تسریع کننده روند کار شده است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان با اشاره به این مطلب که منتظر اعتبار برای  کار نیستیم و با تعامل صورت گرفته با پیمانکاران معطل بودجه نخواهیم بود اظهار کرد: به شکلی مدیریت می کنیم که منتظر نیستیم اعتبار بگذارند بلکه اول کار می کنیم بعد اعتبار می گیریم و از طریق پیمانکاران حوزه راهداری و مطالبات آنها می توانیم متوجه این اقدامات بشوید به طوری که تاکنون لنگ جذب اعتبار نمانده ایم. 

وی  از اتصال جنوب کرمان به سایر استان ها خبر داد و گفت: پروژه ها را به صورت تخصصی و کارشناسی به نحوی اولویت بندی کردیم که جنوب  استان کرمان را به سایر استانها وصل کنیم و پروژه فاریاب، زهمکان به ارزوئیه که ۱۸ سال معطل جذب اعتبارات مانده بود را به دلیل موقعیت ژئوپلیتیک که نقش اساسی در انتقال محصولات کشاورزی و اقتصاد منطقه داشت و پروژه هرمه به حاجی آباد، کوتیج، ناگ به سیستان و بلوچستان، هرمزگان و فارس به جنوب کرمان را به سایر استانها وصل می کرد در اولویت قرار دادیم.

وی با اشاره به همکاری ارتش جمهوری اسلامی در احداث راه ها در مناطق جنوب کرمان  اظهار کرد: محور طبق، دازان، چاه ابراهیم از سایر راه هایی هستند که به کمک ارتش و بنیاد علوی با اعتباری به مبلغ ۸۵۰ میلیارد تومان در حال اجرا است. 

محمودی به افزایش کرایه ها در فصل برداشت محصولات کشاورزی نیز اشاره کرد و افزود: در مجموع ۶۰ هزار دستگاه و ماشین آلات سنگین در کشور قابلیت حمل و نقل محصولات را دارند که قبلا حدود ۱۷ هزار دستگاه وارد جنوب کرمان می شد اما تلاش کردیم در سال زراعی گذشته ۳۴ هزار دستگاه یا همان ۳۴ هزار پلاک را درگیر حمل و نقل محصولات کشاورزی کنیم که از این تعداد کمتر از یک درصد آن بومی هستند. 

وی افزود: در جنوب استان کرمان حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ دستگاه سنگین حمل و نقل داریم که بیشتر آنها فقط قابلیت حمل شن و ماسه را در سطح شهرستان های جنوبی دارند و تعداد کمی هستند که می توانند برای حمل تره بار کمک حال مردم باشند و چون همزمان با برداشت محصولات کشاورزان ما چغندر خوزستان و محصول بعضی از استان های دیگر بدست می آید، ما باید زیر ساختها را درست کنیم تا رانندگان رغبت کنند به مناطق ما بیایند. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان زیر ساخت‌های ترغیب کامیون داران را در فصل برداشت محصولات کشاورزی احداث راه‌های میانبر از سمت فاریاب و اسفندقه و کوتیج و حرمه و… و شرایط مطلوب جاده ای  عنوان کرد. 

وی ایجاد کنارگذر کهنوج را خارج از وظایف راهداری عنوان کرد و گفت: ایجاد کنار گذر برای عبور کامیون های ترانزیت و حمل و نقل محصولات کشاورزی از وسط شهر کهنوج در حوزه کاری سازمان و اداره ی ما نیست. 
 
وی با تشریح نحوه اختصاص ماشین آلات به شهرستان ها گفت :آخرین خرید ماشین آلات  دو دستگاه لودر و یک بیل مکانیکی بوده که یک دستگاه لودر نو  به شهرستان فاریاب اختصاص داده شده و یک دستگاه در ستاد و بیل مکانیکی هم در شهرستانها نیازی اعلام نشده است. 

محمودی شهرستان جیرفت را  بر اساس شاخص های اعلام شده حوزه راهداری محرومترین شهرستان اعلام کرد. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان در خصوص طرح ابتکاری در خصوص تجمیع ماشین آلات راه سازی و اولویت های کاری در پنج شهرستان جنوبی تصریح کرد: اگر منتظر می ماندیم تا تنها با ماشین آلات هر شهرستان پروژه ها را جلو ببریم سال ها به طول می انجامید تا اقدامی صورت بگیرد اما با تجمیع و هماهنگی بین شهرستان های جنوبی، خروجی شهر قلعه گنج به سمت رمشک با عرض ۱۲ متر به طول ۲٫۵ کیلومتر در کمترین زمان ممکن پیشرفت فیزیکی قابل قبولی در زیر سازی داشت.

محمودی سیل اخیر رودبار را در سکوت خبری دانست و گفت: بابت شکستگی پل ها و احداث سیل بند ۱۲۰ میلیارد تومان قرار داد بسته ایم که به عنوان مثال می توان به پل ۲۰ دهانه ای قبل از زهکلوت، پل برجک و محور کروچان اشاره کرد.

وی به نصب دوربین و ایجاد پل هوایی عابر نیز اشاره کرد و گفت: تجربه نشان داده مردم از پل هوایی استفاده نمی کنند و باید به سمت زیر گذر سازی پیش برویم و نصب دوربین، طرح جامع کشوری است و در اختیار ما نیست‌.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان استفاده از ظرفیت نیروی انسانی جوان و کارآمد را یادآور شد و افزود: با انتصاب نیروهای جوان دنبال تربیت مدیر متعهد و متخصص هستیم.

محمودی از بازار عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی و نحوه اطلاع رسانی قیمت ها برای مصرف کننده گان در مناطق مختلف کشور انتقاد کرد و گفت: چرا زمانی که محصول سیب‌زمینی و بادمجان شهرستان‌های ما به کیلویی ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان در تهران رسید، داد رسانه‌های کشوری در آمد ولی الان که مردم ما سیب‌زمینی مناطق دیگر را ۲۰ هزار تومان و گوجه را ۱۵ هزار تومان می‌خرند، رسانه‌ها چیزی نمی‌گویند. 

وی گفت: بحث کرایه‌های محصولات کشاورزی ما، تابع عرضه و تقاضاست و ما هیچ اهرم فشاری برای اعمال قدرت به ماشین آلات بخش خصوصی نداریم بلکه یک توافقی بین راننده و کشاورز است! اما اگر سعی شود پایانه ی هوایی و ریلی  حمل بار محصولات کشاورزی به ناوگان حمل و نقل اضافه شود، قطعا در کاهش کرایه ها تاثیر به سزایی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان عدم وجود روشنایی تونل مسیر «کهنوج – بندرعباس» را خارج از استان دانست و گفت: این شائبه پیش نیاید که اگر ما به عنوان معین به کمک حمل و نقل جاده ای هرمزگان برای نجات اتوبوس آتش گرفته در تونل رفتیم، نورپردازی و نگهداری آن بر عهده ما است، خیر این تونل مربوط به هرمزگان است.

وی ترمیم محور کل کسور و توزیع کلاه های ایمنی و احداث راه های روستایی بالای ۲۰ خانوار و ایمن سازی فیزیکی و فعالیت اکیپ‌های سازندگی در هر ۸ شهرستان جنوبی را از اهم فعالیت های خود دانست و گفت: از ۱۰۲ میلیارد اعتبار جذب شده، ۲۶ کیلومتر در ۵ شهرستان جنوبی و ۲۱ کیلومتر در شهرستان های جیرفت و عنبرآباد عملیاتی و اجرایی شده است.

محمودی طرح ابتکاری آشکارسازی شتران را برای اولین بار از ناحیه سر در کشور مربوط به جنوب کرمان دانست و یادآور شد: این طرح الگویی برای سایر استانها نظیر یزد مورد بهره برداری قرار گرفت.

انتهای پیام




از رد پای ارتش در احداث راه‌ها در جنوب کرمان تا اتصال محورهای مواصلاتی به استان‌های همجوار

منبع: ایـسنا
? از رد پای ارتش در احداث راه‌ها در جنوب کرمان تا اتصال محورهای مواصلاتی به استان‌های همجوار