از رتبه استان کرمان در ثبت اشتغال تا تقویت سرمایه در گردش واحدهای تولیدی

نذیر کرمان/کرمان مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: استان کرمان در تعداد ثبت اشتغال در رتبه هشتم کشور قرار دارد. مجتبی مصباح شامگاه ۳۰ مردادماه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمان با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهار کرد: تعهد اشتغال امسال استان ۴۶ هزارو ۱۴۸ […]

نذیر کرمان/کرمان مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: استان کرمان در تعداد ثبت اشتغال در رتبه هشتم کشور قرار دارد.

مجتبی مصباح شامگاه ۳۰ مردادماه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمان با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهار کرد: تعهد اشتغال امسال استان ۴۶ هزارو ۱۴۸ مورد است که تاکنون حدود ۳۶ درصد آن محقق شده است.

او با اشاره به کاهش حدود چهار درصدی نرخ بیکاری استان در سال گذشته عنوان کرد: نرخ بیکاری استان از ۱۱.۲ درصد به ۸.۶ درصد رسید.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان بیان کرد: نرخ بیکاری استان کاهش قابل توجهی داشته و در خالص اشتغال رتبه ششم کشور را کسب کرده است.

او عنوان کرد: شهرستان‌های ارزوئیه، بم، زرند، بردسیر و سیرجان رتبه‌های اول تا پنجم استان را در زمینه میزان اشتغال کسب کرده‌اند.

مصباح با بیان این مطلب که استان کرمان در تعداد ثبت اشتغال در رتبه هشتم کشور قرار دارد، تصریح کرد: در سال گذشته ۴۱۸۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به متقاضیان پرداخت شده است.

به گزارش نذیر کرمان، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان، نیز در این جلسه گفت: تامین اجتماعی در استان کرمان نقش پررنگی دارد و این سازمان سهامدار برخی شرکت‌های بزرگ اقتصادی کرمان است.

او با بیان این مطلب که از طریق لاستیک بارز صرفه‌جویی ارزی خوبی داریم، اظهار کرد: شرکت‌ها به سرمایه در گردش نیاز دارند که درخواست داریم سرمایه در گردش تقویت شود.

استاندار کرمان بیان کرد: اگر بانک‌ها به تعهد خود در سال گذشته کامل عمل می‌کردند نرخ اشتغال استان بیشتر می‌شد.

 همچنین امیر حسن‌زاده، معاون امور اقتصادی استاندار کرمان نیز در این جلسه نداشتن مهارت و بیکاری فارغ‌التحصیلان را دو مشکل استان برشمرد و اظهار کرد: کمیته‌ای در کنار دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای رفع این مشکلات تشکیل دادیم.

او در ادامه پیشنهادهایی را برای رفع مشکلات اشتغال استان کرمان ارائه داد.

انتهای پیام




از رتبه استان کرمان در ثبت اشتغال تا تقویت سرمایه در گردش واحدهای تولیدی

منبع: ایـسنا
? از رتبه استان کرمان در ثبت اشتغال تا تقویت سرمایه در گردش واحدهای تولیدی