از خسارت ۱۰ میلیاردی سیل به زیرساخت های برق شمال استان تا ورود ۴ میلیون مترمکعب آب به سد جیرفت

فت فتو/کرمان بنا به گفته مدیرعامل آب منطقه ای استان کرمان در پی بارندگی های اخیر، حدود ۴ میلیون مترمکعب آب وارد سد جیرفت و حدود ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب به سد تنگوئیه سیرجان وارد شده است. به گزارش فت فتو، سلیمانی مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان کرمان امروز هشتم مردادماه در جلسه ستاد […]

فت فتو/کرمان بنا به گفته مدیرعامل آب منطقه ای استان کرمان در پی بارندگی های اخیر، حدود ۴ میلیون مترمکعب آب وارد سد جیرفت و حدود ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب به سد تنگوئیه سیرجان وارد شده است.

به گزارش فت فتو، سلیمانی مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان کرمان امروز هشتم مردادماه در جلسه ستاد بحران استان کرمان عنوان کرد: از ابتدای شروع بارش ها برق ۱۵۸ روستا تحت تاثیر قرار گرفته که هنوز ۲۲ روستا بی برق هستند و بیشترین مناطقی که قطعی برق دارند متعلق به رفسنجان و سپس زرند است.

به گفته وی، براساس برآورد اولیه بیش از ۱۰ میلیارد تومان به بخش برق شمال استان خسارت وارد شده است.

همچنین محمدمهدی مهدوی مدیرعامل شرکت توزیع برق جنوب استان نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر برق هیچ روستایی در مناطق تحت پوشش این شرکت قطع نیست.

طبق اعلام خیراندیش رئیس سازمان جهادکشاورزی شمال استان کرمان، ۵ هزار و ۷۰۰ دام در استان تلف شده که ۵ هزار مورد آن متعلق به شهرستان شهربابک است و به حدود ۲۲ هزار و ۷۰۰ هکتار باغات و اراضی کشاورزی خسارت وارد شده است.

وی بیان کرد: به ۸۶۰ قنات شمال استان خسارات بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی وارد شده است.

همچنین علی رشیدی مدیرعامل آب منطقه ای استان کرمان نیز در این جلسه تاکید کرد: سیل اخیر بسیار خاص و با دوره بازگشت خیلی طولانی بوده است و در برخی مناطق مثل رفسنجان دوره بازگشت آن حدود ۱۰۰ سال و در برخی مناطق به ۵۰۰ سال می رسد.

او با ابراز تاسف از اینکه آب سیلاب اخیر وارد سدها نشده است، بیان کرد: حدود ۴ میلیون مترمکعب آب وارد سد جیرفت و حدود ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب به سد تنگوئیه سیرجان وارد شده است.

به گفته رشیدی، برخی از رودخانه ها که از نظر مردم متروکه بودند، در چند روز اخیر آب در بستر آنها جاری شد.

او با اشاره به نهضت لایروبی در استان کرمان بیان کرد: سال ۱۳۹۹ اقدامات خوبی برای لایروبی رودخانه ها انجام شد که این مهم به سیلاب اخیر بسیار کمک کرد و رودخانه های لایروبی شده خطرساز نبودند.

انتهای پیام




از خسارت ۱۰ میلیاردی سیل به زیرساخت های برق شمال استان تا ورود ۴ میلیون مترمکعب آب به سد جیرفت

منبع: ایـسنا
? از خسارت ۱۰ میلیاردی سیل به زیرساخت های برق شمال استان تا ورود ۴ میلیون مترمکعب آب به سد جیرفت