از توزیع ۳۴۵ هزار بسته معیشتی تا آزادسازی ۴۳۰ زندانی معسر

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در آئین نهضت خدمت مومنانه «به یاد حاج‌قاسم»، در محل مصلی امام علی علیه‌السلام شهر کرمان، روند انجام عملیات مردم‌یاری در سراسر کشور، در ایام هفته مقاومت را تشریح کرد. به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ سردار غلامرضا سلیمانی ظهر امروز در آئین نهضت خدمت مومنانه «به یاد حاج‌قاسم» […]

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در آئین نهضت خدمت مومنانه «به یاد حاج‌قاسم»، در محل مصلی امام علی علیه‌السلام شهر کرمان، روند انجام عملیات مردم‌یاری در سراسر کشور، در ایام هفته مقاومت را تشریح کرد.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ سردار غلامرضا سلیمانی ظهر امروز در آئین نهضت خدمت مومنانه «به یاد حاج‌قاسم» در محل مصلی امام علی علیه‌السلام شهر کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید افتخارآفرین، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدا همراه وی گفت: نهضت کمک‌های مؤمنانه به تدبیر رهبر معظم انقلاب و دعوت ملت ایران از سوی معظم‌له در دوران کرونا آغاز شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه نهضت کمک مؤمنانه، یک سنت اسلامی، مساوات و همدلی است که از دوره کرونا شروع شد، اظهار کرد: با توجه به رویکرد ملت بزرگ ایران، این نهضت مهم تقویت شد و از زمانی که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسید، با توجه به روحیه مردم‌یاری و محروم‌نوازی شهید سلیمانی، در سالگرد شهادت وی، نهضت کمک‌های مؤمنانه همه ساله انجام می‌شود.

وی بیان کرد: امسال که شاهد آغاز برنامه‌های هفته مقاومت از کنار مزار شریف شهید سلیمانی با حضور گروه‌های جهادی بسیج، خیرین و مردم بوده‌ایم، ۳۴۵ هزار بسته معیشتی مواد غذایی به نیازمندان سراسر کشور با رعایت عزت و کرامت انسانی، تقدیم می‌شود؛ همچنین آزادسازی زندانیان معسر در بند هم سال گذشته به نیت حاج قاسم در دستور کار بوده است که امسال نیز ۴۳۰ زندانی به نیت حاج‌قاسم آزاد خواهند شد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۰۰ پروژه عمرانی در سراسر کشور به نیت حاج‌قاسم بهره‌برداری می‌شود که این پروژه‌ها در روستاها و مناطق محروم انجام شده‌اند تا به پیشرفت و آبادانی منطقه کمک کنند، عنوان کرد: تهیه ۸ هزار و ۴۰۰ سری جهیزیه برای زوج‌های واجد‌الشرایط استان‌های کشور از دیگر اقدامات انجام شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه نهضت کمک‌های مؤمنانه تداوم دارد، اظهار کرد: بیش از یک میلیون بسته به خانواده‌های نیازمند در سطح کشور بسته یلدای مهدوی تقدیم کرده‌ایم در هفته بسیج نیز حدود ۴۰۰ هزار بسته معیشتی، تقدیم خانواده‌های نیازمند شد و در ماه‌های پیش‌رو نیز این روند ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص آبرسانی به روستاهای کشور ابراز کرد: توافقی که با دولت در زمینه آب‌رسانی انجام شده، برای مناطق دارای بحران آبی طی توافق سه ساله است که در مرحله اول این طرح، ۷ هزار روستا قرار داده‌ایم، و بعدها که کار انجام شد، آب‌رسانی برای ۱۲ هزار روستا تسری پیدا کرد و در کل تاکنون بیش از ۳ هزار روستا مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه در نظر داریم در دهه فجر تعدادی از پروژه‌های آب‌رسانی را به بهره‌برداری برسانیم، خاطرنشان کرد: طرح «آبخیز تا جالیز» را با توافق با دولت انجام خواهیم داد که با انجام این طرح، بیش از هزار کیلومتر کانال آبی در مزارع کشاورزی احداث خواهد شد و همچنین حدود ۱۰ هزار قنوات مورد ترمیم و بازسازی قرار خواهند گرفت.

انتهای خبر/م




از توزیع ۳۴۵ هزار بسته معیشتی تا آزادسازی ۴۳۰ زندانی معسر

منبع:آرمـان
? از توزیع ۳۴۵ هزار بسته معیشتی تا آزادسازی ۴۳۰ زندانی معسر