از تلف شدن ۱۰۰ راس دام تا خسارت سیل به گلخانه‌ها و مزارع در جیرفت

نذیر کرمان/کرمان فرماندار جیرفت از خسارت به گلخانه ‌ها و مزارع سیب زمینی و پیاز بر اثر بارش‌های سیل آسای ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: براثر سیلاب، ۱۰۰ راس دام سبک نیز تلف شد. احمد بلندنظر در گفت و گو با نذیر کرمان نسبت به فعالیت سامانه بارشی در جنوب استان کرمان هشدار […]

نذیر کرمان/کرمان فرماندار جیرفت از خسارت به گلخانه ‌ها و مزارع سیب زمینی و پیاز بر اثر بارش‌های سیل آسای ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: براثر سیلاب، ۱۰۰ راس دام سبک نیز تلف شد.

احمد بلندنظر در گفت و گو با نذیر کرمان نسبت به فعالیت سامانه بارشی در جنوب استان کرمان هشدار داد و با تشریح آخرین خسارت‌ها طی ۲۴ ساعت اخیر  در جیرفت، دامنه های کوهستانی و بخش اسفندقه گفت: براساس اعلام مرکز هواشناسی، بارش‌های رگباری و موسمی از نیمه شب گذشته در بالادست شهر، دامنه‌های کوهستانی و بخش اسفندقه آغاز شده که متاسفانه به مزارع سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی و بخشی از گلخانه‌های بندسراجی خسارت وارد شده است.

وی با اشاره به خسارت‌های ناشی از بارش‌های رگباری و تگرگ افزود: به پنج هکتار از مزارع پیاز، سیب زمینی و گوجه در بندسراجی و پاکوه خسارت وارد شده و سه هکتار از گلخانه ها نیز تخریب شده اند.

بلندنظر از حضور به موقع اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان در مناطقی که تحت تاثیر سامانه بارشی اخیر قرار گرفتند، خبر داد که توسط آنها سه نفر گرفتار در سیلاب نجات یافتند. 

فرماندار جیرفت تلف شدن ۱۰۰ راس دام سبک را در روستای شورآباد از توابع اسفندقه از دیگر خسارت‌های تگرگ و بارش های ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد و گفت: قرار گرفتن در مسیر سیلاب‌ها علی رغم هشدارهای مکرر همواره با خسارت همراه است. 

وی نسبت به ماندگاری سامانه بارشی هشدار داد و از مردم خواست از اطراق در تفرجگاه‌ها و مناطق کوهستانی خودداری کنند. 

بلندنظر در پاسخ به سئوال نذیر کرمان درباره میزان بارندگی های اخیر اظهار کرد: در جیرفت هفت میلیمتر، ساردوئیه ۱۵ میلیمتر و دلفارد ۱۰ میلیمتر  بارش ثبت شده است، البته بارش های بهاری نقطه ای هستند و در منطقه ای که سیل جاری شده، در مدت زمان بسیار کوتاهی ۳۰ میلیمتر بارندگی صورت گرفته که خسارت به بار آورده است.

انتهای پیام




از تلف شدن ۱۰۰ راس دام تا خسارت سیل به گلخانه‌ها و مزارع در جیرفت

منبع: ایـسنا
? از تلف شدن ۱۰۰ راس دام تا خسارت سیل به گلخانه‌ها و مزارع در جیرفت