از تأسیس مدرسه علمیه تا برگزاری کلاس‌های متعدد

باتوجه به برگزاری مراسم پاسداشت اقدامات جهادی امام جمعه شهداد استان کرمان، در گزارش زیر برخی از فعالیت‌های مجاهدانه وی را می‌خوانید. به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ به‌مناسبت برگزاری مراسم پاسداشت اقدامات جهادی و مجاهدات حجت‌الاسلام والمسلمین احمد الله‌وردی امام جمعه شهداد استان کرمان برخی از اقدامات فرهنگی وی را در مدت […]

باتوجه به برگزاری مراسم پاسداشت اقدامات جهادی امام جمعه شهداد استان کرمان، در گزارش زیر برخی از فعالیت‌های مجاهدانه وی را می‌خوانید.

به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ به‌مناسبت برگزاری مراسم پاسداشت اقدامات جهادی و مجاهدات حجت‌الاسلام والمسلمین احمد الله‌وردی امام جمعه شهداد استان کرمان برخی از اقدامات فرهنگی وی را در مدت فعالیتشان بیان می‌کنیم.

تاسیس مدرسه علمیه علی‌ابن‌ابی‌طالب در سال ۱۳۶۰ که تاکنون بیش از ۸۰۰ نفر از جوانان مستعد جهت گذراندن علوم اسلامی وارد این مدرسه شده‌اند. تاسیس مدرسه علمیه الزهرا که به‌طور متوسط، در هر سال ۱۰ تا ۱۵ نفر از خواهران علاقمند به علوم اسلامی وارد این مدرسه شده و به تحصیل این علوم پرداخته‌اند. تاسیس مدرسه سفیران هدایت ولی‌عصر د ر شهر اندوهجرد از توابع شهداد که جمعی از جوانان مستعد با مدرک دیپلم علوم اسلامی را در این مدرسه گذرانده‌اند.

خروجی این مدراس موجب شد تا منطق شهداد از نطر مبلغ و مبلغه خودکفا شده و حتی به دیگر مناطق اعزام شوند، قبل از این می‌بایست در ایام تبلیغی ۴۰ نفر مبلغ از کرمان به شهداد اعزام شوند که این روند هم‌اکنون به صفر رسیده است و به برکت مدارس علمیه شهداد خودکفا است.

برگزاری کلاس‌های قرآن، احکام، معارف، ورزشی و غیره از سال ۱۳۷۰ به بعد در سطح بخش که روزانه ۱۱۰کلاس در مرکز و تمام روستاها توسط طلاب برادر و خواهر مدارس در طول تابستان در هوای گرم شهداد برگزار و در پایان اردوهایی برای شرکت‌کنندگان در کلاس‌ها با ۱۵ الی ۲۰ دستگاه اتوبوس برگزار شده است که در این اردوها حدود ۲ هزار دانش‌آموز شرکت کرده‌اند.

ساخت ۳۵ مسجد در سطح بخش شهداد بعد از زلزله سال ۶۰-۵۹ با کمک دفتر شهید محراب صدوقی، ساخت فاز اول راهنمائی شهید صدوقی در شهداد و راه‌اندازی خوابگاه مشیز برای دانش‌آموزان بی‌سرپرست و بدسرپرست در شهداد با همکاری موسسه مشیز از دیگر اقدامات وی بوده است.

انتهای خبر/م




از تأسیس مدرسه علمیه تا برگزاری کلاس‌های متعدد

منبع:آرمـان
? از تأسیس مدرسه علمیه تا برگزاری کلاس‌های متعدد