از بالا بودن سرانه مصرف آب در استان کرمان تا وضعیت بحرانی ۱۵ شهر

نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان گفت: باید با اطلاع‌رسانی، مردم به این باور برسند که مصرف آب را باید کنترل کرد زیرا بخش عمده‌ای از کنترل مصرف به عهده مردم است و از سوی دیگر سرانه مصرف آب در استان خیلی بالا است. محمدمهدی فداکار امروز چهارم بهمن ماه در نشست قرارگاه آبرسانی به روستاهای مناطق […]

نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان گفت: باید با اطلاع‌رسانی، مردم به این باور برسند که مصرف آب را باید کنترل کرد زیرا بخش عمده‌ای از کنترل مصرف به عهده مردم است و از سوی دیگر سرانه مصرف آب در استان خیلی بالا است.

محمدمهدی فداکار امروز چهارم بهمن ماه در نشست قرارگاه آبرسانی به روستاهای مناطق محروم بر تشکیل قرارگاه آبرسانی استان با حضور دستگاه‌هایی مانند  آب، برق و … تاکید کرد و افزود: لازم است کار رسانه‌ای منسجم برای اطلاع‌رسانی دقیق به مردم صورت بگیرد تا مردم به این باور برسند که مصرف آب را باید کنترل کرد.

وی افزود: به مردم دلهره ندهیم اما اطلاع‌رسانی شود زیرا بخش عمده‌ای از کنترل مصرف به عهده مردم است و از سوی دیگر سرانه مصرف آب در استان خیلی بالا است.

فداکار بیان کرد: اصلاح لوله‌های آب، کنترل مصرف آب در بخش کشاورزی با محدود کردن کشت تابستانه، در صنعت با استفاده از آب‌های نامتعارف، کنترل مصرف آب در ادارات و باید انجام شود.

استاندار کرمان گفت: ۲۹۰۰ لیتر مصرف آب با جمعیت ۹۰۰ هزار نفری شهرستان کرمان بسیار زیاد است.

همچنین در این نشست علیرضا عبدیان مدیرعامل شرکت آبفای استان کرمان هم پیگیری آبرسانی از طریق قرارگاه مربوطه را مورد تاکید قرار داد و به وضعیت بحرانی استان با توجه به کاهش شدید بارندگی‌ها اشاره و بیان کرد: ۱۵ شهر در وضعیت بحرانی، ۳۶ شهر در معرض تنش آب و نیز ۶۲۸ روستای بحرانی و در معرض تنش داریم.

وی افزود: ۳۴ شهر و ۵۳۴ روستا به دلیل وجود فلزات سنگین، مشکل کیفیت آب دارند و ۷۸ درصد جمعیت استان کرمان در معرض تنش و کمبود آب هستند که در مجموع ۵۵۰ میلیون مترمکعب آب کمبود داریم.

عبدیان با اشاره به رصد کرمان، زرند، رفسنجان و سیرجان به عنوان شهرهای دچار تنش آبی بالا توسط  وزارت نیرو گفت: ۲۰۵۲ لیتر میزان تولید آب در شهر کرمان است، اما ۹۳۱ لیتر کمبود داریم و حفر ۲۱ حلقه چاه آغاز شده است.

وی اظهار کرد: اعتبار موردنیاز پروژه‌های پیشنهادی برای عبور از تنش کم‌آبی در سال ۱۴۰۳ به منظور حفر و تجهیز چاه بیش از ۲۰ میلیارد است که با توجه به گستردگی خشکسالی، باید قرارگاه استانی آب تشکیل شود.

انتهای پیام




از بالا بودن سرانه مصرف آب در استان کرمان تا وضعیت بحرانی ۱۵ شهر

منبع: ایـسنا
? از بالا بودن سرانه مصرف آب در استان کرمان تا وضعیت بحرانی ۱۵ شهر