از افتتاح ۱۶ واحد کارگاهی فناوری تا پیشرفت ۵۰ درصدی تصفیه‌خانه

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان مهمترین برنامه‌های در حال احداث صنایع کوچک و وابسته استان کرمان را تشریح کرد. حسین میجانی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» به مهمترین پروژه‌هایی که در استان افتتاح و یا دردست احداث است اشاره و عنوان کرد: ما در شهرک صنعتی شماره ۲ […]

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان مهمترین برنامه‌های در حال احداث صنایع کوچک و وابسته استان کرمان را تشریح کرد.

حسین میجانی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» به مهمترین پروژه‌هایی که در استان افتتاح و یا دردست احداث است اشاره و عنوان کرد: ما در شهرک صنعتی شماره ۲ کرمان، پردیس فناوری صنایع کوچک استان کرمان را در چهار واحد کارگاهی برای فاز اول افتتاح کردیم.

وی ادامه داد: در پردیس فناوری، واحدهای فناور و دانش‌بنیانی که آماده کار هستند اما به هر علتی دچار مشکل مالی‌اند، یا در بحث سرمایه ثابت از ظرفیت خوبی برخوردار نبوده و عملاً شرایط ایجاد کارگاه را نداشته باشند، توسط سازمان صنایع کوچک و طرح‌های حمایتی در سازمان صنایع کوچک در استان کرمان، مکان و دفتر در اختیار آنها قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان با بیان اینکه با واحدهای فناور که کارگاه به آنها اختصاص داده باید به مرحله تولید برسند، افزود: در فاز دوم نیز ۱۲ واحد دیگر هم درحال ساخت است، ضمن اینکه چهار واحد کارگاهی دیگر نیز در شهر رفسنجان درحال احداث است و برنامه داریم که در جنوب استان کرمان نیز این مسیر را ادامه دهیم.

ایجاد پردیس کارگاهی فناوری با اعتباری بالغ‌بر ۳۰۰ میلیارد تومان

میجانی ادامه داد: برای این ۱۶ واحد در فاز یک و دو اعتباری بالغ‌بر ۳۵ میلیارد تومان تخمین زده شده بود که در فاز  توسعه‌ای این طرح خط انتقال آب و برق جمعاً نیز با اعتباری نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان استارت خورده است و از ابتدای سال جاری نیز حدود ۲۵۰ میلیارد تومان زیرساخت از محل منابع شرکت شهرک‌ها هزینه شده است و تا پایان سال نیز این عدد به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه به دنبال تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان از شرق تا غرب و جنوب تا شمال هستیم، تأکید کرد: در این عرصه فاز دوم توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ نیز عددی به مبلغ ۴۲ میلیارد تومان تجهیزات الکتریکال و مکانیکال خریداری شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان کرمان با اشاره به اینکه این تصفیه‌خانه ۵۰ درصد پیشرفت فیزکی دارد، افزود: ابنیه مدول دوم تصفیه‌خانه ساخته شده است و انشاءالله در بازه زمانی یک‌سال آینده در هفته دولت آماده بهره‌برداری خواهد شد.

شهرک صنعتی شماره ۴ کرمان با چالش تأمین برق روبه‌رو است

میجانی در ادامه آخرین وضعیت شهرک صنعتی شماره ۴ شهرستان کرمان را تشرح کرد و گفت: جدیدترین شهرک صنعتی استان کرمان است که نزدیک به یک‌سال عملیات اجرایی آن استارت خورده، معابر وروشنایی آن ایجاد شده زیرا برق به میزان یک مگاوات تأمین شده و آب هم به این منطقه رسیده است.

وی بزرگترین مشکل این شهرک را تأمین برق صنعتی عنوان کرد و گفت: پست‌های برق اطراف شهرک فول‌بار( افزایش بار) هستند و نبود برق پایدار در این شهرک کاملاً ملموس است، که امیدورایم با مشارکت مدیران استان و شرکت بربق منطقه‌ای پست جدیدی دراین منطقه ایجاد شود و مشکل رفع شود تا در بازه زمانی یک‌ساله این شهرک را در اختیار صنعت‌گران قرار دهیم.

انتهای خبر/ طهماسبی




از افتتاح ۱۶ واحد کارگاهی فناوری تا پیشرفت ۵۰ درصدی تصفیه‌خانه

منبع:آرمـان
? از افتتاح ۱۶ واحد کارگاهی فناوری تا پیشرفت ۵۰ درصدی تصفیه‌خانه