از آمادگی مساجد برای پذیرایی تا برگزاری دوره ۶ روزه تربیت روایان مکتب حاج‌قاسم

مدیر اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان در گفتگویی به تشریح برنامه‌های متعدد کمیته روحانیون و مساجد مکتب شهید سلیمانی در سالگرد شهادت سیدالشهدا جبهه مقاومت پرداخت. حجت‌الاسلام والمسلمین سعید شهابی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ با بیان اینکه کمیته روحانیون و مساجد مکتب شهید سلیمانی برعهده اداره کل تبلیغات […]

مدیر اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان در گفتگویی به تشریح برنامه‌های متعدد کمیته روحانیون و مساجد مکتب شهید سلیمانی در سالگرد شهادت سیدالشهدا جبهه مقاومت پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید شهابی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ با بیان اینکه کمیته روحانیون و مساجد مکتب شهید سلیمانی برعهده اداره کل تبلیغات اسلامی استان است، گفت: در برنامه‌های چهارمین سالگرد شهادت شهید سلیمانی، چند برنامه برای این کمیته تعریف شده است.

مدیر اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان ادامه داد: ساماندهی مساجد ورودی استان در شهرستان‌های انار، رفسنجان، بردسیر و سیرجان بر عهده کمیته روحانیون و مساجد مکتب شهید سلیمانی است که مساجد شهرستان‌های عنوان شده آمادگی پذیرایی از زائران حاج‌قاسم را دارند و اسکان نیز در این شهرستان‌ها در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی مساجد ورودی شهر کرمان از طریق اداره کل تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان انجام شده که مساجد شهر کرمان پذیرایی از زائران حاج‌قاسم را به‌عهده دارند، اظهار کرد: با توجه به اینکه شب شهادت حاج‌قاسم سلیمانی، با میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها تلاقی پیدا کرده که در این راستا مجموعه مساجد استان و هیات‌های مذهبی ویژه‌برنامه حماسی خواهند داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهابی ابراز کرد: به‌مدت پنج الی هفت شب، برنامه «شبی با حاج قاسم» را خواهیم داشت که در این برنامه تبیین مکتب و ویژگی‌های بارز شخصیتی حاج قاسم در مساجد برای مخاطبین و نمازگزاران توسط روحانیون و ائمه جماعات بازگو خواهد شد.

مدیر اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان برگزاری پویش «برای حاج قاسم» را از دیگر برنامه‌های کمیته روحانیون و مساجد مکتب شهید سلیمانی برشمرد و عنوان کرد: این برنامه برای این منظور است تا همه مردم درگیر برنامه‌های سالگرد شهادت حاج قاسم شوند؛ به این صورت که هر کسی، هر توانی دارد برای حاج قاسم پای کار بیاورد، به عنوان مثال مغازه‌داری برای حاج قاسم، ۱۰ درصد بر فروش اقلام خود تخفیف بگذارد یا راننده تاکسی‌ای، مسافران خود را برای حاج قاسم رایگان جابه‌جا کند.

وی با اشاره به اعلام آمادگی ۲۵۰ موکب برای حضور در ایام ساالگرد شهادت شهید سلیمانی در کرمان اظهار کرد: همایش تربیت روایان مکتب شهید سلیمانی را در بازه زمانی چهارم لغایت نهم دی‌ماه به‌مدت ۶ روز با حضور هزار و ۳۰۰ نفر از سراسر کشور خواهیم داشت که این برنامه نیز از جمله برنامه‌های شاخص اداره کل تبلیغات اسلامی استان خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهابی خاطرنشان کرد: ستاد تبیینی مکتب شهید قدس با محوریت استان کرمان، در کشور راه‌اندازی شده که با استفاده از ظرفیت‌هایی که شبکه اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی همچون جامعه مداحان، هیات‌های مذهبی، جامعه قرآنی، بانوان وغیره وجود دارد، قرار است کارهای شاخصی در سراسر کشور و در شهرستان‌ها از جمله محفل‌های قرآنی و غیره از بازه زمانی یکم لغایت هفدهم دی‌ماه انجام شود.

انتهای خبر/م




از آمادگی مساجد برای پذیرایی تا برگزاری دوره ۶ روزه تربیت روایان مکتب حاج‌قاسم

منبع:آرمـان
? از آمادگی مساجد برای پذیرایی تا برگزاری دوره ۶ روزه تربیت روایان مکتب حاج‌قاسم