کل اخبار 111827 اخبار امروز : 19
  • تاریخ : جمعه - ۲۱ - اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 - May - 2024
  • ساعت :

    ارسال ماشین‌آلات مهندسی برای کمک به مناطق‌ سیل‌زده کرمان

    کرمان” title=””> کرمان(فت فتو) – وزیر کشور عنوان کرد ماشین‌آلات مهندسی ‌سپاه، ارتش و وزارت راه به مناطق سیل‌زده کرمان اعزام شده‌اند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، احمد وحیدی که به منظور بازدید میدانی از مناطق سیل‌زده به جنوب استان کرمان سفر کرده است، پس از بازدید‌های زمینی و هوایی از مناطق رودبار جنوب […]

    کرمان” title=””>

    کرمان(فت فتو) – وزیر کشور عنوان کرد ماشین‌آلات مهندسی ‌سپاه، ارتش و وزارت راه به مناطق سیل‌زده کرمان اعزام شده‌اند.

    به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، احمد وحیدی که به منظور بازدید میدانی از مناطق سیل‌زده به جنوب استان کرمان سفر کرده است، پس از بازدید‌های زمینی و هوایی از مناطق رودبار جنوب و زهکلوت و گفتگو با ساکنان روستاها و مناطق درگیر سیلاب، نشست ویژه ستاد مدیریت بحران را تشکیل داد.
    در این نشست که رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، رئیس جمعیت هلال احمر کشور، رئیس سازمان امداد و نجات کشور، معاون عمرانی وزیر کشور، استاندار کرمان، مدیرکل مدیریت بحران استان و مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی نیز حضور داشتند، اقدامات ضروری و کلیدی برای تسریع در امدادرسانی به مردم مطرح شد.
    وزیر کشور در این نشست دستور داد تا بسته‌های زیستی و معیشتی با توزیع مناسب در روستاهای محاصره در سیلاب از همین لحظه انجام گیرد.
    وی ادامه داد: حداقل ۵۰ هزار بسته اقلام غذایی باید در منطقه برای توزیع بین اهالی وجود داشته باشد.
    وحیدی بیان کرد: ماشین‌آلات مهندسی از سپاه، ارتش و وزارت راه در راه هستند و با استقرار آنها، سریعا باید لایروبی پل‌ها و مسیر انحرافی رودخانه‌ها جهت ترمیم سیل بندها و پل‌های تخریبی صورت گیرد.
    با دستور وزیر کشور، همچنین بهسازی و بازسازی منابع آب کشاورزی از جمله قنوات و چاه های آب در دستور کار قرار گرفت.
    وزیر کشور با تاکید بر اینکه گزارشی از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها باید حتما ارائه شود، به خسارات وارده سیل به بخش کشاورزی اشاره و عنوان کرد: امهال وام‌های کشاورزانی که محصولاتشان در سیل از بین رفته انجام شود.

    با فروکش کردن سیلاب، عدم خدمت رسانی در هیچ منطقه ای پذیرفته نیست

    براساس این گزارش، علی زینی‌وند استاندار کرمان نیز دراین نشست از برآورد خسارات سیل هفته گذشته در مناطق جنوبی خبر داد و با اشاره به گستردگی سیل و باتلاقی بودن برخی مناطق اظهار کرد: دیشب و امروز دسترسی به همه مناطق سیل زده نداشتیم، اما فردا با توجه به فروکش کردن سیلاب، عدم خدمت رسانی در هیچ منطقه ای پذیرفته نیست.
    استاندار کرمان بیان کرد: گروه مهندسی ارتش فردا با تجهیزات وارد منطقه می شوند.
    همچنین حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به توزیع یک هزار وعده غذا در روستای نهضت آباد؛ تصریح کرد: توزیع بسته های معیشتی ۷۲ ساعته، چادر و پتو بر عهده نیروهای بسیج است.
    وی بر لزوم احداث و بازسازی سرویس های بهداشتی تخریب شده تاکید کرد.
    همچنین فرماندار رودبار جنوب نیز در این جلسه با اشاره به سیل ۱۲ روز قبل و خسارات وارده به مناطق جنوبی استان گفت: همه امکانات بخش دولتی و خصوصی را برای لایروبی و ترمیم سیل بندها به کار گرفتیم.

    پرورش با بیان اینکه خوشبختانه خسارت خاصی به شهر رودبار جنوب وارد نشد، تصریح کرد: روستاهای حاشیه هلیل رود و تالاب جازموزیان درگیر سیل شدند و حدود ۲۹۰ راه روستایی در شهرستان رودبار قطع شده ضمن آنکه هم اکنون فقط ارتباط تلفنی چهار روستا قطع است.




    ارسال ماشین‌آلات مهندسی برای کمک به مناطق‌ سیل‌زده کرمان

    منبع: پــانا
    ? ارسال ماشین‌آلات مهندسی برای کمک به مناطق‌ سیل‌زده کرمان

    نوشته های مشابه

    گسترش اعتراضات به تخلفات انتخاباتی در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه
    19 - اسفند - 1402

    گسترش اعتراضات به تخلفات انتخاباتی در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه

    موجی از گزارش‌ها و اعتراضات شهروندان در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در استان کرمان، نشان از نارضایتی گسترده نسبت به نحوه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی دارد.

    چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز برگزار شد
    30 - بهمن - 1402

    چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز برگزار شد

    بم (نذیر کرمان) – مدیر آموزش و پرورش شهرستان بم از برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز همزمان با اعیاد شعبانیه خبر داد. حسین الله‌آبادی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بیان کرد: قرآن، تنها کتابی است که از زمان نزول تاکنون دستخوش تغییر نشده و هرکس که برای احیای فرهنگ قرآنی تلاش […]

    جایگاه جانبازان نزد خداوند بسیار رفیع است
    28 - بهمن - 1402

    جایگاه جانبازان نزد خداوند بسیار رفیع است

    کرمان (نذیر کرمان) – مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به جایگاه والای جانبازان نزد پروردگار گفت: ایثارگران و جانبازان برای جهاد در راه خدا از مال و جان خود می‌گذرند. مراسم تجلیل از دانش‌آموزان و فرهنگیان جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان همزمان با سالروز ولادت حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز با […]

    راهپیمایی عشایر منطقه سرزه از توابع شهرستان ریگان/ فیلم
    27 - بهمن - 1402

    راهپیمایی عشایر منطقه سرزه از توابع شهرستان ریگان/ فیلم

    کرمان (نذیر کرمان) – مردم عشایر منطقه سرزه از توابع شهرستان ریگان استان کرمان همزمان با سراسر کشور، راهپیمایی ۲۲ بهمن را برگزار کردند. راهپیمایی عشایر منطقه سرزه از توابع شهرستان ریگان/ فیلم منبع: پــانا ? راهپیمایی عشایر منطقه سرزه از توابع شهرستان ریگان/ فیلم

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا
    google-site-verification=LpVT_XOmM0mXIQSH9gdbeL6NcB6rRetHYPJ3RBKu11A