ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان توسط سازمان مدیریت صنعتی آغاز شد

به گزارش گروه اقتصاد نذیر کرمان، ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی اظهار داشت: در راستای نقش‌آفرینی ملی و با توجه به جایگاه حاکمیت دولتی که داریم روند ارزیابی‌ها توسعه پیداکرده و سازمان مدیریت صنعتی به‌عنوان مرجع رتبه‌بندی در اقتصاد ایران شناخته می‌شود. بنا به این گزارش وی هدف اصلی این رتبه‌بندی را شفاف‌سازی […]

به گزارش گروه اقتصاد نذیر کرمان، ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی اظهار داشت: در راستای نقش‌آفرینی ملی و با توجه به جایگاه حاکمیت دولتی که داریم روند ارزیابی‌ها توسعه پیداکرده و سازمان مدیریت صنعتی به‌عنوان مرجع رتبه‌بندی در اقتصاد ایران شناخته می‌شود.

بنا به این گزارش وی هدف اصلی این رتبه‌بندی را شفاف‌سازی اطلاعات برای کسب‌وکار‌ها عنوان نمود و خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت صنعتی بیست‌وشش سال است که با پایه‌گذاری فرایند رتبه‌بندی در عرصه کسب‌وکار و با یک روش‌شناسی خوب بدون هیچ خطایی به ایفای نقش مرجعیت رتبه‌بندی در کشور پرداخته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در خصوص اهمیت پرداختن به شرکت‌های بزرگ در رتبه‌بندی بیان‌داشت: یکی از تفاوت‌های اصلی شرکت‌های بزرگ با شرکت‌های کوچک و متوسط، زنجیره تأمین بسیار گسترده آن‌ها در سطح کشور است و به‌طورمعمول یک زنجیره ارزش بین‌المللی را نیز به دنبال خوددارند؛ بر این اساس شرکت‌های بزرگ، شرکت‌های پیشران در اقتصاد کشور‌ها محسوب می‌شوند.

کیانی بختیاری ادامه داد: اشتغال‌زایی بزرگ و پایدار برخلاف شرکت‌های کوچک و متوسط، از دیگر مشخصه‌های شرکت‌های بزرگ است و در هر منطقه‌ای که این شرکت‌ها به وجود آمده‌اند یک توسعه منطقه‌ای نیز به وجود آمده است.

وی با تشریح اهداف رتبه‌بندی شرکت‌های بزرگ، خاطرنشان کرد: علاوه بر شفاف‌سازی اطلاعات برای کسب‌وکارها، تولید و تحلیل اطلاعات برای برنامه ریزان و تصمیم گیران حوزه‌های اقتصادی، تولید اطلاعات برای خود این بنگاه‌ها در راستای رقابت‌پذیری و تولید اطلاعات برای جامعه علمی کشور انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی ادامه داد: این سازمان محل رجوع بخش‌هایی از حاکمیت برای اطلاع گیری از بنگاه‌های برتر کشور است و برنامه‌هایی همچون دیدار کارآفرینان و مدیران شرکت‌های بزرگ با مقامات عالی از طریق وجود اطلاعات همین سازمان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: اعتلای برند کارفرمایی برای بنگاه‌ها دیگر هدف از این ارزیابی است که سبب می‌شود شرکت‌های بزرگ یادشده مورد رجوع مشتریان قرار بگیرند و سازمان‌ها و نهاد‌هایی که تسهیلات و امکانات می‌دهند با خیال آسوده‌تری وام‌های خود را در اختیار آن‌ها قرار دهند و همچنین مگا پروژه‌ها و پروژه‌های ملی به این شرکت‌ها ارجاع داده شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در خصوص شاخص‌ها و علت تداوم رتبه‌بندی گفت: دلیل اصلی این است که رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران دارای روش‌شناسی ساده، اما شفافی است و اولین شاخص این رتبه‌بندی، درآمد شرکت بوده است.

کیانی بختیاری افزود: شرکت‌هایی که درآمد خوبی دارند به این معنا است که اثرگذاری بالایی در تولید ناخالص داخلی بالا، زنجیره تأمین گسترده و مشتریان پایدار دارند. به دنبال این شاخص، موارد دیگری نظیر اشتغال‌زایی و ارتباطات بین‌المللی نیز در نظر گرفته‌شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به رتبه‌بندی شرکت‌های برتر برای نخستین بار در سال گذشته، گفت: در سال گذشته ۵۰ شرکت در این بخش مورد ارزیابی قرار گرفتند و امسال نیز بیش از ۵۰ شرکت دانش‌بنیان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/




ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان توسط سازمان مدیریت صنعتی آغاز شد

منبع:آنـــا
? ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان توسط سازمان مدیریت صنعتی آغاز شد