ارزش شهید مدافع حرم از دیدگاه جانشین رئیس سازمان عقیدتی وزارت دفاع 

فت فتو/کرمان جانشین رئیس سازمان عقیدتی وزارت دفاع گفت: ارزش شهید مدافع حرم این است شهید حرم اولیا، حریم اسلام، مدافع از زینب کبری و حرم حسین بن علی است.  حجت‌الاسلام علی شیرازی پیش از ظهر امروز ۲۹ اردیبهشت‌ماه در اجلاسیه شهدای روحانی مدافع حرم به عنوان تعهد سرخ از حجره تا سنگر گفت: در […]

فت فتو/کرمان جانشین رئیس سازمان عقیدتی وزارت دفاع گفت: ارزش شهید مدافع حرم این است شهید حرم اولیا، حریم اسلام، مدافع از زینب کبری و حرم حسین بن علی است. 

حجت‌الاسلام علی شیرازی پیش از ظهر امروز ۲۹ اردیبهشت‌ماه در اجلاسیه شهدای روحانی مدافع حرم به عنوان تعهد سرخ از حجره تا سنگر گفت: در اسفند سال ۱۳۹۷ کنگره شهدای روحانی در قم برگزار شد. 
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: سردار دل‌ها به دعوت همه خانواده‌های شهدا لبیک می‌گفت. 
جانشین رئیس سازمان عقیدتی وزارت دفاع با اشاره به هزار و ۲۲۲ شهید مسئول و فرمانده روحانی اظهار کرد: روحانیت چهار هزار شهید دارد که ۲۲ شهید فرمانده لشکر و فرمانده تیپ و ۲۲۲ فرمانده گردان و ۵۰ مسئول تبلیغات و معاونت فرهنگی و ۳۹ شهید روحانی مدافع حرم هستند. 
وی با تاکید برآنکه هزاران رزمنده، جانباز و آزاده روحانی داریم تصریح کرد: روحانیت همواره علم و عمل را با هم آمیخته تا ملت ایران زیباتر از همیشه معتقد به این الگوهایی باشد که در میدان عمل مجاهدانه و شهادت طلبانه زیباتر از میدان علم آموزی عمل می‌کنند و ایشان، علم را برای کمال و نهایت کمال را در شهادت جستجو کردند. 
حجت‌الاسلام شیرازی با اشاره به علت تاخیر این کنگره عنوان کرد: این تاخیر برای آن بود که شهدای روحانی حرم حضرت رضوی هم اضافه شوند تا دنیا بداند روحانیت همچنان پای ارزش‌ها، آرمان‌ها، انقلاب و اسلام ناب محمدی ایستاده است. 
وی عالم بودن، مهاجر بودن، مجاهد بودن، هدایت، رشد و رسیدن به مقام دوستی با خدا را از ویژگی‌های شهدای روحانی مدافع حرم دانست و اظهار کرد: خداوند می خواهد پرچم روحانیت همیشه برافراشته باشد. 
جانشین رئیس سازمان عقیدتی وزارت دفاع بیان کرد: شهدای مدافع حرم برخی در حد اجتهاد بودند و طلبه معمولی نبودند و برخی رزمندگان در جبهه سوریه استاد درس خارج بودند و علم را برای دفاع از دین آموختند تا مجتهد و فقیه و در هر رتبه علمی که باشد هدف، دفاع از دین و ارزش ها است. 
وی ادامه داد: دستی که در دست خدا قرار گیرد به سمت کمال می رود و خطا نمی کند. 
حجت‌الاسلام شیرازی عشق به شهادت و رسیدن به شهادت را از دیگر از ویژگی‌های شهدای روحانی مدافع حرم  برشمرد و عنوان کرد: ارزش علم و عالم بودن به عمل است. 
وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری ارزش شهید مدافع حرم را متفاوت از شهید دوران جنگ دانستد و فرمودند اجر و مزد آنان دو برابر شهدای جنگ است زیرا شهدای جنگ را دعوت کردند اما شهید مدافع حرم عاشقانه و با التماس رفتند.
به گزارش فت فتو، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: بسیاری از مردم نمی دانند که ۴ هزار روحانی شهید و ۳۹ روحانی شهید مدافع حرم در کشور داریم. 
وی با تبیین اقدامات صورت گرفته در راستای برگزاری کنگره شهدا تصریح کرد: روحانیون در دفاع مقدس علاوه بر مبلغ بودن به عنوان رزمنده از حریم ایران دفاع کردند. 
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در پایان سخنانش به تبیین ابعاد مختلف شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت. 
به گزارش فت فتو، این اجلاسیه در راستای شهدای روحانی که قرار است چهارم خردادماه در قم برگزار شود، است. 
انتهای پیام




ارزش شهید مدافع حرم از دیدگاه جانشین رئیس سازمان عقیدتی وزارت دفاع 

منبع: ایـسنا
? ارزش شهید مدافع حرم از دیدگاه جانشین رئیس سازمان عقیدتی وزارت دفاع