اربعین از زاویه پوشش رسانه‌ای؛ شناخت بایدها و نبایدها

کرمان- فت فتو- متولیان استان کرمان همزمان با ایام اربعین حسینی(ع) و باتوجه به راهپیمایی عظیم مردمی در این مناسبت از جنبه پوشش رسانه‌ای و آموزش‌های حوزه خبر نیز مسائل را مورد توجه قرار دادند و کارگاهی آموزشی با چند سرفصل برگزار کردند. به گزارش فت فتو این کارگاه آموزشی عصر چهارشنبه با همکاری مدیریت […]

کرمان- فت فتو- متولیان استان کرمان همزمان با ایام اربعین حسینی(ع) و باتوجه به راهپیمایی عظیم مردمی در این مناسبت از جنبه پوشش رسانه‌ای و آموزش‌های حوزه خبر نیز مسائل را مورد توجه قرار دادند و کارگاهی آموزشی با چند سرفصل برگزار کردند.

به گزارش فت فتو این کارگاه آموزشی عصر چهارشنبه با همکاری مدیریت حج و زیارت استان، نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان و نیز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

مستندسازی، فضای مجازی و کارگاه خبرنگاری از جمله سرفصل های این دوره آموزشی بود تا در جمع نخبگانی با حضور فعالان رسانه دیار کریمان و نیز بهره گیری از اصول حرفه ای رسانه ای بایدها ونبایدهای پوشش رسانه ای این رویدادمهم بویژه در کشور عراق در قالب کلاس آموزشی ارائه شود.

بخش خبر این دوره توسط حسن شمشادی، فضای مجازی به همت محمدحسین پیشاهنگ و بخش مستندسازی نیز توسط محمدحسین رضایی تدریس شد.

توجه به فرهنگ مردم کشور عراق، بنیان های اصلی و اعتقادی مراسم اربعین و الزامات رسانه ای در پوشش خبری این رویداد در این کارگاه ها مورد توجه قرار گیرد.

شمشادی در بخش خبرنگاری بر توجه همزمان به جاماندگان اربعین نیز تاکید کرد و گفت: طی سال های اخیر غیر از پوشش رسانه ای زائران و راهپیمایان اربعین، مراسم جاماندگان اربعین و کسانی که می مانند تا خانواده را در نبود زائران مدیریت کنند هم مورد پوشش رسانه ای قرار می گیرد زیرا این افراد هم در سفر اربعین شریک هستند.

وی ارائه هشدارها و نکات مهم مراقبتی از نظر اصول بهداشتی و سایر الزامات به راهپیمایان در رسانه را مورد تاکید قرار داد و گفت: زائران باید از مسیرهای تعیین شده و در قالب کاروان های دارای مجوز به این سفر بروند تا دچار مشکل نشوند و رسانه ها در این زمینه بهتر است که آگاهسازی کنند.


رضایی نیز در بخش کارگاه مستندسازی شرایط و اصول تولیدمحتوای رسانه ای با قالب مستند را نیز تشریح کرد.

اربعین از زاویه پوشش رسانه‌ای؛ شناخت بایدها و نبایدها 
محمد حسین پیشاهنگ نیز در کارگاه فضای مجازی رویدادها در عراق را  براساس سه گذر واژه زمان، مکان و عوامل ایجاد کننده تحلیل کرد و به نقش و آثار مراسم اربعین در جهان پرداخت.

وی گفت: در حوزه فضای مجازی نیز باید با راهبرد در تولید محتوا ورود کرد تا تولیدمحتوا برای اثربخشی بیشتر در چارچوب آنچه که در جریان این مراسم جهانی و مهم اتفاق می افتد انجام شود.
پیشاهنگ تاکید کرد: اربعین باعث ایجاد همگرایی عظیم شیعی در منطقه و جهان، ایجاد رعب و وحشت در جبهه کفر و ایجاد جهش تمدنی در ملت‌های مسلمان منطقه خواهد شد.




اربعین از زاویه پوشش رسانه‌ای؛ شناخت بایدها و نبایدها

منبع: ایرنـا
? اربعین از زاویه پوشش رسانه‌ای؛ شناخت بایدها و نبایدها