اداره امور عشایری رفسنجان راه‌اندازی شد

نذیر کرمان/کرمان فرماندار رفسنجان با اشاره به وجود بالای ۵۰۰ خانوار عشایر در شهرستان که بیش از ۳۰ درصد گوشت قرمز را تأمین می‌کنند، از راه اندازی اداره امور عشایری این شهرستان و معرفی رئیس آن خبر داد. حسین رضایی پیش از ظهر امروز ۲۸ مرداد ماه در جلسه معرفی رئیس اداره امور عشایر رفسنجان […]

نذیر کرمان/کرمان فرماندار رفسنجان با اشاره به وجود بالای ۵۰۰ خانوار عشایر در شهرستان که بیش از ۳۰ درصد گوشت قرمز را تأمین می‌کنند، از راه اندازی اداره امور عشایری این شهرستان و معرفی رئیس آن خبر داد.

حسین رضایی پیش از ظهر امروز ۲۸ مرداد ماه در جلسه معرفی رئیس اداره امور عشایر رفسنجان که با حضور مدیرکل امور عشایر شمال استان کرمان برگزار شد، اظهار کرد: این اداره در شهرستان نوپاست و با توجه به اینکه بیش از ۵۰۰ خانوار در این شهرستان زندگی می کنند توجه به این قشر از ضروریات است.

وی با بیان این‌که عشایر رفسنجان بالای ۳۰ درصد گوشت قرمز شهرستان را تولید و روانه بازار می‌کنند، افزود: شورای عشایری در سرچشمه رفسنجان تشکیل می‌شود تا نسبت به مسائل بهداشتی، آموزشی، جاده‌سازی، منابع ذخیره آب، تسطیح‌سازی مسیرهای عبوری و دیگر زیرساخت‌ها، اقدامات شایسته ای انجام شود.
 
به گزارش نذیر کرمان، مدیرکل امور عشایر شمال استان کرمان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از مراتع استان به واسطه خشکسالی‌های چند سال اخیر از بین رفته، گفت: به این دلیل معیشت قشر عشایر هم به خطر افتاده که نیاز است مسئولان اهتمام ویژه نسبت به رفع مشکلات آنها داشته باشند و تسهیلات کم‌بهره را ارائه کنند تا این قشر از بحران عبور کند.

رضا نیکزادی افزود: طی یک سال اخیر برای جبران برخی خسارت‌های این قشر ۱۰۰ هزار تن نهاده‌های کشاورزی بین این قشر در شمال استان کرمان توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: چهار طرح در حوزه‌های زنجیره گوشت، صنایع دستی، گردشگری و گیاهان دارویی تعریف کردیم و اجرا می‌کنیم که می‌تواند به رونق معیشت این قشر و رونق اقتصادی شهرستان کمک کند، ضمن اینکه تسهیلاتی هم در این حوزه به ویژه بانوان عشایر ارائه می‌شود.
  
به گزارش نذیر کرمان، در این جلسه محمدعلی ملکی به عنوان رئیس اداره امور عشایر شهرستان رفسنجان معرفی شد.

انتهای پیام




اداره امور عشایری رفسنجان راه‌اندازی شد

منبع: ایـسنا
? اداره امور عشایری رفسنجان راه‌اندازی شد