ادارات با سخن نیکو مردم را به نظام علاقه‌مند کنند

خطیب و کارشناس دینی با اشاره به سخن حضرت زهرا(س) و اهمیت سخن نیکو گفت: ادارات با نیکو صحبت کردن می‌توانند مردم را به نظام علاقه‌مند کنند. به گزارش سرویس فرهنگی نذیر کرمان و به نقل از کرمان۱۴۰۰؛ حجت‌الاسلام ناصر رفیعی محمدی امشب در مراسم عزای بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) در محل بیت‌‌الزهرای […]

خطیب و کارشناس دینی با اشاره به سخن حضرت زهرا(س) و اهمیت سخن نیکو گفت: ادارات با نیکو صحبت کردن می‌توانند مردم را به نظام علاقه‌مند کنند.

به گزارش سرویس فرهنگی نذیر کرمان و به نقل از کرمان۱۴۰۰؛ حجت‌الاسلام ناصر رفیعی محمدی امشب در مراسم عزای بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) در محل بیت‌‌الزهرای حاج قاسم ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره همه شهدا به مرور کلمات و احادیث حضرت زهرا(س) پرداخت.

وی با اشاره به این که گفت‌وگوی زن و مرد در اسلام ایرادی ندارد و فقط باید حریم رعایت شود، بیان کرد: آقایی خدمت حضرت زهرا(س) رسید و گفت که تقاضایی از شما دارم، آیا حدیثی از پدرتان رسول خدا نزد شما هست که استفاده کنم؟

این کارشناس دینی افزود: حضرت حتما یک سری حرف از پیغمبر در ذهنش داشت اما نگفت و فرمود که صبر کن حدیثی از پدرم نوشته‌ام و در حریر گذاشته و به خادم خانه داده‌ام که نگه‌دارد، می‌آورم و از روی آن می‌خوانم اما خادم گفت که حدیث را گم کرده‌ام.

وی ادامه داد: حضرت فرمود که این حدیث به اندازه امام حسن(ع) و امام حسین(ع) پیش من ارزش داشت، پیدا کن و بیاور، خادم رفت، گشت و پیدا کرد.

حجت‌الاسلام رفیعی این حدیث را دارای چهار مطلب دانست که امشب به سه مورد از آن‌ها اشاره کرد.

وی اولین نکته را این‌گونه بیان کرد: مومن نیست کسی که همسایه‌اش را اذیت کند؛ هر کسی که خدا و قیامت را قبول دارد نباید همسایه‌اش را اذیت کند که امروزه در آپارتمان‌ها این مسئله خیلی مهم است.

این کارشناس دینی تصریح کرد: خداوند در آیه ۳۶ سوره نساء دو بار سفارش همسایه را کرده است و این تنها آیه‌ای است که دو بار کلمه همسایه در آن آمده است.

حجت‌الاسلام رفیعی مطرح کرد: همسایه بسته به فامیل و مسلمان بودن و یا نبودنش، یا سه حق، یا دو حق و یا یک حق دارد، اما در هر صورت همه همسایه‌ها حداقل یک حق را دارند.

وی در ادامه گفت: نکته دوم این است؛ هر که ایمان به خدا و روز قیامت دارد یا خیر بگوید یا حرف نزند؛ چقدر از گرفتاری‌ها برای این زبان است و با توجه به این که انتخابات هم نزدیک است، خدا رحم کند.

حجت‌الاسلام رفیعی افزود: ادارات با نیکو صحبت کردن می‌توانند مردم را به نظام علاقه‌مند کنند.

وی ادامه داد: رسول خدا فرمودند که گرفتاری بیش‌تر مردم در قیامت به‌خاطر محصول زبانشان است؛ یک کلمه بی‌خود یک نعمت را به یک مرتبه از انسان سلب می‌کند.

این کارشناس دینی در رابطه با سومین نکته حدیث پیامبر(ص) خاطرنشان کرد: خدا سه گروه را خیلی دوست‌ دارد و از سه گروه خیلی بدش می‌آید البته در قرآن برای هر کدام ۴۰ مورد آمده اما این‌جا حضرت سه مورد حساس را فرمود.

وی گفت: خداوند خَیِری که حلیم بوده و عفت داشته باشد را دوست دارد؛ گاهی شما نمی‌توانید کار خیر کنید اما می‌توانید راهنمایی کنید، ثواب این کار مثل کسی است که کار خیر می‌کند.

حجت‌الاسلام رفیعی بیان کرد: چرا شهید سلیمانی این‌قدر محبوب بود؟ چون کار خیر می‌کرد و نگاه نمی‌کرد نیازمند اهل کجا هست.

این کارشناس دینی با اشاره به اهمیت بالای این حدیث که حضرت زهرا(س) از پیامبر(ص) نقل کرده‌اند ادامه نکات آن را به شب آینده موکول کرد.

انتهای خبر/کارگرزاده




ادارات با سخن نیکو مردم را به نظام علاقه‌مند کنند

منبع:آرمـان
? ادارات با سخن نیکو مردم را به نظام علاقه‌مند کنند