اخلال در نظم و هنجارشکنی در چهارشنبه‌سوری جرم است

دادستان راور گفت: اخلال در نظم و آسایش و هنجارشکنی در چهارشنبه سوری جرم است. به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» به نقل از روابط عمومی دادگستری راور؛ دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان با اشاره به پیش‌رو بودن چهارشنبه سوری، گفت: اخلال در نظم و آسایش عمومی جرم محسوب می‌شود و […]

دادستان راور گفت: اخلال در نظم و آسایش و هنجارشکنی در چهارشنبه سوری جرم است.

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» به نقل از روابط عمومی دادگستری راور؛ دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان با اشاره به پیش‌رو بودن چهارشنبه سوری، گفت: اخلال در نظم و آسایش عمومی جرم محسوب می‌شود و با هرگونه اخلال در نظم، امنیت و برهم زنندگان آسایش مردم برخورد قاطع قضایی صورت می‌گیرد.

مجتبی استوار زاده اظهار کرد: خانواده‌ها فرزندان خود را از خطرات مواد محترقه و آتش‌زا آگاه کرده و آنان را از بازی با چنین موادی برحذر دارند؛ چراکه همراهی خانواده‌ها و قانون‌مداری شهروندان باعث می‌شود چهارشنبه آخر سال در امنیت کامل و به آرامی سپری شود.

وی افزود: افرادی که حرکات غیر متعارف در چهارشنبه سوری انجام دهند، شامل اخلال در نظم عمومی بوده که طبق ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی علاوه بر ۷۴ ضربه شلاق، از سه ماه تا یک‌سال حبس مجازات دارد.

دادستان راور با بیان اینکه طبق ماده ۴۹۲ قانون مجازات اسلامی صدمه به هر شخص دیه و قصاص را به همراه دارد، ادامه داد: نگهداری مواد محترقه برابر قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز، مجازات حبس برای فرد ایجاد می‌کند.

این مقام قضایی تصریح کرد: در همین راستا مأمورین فرماندهی انتظامی شهرستان راور یک دستگاه خودروی حامل مواد مخدر و مواد محترقه و یک عدد افشانه غیرمجاز را توقیف و پس از تشکیل پرونده، متهم با دستور مقام قضایی به زندان معرفی شد.

وی در ادامه افزود: هر فردی بخواهد موجب سلب امنیت، آسایش و سلامت مردم شود، بازداشت و برای او پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

مدعی العموم شهرستان تاکید کرد: حواسمان باشد چهارشنبه سوری را به کام خودمان و دیگران تلخ نکنیم و به قیمت شادی کوتاه مدت، اتفاق ناگواری برای عزیزانمان نیفتد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور در پایان یادآور شد؛ همراهی خانواده ها باعث خواهد شد تا چهارشنبه آخرسال را در امنیت سپری کرده و تعطیلات نوروز خوبی را در کنار اعضای خانواده خود داشته باشیم.

انتهای خبر/کمساری




اخلال در نظم و هنجارشکنی در چهارشنبه‌سوری جرم است

منبع:آرمـان
? اخلال در نظم و هنجارشکنی در چهارشنبه‌سوری جرم است