اختصاص ۳۰۰۰ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن در شمال استان کرمان

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، رضا حافظی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با تبریک پیشاپیش عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه‌داران در ماه رمضان، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ فراز و نشیب‌هایی در بحث توسعه مسکن و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمان […]

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، رضا حافظی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با تبریک پیشاپیش عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه‌داران در ماه رمضان، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ فراز و نشیب‌هایی در بحث توسعه مسکن و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمان داشتیم.

وی با بیان اینکه به نتیجه که در این زمینه رسیدیم قانع نیستیم و باید تلاش بیشتری کنیم تا به اهداف لازم طرح نهضت ملی مسکن برای خانه‌دار شدن مردم برسیم، گفت: طرح نهضت ملی مسکن فقط موضوع یک دستگاهی و یک وزارتخانه نیست و تمام بدنه دولت در این طرح درگیر هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان کرمان با اشاره به اینکه مسکن، صنعت مادر کشور است و تبلور شعار سال ۱۴۰۳ که مقام معظم رهبری فرمودند ساخت مسکن است که مشارکت مردم را به دنبال دارد، افزود: خیلی از صنایع دیگر کشور با صنعت مسکن فعال می‌شود.

وی با بیان اینکه اشتغال در صنعت مسکن بسیار خوب است و باعث اشتغال در سایر صنایع نیز می‌شود، ادامه داد: از همه مهمتر این صنعت جلب مشارکت و سرمایه‌های مردمی را به دنبال دارد.

حافظی با اشاره به اینکه در سال گذشته سعی شد که تامین زمین در تمام نقاط مختلف استان برای طرح نهضت ملی مسکن انجام شود، گفت: برای تمام متقاضیانی که در طرح نهضت ملی مسکن استان کرمان ثبت‌نام آنها قطعی شده تامین زمین انجام شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح جوانی جمعیت با افزایش جمعیت در استان کرمان روبه‌رو هستیم و به همین میزان باید برای احداث مسکن در استان فعالیت بیشتری انجام شود، ادامه داد: حدود سه هزار هکتار زمین در سطح شمال استان کرمان به طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت اختصاص داده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان کرمان با اشاره به اینکه برای تامین زمین با مشکلاتی روبه‌رو بودیم و اخذ مجوز و استعلامات از سوی سایر دستگاه‌ها به کندی پیش رفت، بیان کرد: اکثریت ثبت‌نام کنندگان در طرح نهضت ملی مسکن در شهر کرمان ساکن هستند و بیش از یک سوم طرح نهضت ملی مسکن در شهر کرمان باید اجرایی شود.

وی با بیان اینکه با توجه به کمبود زمین در شهر کرمان مجبور هستیم که از شهرهای همجوار نزدیک به کرمان مانند باغین، چترود، محی‌آباد برای تامین زمین استفاده کنیم، افزود: در سایر شهرستان‌های استان کرمان مشکل کمبود زمین نداریم و حتی در برخی شهرها بیش از اندازه ثبت‌نام کنندگان زمین داریم.

حافظی با اشاره به اینکه در دو شهر کرمان و سیرجان ساخت خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن به صورت مجتمع‌سازی و انبوه‌سازی است، گفت: در سایر شهرها امکان واگذاری قطعه زمین و ویلاسازی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در سال جدید هر هفته یک برنامه در قالب شروع عملیات ساخت، شروع واگذاری زمین و افتتاح ساختمان داریم، ادامه داد: عملیات اجرایی ساخت حدود دو هزار واحد مسکونی در استان کرمان به‌زودی آغاز می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان کرمان با اشاره به اینکه ۹۰۰ قطعه زمین برای ۴۰۰ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن به‌زودی واگذار می‌شود، افزود: طرحی از سال گذشته در استان کرمان به نام صنعت شهرها آغاز شده است و در استان کرمان تا امروز با دو صنعت بزرگ استان قرارداد بسته شده است.

وی با بیان اینکه هزار هکتار زمین در مجموعه ارگ جدید بم برای کارکنان این مجموعه در نظر گرفته شده است، گفت: قرارداد ساخت ۲۰ هکتار زمین با فولاد بافت بسته شده که این صنایع برای کارکنان خود واحد مسکونی می‌سازند.

حافظی با اشاره به اینکه در سال جدید که تامین زمین به نتیجه رسیده است بحث ساخت مسکن جدی است و باید تلاش کنیم که شروع عملیات ساخت هر چه سریع‌تر آغاز شود و تا پایان دولت بتوانیم نتیجه لازم را بگیریم، عنوان کرد: تاکنون حدود ۹ هزار قطعه زمین تحویل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان شده تا در امر خانه‌سازی به کار گرفته شود.

انتهای پیام/۵۱۱/




اختصاص ۳۰۰۰ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن در شمال استان کرمان

منبع: تسنــیم
? اختصاص ۳۰۰۰ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن در شمال استان کرمان