اختصاص بخشی از پارک شهید به بانوان

پارک شهید از جمله پارک‌های بزرگ شهر کرمان است، حال زنان کرمانی از شهردار درخواست دارند که بخشی از این پارک را به عنوان پارک بانوان به آنان اختصاص دهد. به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» کافی است برای انجام ورزش به پارک شهید برویم، پارک شهید کرمان به پارک مشاهیر متصل شده […]

پارک شهید از جمله پارک‌های بزرگ شهر کرمان است، حال زنان کرمانی از شهردار درخواست دارند که بخشی از این پارک را به عنوان پارک بانوان به آنان اختصاص دهد.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» کافی است برای انجام ورزش به پارک شهید برویم، پارک شهید کرمان به پارک مشاهیر متصل شده و از چهار طرف به خیابان مشرف و متصل است، فضای پارک به همراه امکانات ورزشی که در این پارک قرار دارد حالا دیگر دلیلی شده که در آغاز هر روز تا نیمه‌های آن افراد متعددی به ورزش در این پارک بپردازند.

عده‌ای در سایه‌سار درختان این پارک مشغول پیاده‌روی هستند، برخی دیگر که مجموعه‌ای از زنان و مردان هستند در بخشی از این پارک به ورزش‌های همگانی و هوازی پرداخته‌اند،عده‌ای از زنان و مردان اما تنها ایستاده‌ و تماشا می‌کنند.

شهردار بخشی از پارک شهید را برای بانوان اختصاص دهد
مریم دختر جوانی بود که او نیز به تماشا ایستاده بود، از او پرسیدم آیا تمایل به انجام چنین ورزشی ندارید؟ در پاسخ گفت: اتفاقا انرژی و نشاط این جمع را بسیار دوست دارم اما از این‌که در کنار مردان ورزش کنم احساس آرامش ندارم ضمن این‌که برخی نیز دورتا دور تنها به تماشا ایستاده‌اند.
البته مریم می‌گفت: اولین باری است که به این پارک برای انجام ورزش آمده‌ام، فضای این پارک را بسیار دوست دارم کاش مسئولان شهرداری برای این قسمت از شهر نیز پارک بانوان احداث می‌کردند و یا حداقل بخشی از این پارک شهید را برای بانوان بهسازی می‌کردند.
 
نامه فرستاده‌ایم برای مسئولان اما بدون نتیجه
در ادامه سپیده بانویی که در کنار مریم ایستاده بود و به نظر می‌رسید در آستانه دهه چهل زندگی‌اش است، گفت: در خصوص این‌که بخشی از پارک شهید به بانوان تعلق بگیرد، به شهرداری بسیار نامه دادیم و درخواست کردیم اما به ما گفتند آن بخشی که مد نظر شما است متعلق به بهزیستی است و باید از این سازمان بخواهید که زمین این بخش را به شما دهد، البته بهزیستی هم رفتیم اما بدون نتیجه برگشتیم.

به گزارش «نذیر کرمان» متصل بودن پارک شهید به پارک مشاهیر سبب شده که فضای وسیعی را برای ساکنین این محله فراهم آورد و از آن‌جا که پارک‌های بانوان از جمله مادر، ریحانه و آفتاب از این قسمت شهر فاصله دارند، شاید تبدیل کردن بخشی از این پارک به پارک بانوان بتواند نیازمندی‌های بانوان این محله کرمان را پاسخ بگوید، موضوعی که حتی خود بانوانی که در این پارک ورزش می‌کردند از آن گله داشتند.

ورزش در پشت ساختمان‌های پارک شهید
زهرا بانویی بود که به گفته خودش بیش از یک سال است که در این پارک به ورزش می‌پردازد او می‌گوید: امکانات تفریحی و رفاهی برای بانوان شهر کرمان به درستی توزیع نشده است، بخش‌هایی از این شهر دارای پارک و امکانات مناسب ورزشی برای بانوان است، در حالی‌که این بخش از شهر کرمان دارای هیچ پارکی که متعلق به بانوان باشد، نسیت.
زهرا در ادامه بیان کرد: متاسفانه برای انجام ورزش‌های کششی پشت سرویس بهداشتی این پارک می‌روم و به ورزش می‌پردازم لطفا کسی هم به فکر بانوان این بخش از شهر باشد.

انتهای خبر/پ
 




اختصاص بخشی از پارک شهید به بانوان

منبع:آرمـان
? اختصاص بخشی از پارک شهید به بانوان