اختراع تیغه مقاوم در برابر زلزله مسیر ساختمان سازی را سرعت بخشید

عضو بنیاد علمی نخبگان کشور گفت: با اختراع تیغه مقاوم در برابر زلزله، مدت زمان و هزینه ساخت دیوارهای ساختمانی، به یک‌سوم، کاهش یافته است. به گزارش «آرمان کرمان» توالی و تکرار نامگذاری سال‌ها، با مضمون (اقتصادی) توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گویای اهمیت مسئله اقتصاد و معیشت مردم درنظر نظام مقدس جمهوری اسلامی […]

عضو بنیاد علمی نخبگان کشور گفت: با اختراع تیغه مقاوم در برابر زلزله، مدت زمان و هزینه ساخت دیوارهای ساختمانی، به یک‌سوم، کاهش یافته است.

به گزارش «آرمان کرمان» توالی و تکرار نامگذاری سال‌ها، با مضمون (اقتصادی) توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گویای اهمیت مسئله اقتصاد و معیشت مردم درنظر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 
در روایات متعددی از ائمه اطهار (ع) کار و تلاش مرد برای معیشت خانواده از راه حلال، همتراز با جهاد در راه خدا معرفی شده است که می‌طلبد برای معرفی جهادگران عرصه تولید و اقتصاد به جامعه و ترویج فرهنگ کار، توسط رسانه‌ها، تلاش مضاعفی انجام شود.
 
منوچهر فرودنیا در گفتگو با سرویس اقتصادی «نذیر کرمان» درخصوص اجزای تشکیل دهنده تولید گفت: تولید از دو بخش صنعت و کارگر تشکیل شده و دستگاه‌های صنعتی، زمانی ارزش دارند که کارگر ماهر برای بکارگیری آن دستگاه، حضور داشته باشد و نقش کارفرما، درواقع برنامه‌ریزی در راستای تولید و ایجاد ارزش‌افزوده است.
 
کارفرمای برتر شهرستان جیرفت که سابقه ۲۵ ماه و ۱۰ روز حضور و جانبازی در جبهه حق علیه باطل را در کارنامه خود دارد، تاکید کرد: بخش عمده‌ای از روند پیروزی انقلاب اسلامی ایران و امورات جنگ ۸ ساله، به دست کارگران رقم خورده است.
 
فرودنیا با سابقه ۱۶ ساله عضویت در هیأت حل‌اختلاف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان جیرفت، درخصوص حمایت قانون اساسی و قوانین موضوعه از کارگر گفت: بعنوان نماینده کارفرما در هیأت حل‌اختلاف، اکثر اوقات مورد اعتراض و سوال هستم که چرا مدافع حقوق کارگر هستید؟ و پاسخ می‌دهم که در جایگاه نماینده کارفرما، مدافع حق، هستم و در نتیجه، نماینده کارفرمایی هستم که حق را رعایت کرده و به کارگر اجحاف نکرده باشد.
 
وی که با دریافت مدرک کارشناسی عمران در سال ۱۳۶۲ بجای کارمندی، شرکتی با مجوز «تیرچه بلوک و اسکلت بتونی» را در عنبرآباد تاسیس کرده، اظهار کرد: بعد از ۱۲ سال، طرح انتقال کارگاه از عنبرآباد به شهرک صنعتی شماره یک جیرفت را پیگیری کردم و اسکلت بتونی پاساژ ملت و تمامی ساختمان‌های خیابان طالقانی توسط 
«شرکت تیرچه بلوک و اسکلت بتونی» انجام شده است.
 
عضو بنیاد علمی نخبگان کشور که در تمامی سال‌ها، دغدغه تولید تیغه مقاوم در برابر زلزله را داشته، تصریح کرد: اسکلت اکثر ساختمان‌ها در زلزله کرمانشاه سالم بودند و متاسفانه تیغه‌ها فروریخته بود که دغدغه رفع این نقیصه، تبدیل به اختراع «بلوک ساختمانی با قابلیت سیمان‌کاری، توکاری و نماکاری» شده است.
 
وی افزود: گواهی فنی این اختراع، توسط مرکز تحقیقات راه، شهرسازی و ساختمان تهران وابسته به وزارت راه و شهرسازی با حضور هیأت ۱۴ نفره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان و کارشناسان اداره استاندارد کرمان صادر شده است.
 
منوچهر فرودنیا درمورد گواهی ثبت اختراع گفت: طرح اختراع «بلوک ساختمانی با قابلیت سیمان‌کاری، توکاری و نماکاری» توسط اداره ثبت اختراعات اداره ثبت اسناد تهران، جهت داوری به دانشگاه باهنر کرمان ارسال شد که توسط معاونت پژوهشی دانشگاه باهنر با حضور کارشناسان اداره استاندارد مورد تایید قرار گرفت و نهایتاً گواهی اختراع، توسط اداره ثبت اختراعات اداره ثبت اسناد تهران صادر شد.
 
کارآفرین برتر شهرستان جیرفت خاطرنشان کرد: مدت زمان و هزینه ساخت دیوار، با روش نوین، به یک‌سوم کاهش یافته است.
 
عضو بنیاد علمی نخبگان کشور گفت: در کارگاه تولید محصول دانش‌بنیان تیغه، ۹ نفر کارگر به صورت مستقیم مشغول کار هستند که چهار نفر از آنها داری مدرک کارشناسی عمران و دو نفر هم مدرک کارشناسی ارشد عمران دارند و اشتغال‌زایی ۴۵۰ نفری غیرمستقیم هم نتیجه فعالیت این کارگاه است.
 
منوچهر فرودنیا با بیان شعار «خواستن توانستن است» تصریح کرد: تاجایی که توان دارم حامی کارگر بوده و طی ۴۰ سال گذشته، ۹ نفر از کارگرانِ همراهم، با سابقه ۳۰ ساله پرداخت حق بیمه، درحال دریافت حقوق بازنشستگی از اداره بیمه تامین اجتماعی هستند.
 
انتهای خبر/ فاریابی




اختراع تیغه مقاوم در برابر زلزله مسیر ساختمان سازی را سرعت بخشید

منبع:آرمـان
? اختراع تیغه مقاوم در برابر زلزله مسیر ساختمان سازی را سرعت بخشید