اختتامیۀ جشنواره ملی آواها و نواهای سردار مقاومت برگزار می‌شود

فردای کرمان – گروه فرهنگ‌وهنر: دبیر تخصصی نخستین جشنواره ملی آواها و نواهای سردار مقاومت با اشاره به ارسال هزار و ۱۴۳ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره،گفت:«آثار ارسالی به جشنواره آواها و نواهای سردار مقاومت شامل سرود،تواشیح،آکاپلا،کرال،آهنگ‌سازی،مقاله،اجراهای محلی و آثار ویژۀ بخش سردار سلیمانی است». مسعود نکویی افزود:«از تعداد آثار ارسال شده […]

فردای کرمان – گروه فرهنگ‌وهنر: دبیر تخصصی نخستین جشنواره ملی آواها و نواهای سردار مقاومت با اشاره به ارسال هزار و ۱۴۳ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره،گفت:«آثار ارسالی به جشنواره آواها و نواهای سردار مقاومت شامل سرود،تواشیح،آکاپلا،کرال،آهنگ‌سازی،مقاله،اجراهای محلی و آثار ویژۀ بخش سردار سلیمانی است».

مسعود نکویی افزود:«از تعداد آثار ارسال شده به نخستین جشنواره آواها و نواهای سردار مقاومت پس از راستی‌آزمایی به لحاظ اجرای زنده و غیرزنده،۸۴ اثر در بخش نهایی توسط داوران مورد ارزیابی قرار گرفت و گروه‌های برگزیده انتخاب شدند».

وی ادامه داد:«آیین اختتامیه و اعلام نتایج این جشنواره،سوم خرداد همزمان با سالروز آزادی خرمشهر در گلزار شهدای شهر کرمان و مرقد سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز می‌شود که با اجرای رتبه‌های برتر این جشنواره همراه است».

به گزارش فردای کرمان به نقل از فت فتو کرمان،دبیر تخصصی نخستین جشنواره آواها و نواهای سردار مقاومت اظهار کرد:«به رغم اینکه مهلت ارسال آثار تا ۲۰ اردیبهشت ماه بود و سه روز نیز تمدید شد،علاقه‌مندان همچنان به ارسال آثار ادامه داده‌اند که بیانگر علاقه و استقبال بسیار بالا از این جشنواره است».

وی گفت:«این جشنواره در چهار بخش آوازهای گروهی شامل سرود،تواشیح و آوازهای گروهی چند زبانه،تک‌خوانی،آهنگسازی،مقالات و نوشته‌های موسیقی حماسی و مقاومت (بخش جنبی) برگزار می‌شود».

نکویی با بیان اینکه این جشنواره در سطح ملی برگزار می‌شود،بیان کرد:«حدود ۸۰ شهر از سراسر ایران به دبیرخانه جشنواره،محتوا و اثر فرستاده‌اند و کارهای ابتکاری و خلاقانه یکی از معیارهای مهم در انتخاب آثار برای شرکت در جشنوارۀ آواها و نواهای سردار مقاومت محسوب می‌شود».

وی ادامه داد:«برنامه‌ریزی برای برگزاری این جشنواره در دوران اوج شرایط اپیدمی کرونا انجام شد و مبنای برگزاری به صورت ارسال فایل‌های تصویری بود،اما با بهبود وضعیت شیوع کرونا توانستیم رتبه‌های برتر جشنواره را برای مراسم اختتامیه دعوت کنیم».

دبیر تخصصی نخستین جشنواره ملی آواها و نواهای سردار مقاومت در کرمان با دعوت از علاقه‌مندان برای حضور در مراسم اختتامیه،افزود:«عصر روز سوم خرداد با حضور کارشناسان و داوران کارگاه تخصصی جشنواره ملی آواها و نواهای سردار مقاومت برگزار می‌شود که همۀ علاقه‌مندان،گروه‌های تواشیح و قاریان قرآن برای بهره‌گیری از مباحث و هم‌افزایی فنی می‌توانند در آن شرکت کنند».

وی تاکید کرد:«کرمان تبدیل به پایتخت مقاومت جهان اسلام و پایگاه گردشگری با محوریت سردار رشید اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شده و تصمیم داریم هر سال این جشنواره را برگزار و از سال آینده بخش خواهران را نیز به جشنواره آواها و نواهای سردار مقاومت در کرمان اضافه کنیم». /پ

 




اختتامیۀ جشنواره ملی آواها و نواهای سردار مقاومت برگزار می‌شود

منبع:خبر کرمان
?

اختتامیۀ جشنواره ملی آواها و نواهای سردار مقاومت برگزار می‌شود

:اخبار استان کرمانفرهنگ