اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی هنری علمدار برگزار شد

آیین اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی هنری علمدار که از مهر ماه ۱۴۰۰ آغاز شده بود، همزمان با هفته مقاومت و با حضور وزیر آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد. به گزارش فت فتو از کرمان اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی هنری علمدار امروز ۱۴ دی ماه همزمان با هفته مقاومت و با حضور […]

آیین اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی هنری علمدار که از مهر ماه ۱۴۰۰ آغاز شده بود، همزمان با هفته مقاومت و با حضور وزیر آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد.

به گزارش فت فتو از کرمان اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی هنری علمدار امروز ۱۴ دی ماه همزمان با هفته مقاومت و با حضور وزیر آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در این جلسه ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی انسانی والا و معیاری برای تمام بزرگان و انقلابیون جهان بود.

وی با بیان اینکه در محفلی که تکریم شهدا است سخن گفتن سخت است و باید شهید باشیم تا بتوانیم در محضر شهیدان سخن بگوییم گفت: روح شهدا حاضر و ناظر است و برگزاری جشنواره علمدار که اختتامیه آن امروز برگزار می‌شود اقدامی برای تکریم شعائر شهدا است.

نوری با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی انسانی تمام ساحتی بود، تصریح کرد: او به انسان نشان می‌دهد که او به عنوان یک فرد و انسان وحید، اوصافی داشت که انجام داد و به یک مکتب تبدیل شد.

وی تصریح کرد: انسانی که پرهیزکار و مخلص است و برابری را رعایت می‌کند اگر تبدیل به مکتب شود متقی، عدالت‌گستر و مخلَص می‌شود که شهید سلیمانی اینگونه بود. او از یک انسان فرد وحید تبدیل به امت شد و در تمام ساحت‌های اعتقادی، عبادی و اخلاقی بی‌نظیر و اسوه اخلاق بود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سه رویداد ۹ دی ماه، شهادت حضرت فاطمه(س) و شهادت سردار سلیمانی، بیان کرد: در هر سه رویداد، بحث دفاع از ولایت است یعنی انسان با ولایت کامل می‌شود. اولین مدافع ولایت حضرت زهرا(س) بود و حاج قاسم به عنوان شیعه او از حضرت زهرا(س) پیروی کرد و این است که انسان را به مکتب می‌آورد‌.

وی با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی فدایی ولایت شد، ادامه داد: مکتب حاج قاسم از هیچ الگوی بیرونی تبعیت نمی‌کند. شهید سلیمانی مکتب را از آموزه‌های خودش پایه گذاری کرد و ما هر وقت از درون خود الگو نساختیم و تقلید کردیم اسیر شدیم.

نوری با بیان اینکه نظام تربیتی ما باید الگو داشته باشد و الگوی ما حاج قاسم باشد به جشنواره فرهنگی هنری علمدار اشاره و تصریح کرد: هنر بلیغ‌ترین و رساترین ابزار انتقال پیام به نسل آینده است و اینجا نقش معلم و متربی مهم است و باید فرصت برای شکوفایی آن فراهم شود و پیام جشنواره این است که جهاد تعطیل نشده است گاهی به صورت جنگ نرم و گاهی نظامی ادامه دارد.

رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این مراسم بیان کرد: دومین جشنواره فرهنگی هنری علمدار در ۱۲ مهر سال ۱۴۰۰ شروع به کار کرد و امروز همزمان با شهادت سردار بزرگ جهان اسلام اختتامیه آن برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: ۹۳ هزار و ۳۷۵ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره فرهنگی هنری علمدار ارسال شد که بیشترین آثار به ترتیب از شهرستان‌های استان تهران و استان‌های گلستان، گیلان، فارس، قزوین، کرمان، البرز و آدربایجان‌شرقی به دبیرخانه ارسال شد.

مدیرکل آموزش و پرورش افزود: جامعه آموزش و پرورش نیاز به همکاری همه‌ی نهادها دارد. آموزش زیربنای توسعه همه جانبه کشور به ویژه توصیه پایدار است و اگر ما بخواهیم به توسعه پایدار برسیم مهمترین زیر بنای آن نیروی انسانی است.

انتهای پیام




اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی هنری علمدار برگزار شد

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی هنری علمدار برگزار شد